2018-01-17, 14:37
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Berätta mer? Kanske något som kan vara bra för polisen?
Jag är verkligen orolig att en person med funktionsnedsättning kan ha blivit utnyttjad. Min farbror råkade illa ut i utlandet, hamnat i missförstånd pga sin sinesstatus och anklagades för brott. Han fått behandling och åkt hem, friskare och lite klokare.

Eftersom att det är från en sluten grupp med känsliga uppgifter, och jag inte vill bli utkastad ur den, så berättar jag inte mer ur vad som sagts i gruppen, men hans ex har så vitt jag förstått gett polisen gott om detaljer som jag hoppas att de tagit på allvar.
2018-01-17, 14:41
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Eftersom att det är från en sluten grupp med känsliga uppgifter, och jag inte vill bli utkastad ur den, så berättar jag inte mer ur vad som sagts i gruppen, men hans ex har så vitt jag förstått gett polisen gott om detaljer som jag hoppas att de tagit på allvar.
Hoppas det. Jag tror på att TL knappat på tangentbordet men övertygad om JK styrande inblandning.
2018-01-17, 15:11
Medlem
LillaTEs avatar
Elak tanke kanske och BARA spekulationer, men OM JK ligger bakom en del av idéerna, är det kanske så att han faktiskt är rädd att TL ska få tillbaka vårdnaden om sina barn? Han har inte vårdnaden om sina barn. Han lever med TL och trivs kanske jättebra med ett barnfritt liv tillsammans med henne. Tänk om han då nu lyckats manipulera henne att tro att de tillsammans kämpar för att få tillbaka hennes barn, medan han egentligen fullt medvetet försöker styra händelseförloppet så att det aldrig ska hända?
TL går godtroget på denna manöver och känner stödet från JK och tycker att hon hittat en fantastisk make när det egentligen är precis tvärt om.
2018-01-17, 15:20
Bannlyst
Flashback detektiver, har borderline/sociopat kvinnan fått en något straff? 6 månader plus psykisk behandling bör vara på sin plats samt medicinering mot sin psykiska åkomma.
2018-01-17, 15:25
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Tycker allt blir skummare och skummare när det gäller denna kvinna! Allting hon har och äger blir hackat och vid tidigare tillfällen så har det skrivits rätt så hemska saker från hennes hackade enheter. Men när hennes Facebook blir hackat så skrivs det inga grova grejer alls. Är inte det märkligt?

Ja verkligen märkligt när man tänker på att hennes enheter bevisligen varit iblandade i andra sammanhang där det påstås att de blivit hackade. Varför skulle då inte denna hackare passa på att nyttja T och Js konton?
Inmålade i ett hörn av sina lögner...
2018-01-17, 15:26
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaderKent
Flashback detektiver, har borderline/sociopat kvinnan fått en något straff? 6 månader plus psykisk behandling bör vara på sin plats samt medicinering mot sin psykiska åkomma.

Rättegång i Umeå 25/1. Inga straff än alltså
2018-01-17, 16:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaderKent

Rättegången har inte varit än. Men hon är nog inte borderline eller sociopat. Däremot är hon utvecklingsstörd med dålig impulskontroll och inget konsekvenstänk.
2018-01-17, 17:08
Medlem
Bymyselfs avatar
Synd jag bor 70 mil ifrån, annars hade jag gärna velat delta på rättegången! Lutar väl trots allt åt att det blir en fängelsedom med tanke på den förslagenhet hon visat. Krävs trots allt en viss tankeverksamhet för att klara av att ljuga och manipulera, hon måste väl trots allt varit medveten om de skador hon tillfogat Joel... Eller inte
2018-01-17, 22:37
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Elak tanke kanske och BARA spekulationer, men OM JK ligger bakom en del av idéerna, är det kanske så att han faktiskt är rädd att TL ska få tillbaka vårdnaden om sina barn? Han har inte vårdnaden om sina barn. Han lever med TL och trivs kanske jättebra med ett barnfritt liv tillsammans med henne. Tänk om han då nu lyckats manipulera henne att tro att de tillsammans kämpar för att få tillbaka hennes barn, medan han egentligen fullt medvetet försöker styra händelseförloppet så att det aldrig ska hända?
TL går godtroget på denna manöver och känner stödet från JK och tycker att hon hittat en fantastisk make när det egentligen är precis tvärt om.

Intressant tanke och teori, man vet ju inte hur retarderade människor fungerar men hur Jimmy skulle få henne till att tro att om hon gjorde si och så så får hon tillbaka barnen. Vet inte men tycker det känns långsökt. Men om Jimmy har varit en drivande kraft i bakgrunden så kan det vara en svartsjukegrej också. Han kan inte acceptera att hon haft ett liv innan och hatar Joel för att han har satt på hans fru och får henne att göra dessa saker för att hon ska bevisa att hon älskar honom. Vet att det också låter långsökt men jag har själv varit med om ett ex som ville att jag skulle jävlas och såra de tjejer jag varit med innan henne för hon verkligen hatade dom.
2018-01-17, 23:39
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Intressant tanke och teori, man vet ju inte hur retarderade människor fungerar men hur Jimmy skulle få henne till att tro att om hon gjorde si och så så får hon tillbaka barnen. Vet inte men tycker det känns långsökt. Men om Jimmy har varit en drivande kraft i bakgrunden så kan det vara en svartsjukegrej också. Han kan inte acceptera att hon haft ett liv innan och hatar Joel för att han har satt på hans fru och får henne att göra dessa saker för att hon ska bevisa att hon älskar honom. Vet att det också låter långsökt men jag har själv varit med om ett ex som ville att jag skulle jävlas och såra de tjejer jag varit med innan henne för hon verkligen hatade dom.

JK har så vitt jag vet ingen utvecklingsstörning. Han har "gått livets hårda skola" och kanske supit bort nån hjärncell eller två, men vet inte hur beräknande och manipulativ han kan vara.

Svartsjuka över ex och manipulation pga det är inget ovanligt heller iofs, men i detta sammanhang kanske en lika långsökt teori...

Det finns många frågetecken.
2018-01-18, 20:06
Medlem
GalenSkånings avatar
Nytt inlägg på facebook.

"Less ni som håller på snack massa skit o falska saker om mig på flach back
Är förtal att hänga ut folk jag ha tänkt komma på rätte 25/1. Även om min kissblåsa är knasig att man gå toa varje 5 minut eller 30 min det få dom ta för ha intyg på det för jag behöver inte va med igentligen då jag liksom är oskyldig och inget gjort. LÄGG AV Snacka SKIT OSÄGA FALSK saker om mig."
2018-01-18, 20:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nytt inlägg på facebook.

"Less ni som håller på snack massa skit o falska saker om mig på flach back
Är förtal att hänga ut folk jag ha tänkt komma på rätte 25/1. Även om min kissblåsa är knasig att man gå toa varje 5 minut eller 30 min det få dom ta för ha intyg på det för jag behöver inte va med igentligen då jag liksom är oskyldig och inget gjort. LÄGG AV Snacka SKIT OSÄGA FALSK saker om mig."

Vad bra att man inte behöver vara med vid rättegången då man är oskyldig. Så om jag förstått det hela rätt är det bara de som är skyldiga som behöver komma till rättegången när de är åtalade för ett brott. De oskyldiga får alltså stanna hemma och gå på toaletten så ofta de vill.

Jahapp, där lärde jag mig något nytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in