Citat:
Ursprungligen postat av
Bymyself
Tror hon tänker för stunden, handlar spontant efter det men saknar konsekvenstänkande, ungefär på samma sätt som ett mindre barn. Den här stackars Joel verkar ju inte ens kapabel att försvara sig, eller så har han gett upp, han har ju ändå levt med henne ex antal år får man förmoda. Kan inte vara lätt att försvara T, blir väl antagligen att skulden läggs på hennes förståndshandikapp, sen får man hoppas hon lärt sig något av det här!
Ja det är inget fullskaligt konsekvenstänk i hennes agerande.
Jag var in och läste på en sluten facebookgrupp där Jimmys ex (TLs tidigare "bästa kompis") beskriver Jimmy och jag tror att han finns med i bilden mer än vad FUP visar. En del av stolligheterna i att hon fortsätter att påstå att hon blivit hackad och upprepat fortsätter att skriva avslöjande inlägg (i ett desperat försök att försöka förvilla fastän ingen normalbegåvad går på det) tror jag beror på att han ger bränsle till idéerna.
Joel tror jag har gett upp lite. Han kommer, som jag har förstått det, från betydligt mer ordnade hemförhållanden och har därför ett tydligare stöd från sin familj. Han har insikter om sina egna begränsningar och jag TROR att han fått rådet att ligga lite lågt och låta polisen och rätten sköta om att ge honom upprättelse.