2018-01-17, 00:25
Medlem
Om jag skulle vara hennes Advokat skulle jag ge tipset att Pausa FB eller sluta skriva inlägg tills domen fallit...Men klart Advokaten har nog redan upptäkt att det är galet i hela familjen
2018-01-17, 07:15
Medlem
Bymyselfs avatar
Straffpåföljden beror väl på hur stor skada hon orsakat barnens far Joel. finns säkert ett antal nötter som tror att det är han som skrivit, det är ju rätt grova saker som att han misshandlar sina barn t ex. Blir inte klok på varför hon gör detta? Förmodligen för att hon själv ska komma i en bättre dager, nu blir ju resultatet det motsatta, blir hon dömd lär hon aldrig få vårdnaden om sina barn. Har läst FUPen och det råder väl inga som helst tvivel om att hon är skyldig.
2018-01-17, 09:13
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Straffpåföljden beror väl på hur stor skada hon orsakat barnens far Joel. finns säkert ett antal nötter som tror att det är han som skrivit, det är ju rätt grova saker som att han misshandlar sina barn t ex. Blir inte klok på varför hon gör detta? Förmodligen för att hon själv ska komma i en bättre dager, nu blir ju resultatet det motsatta, blir hon dömd lär hon aldrig få vårdnaden om sina barn. Har läst FUPen och det råder väl inga som helst tvivel om att hon är skyldig.

Jag har också frågat mig varför hon håller på som hon gör. Även om alla hade gått på detta och trott att det var Joel som skrev så tror jag inte soc hade tänkt att ”nä men Terese var nog ingen dum mamma ändå”.
2018-01-17, 09:15
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:

Vem vet vad som rör sig i den hjärnan. Delvis går nog det ologiska beteendet att förklara med hennes funktionsnedsättning. Från början var det nog en hämnd riktad mot barnens far för att han erkände för soc att de inte klarar av att ha hand om barnen. Du har antagligen rätt i att hon försöker hamna i bättre dager, men det gör hon ju inte och hon fattar det inte. Ju mer hon håller på (och uppenbarligen så fortsätter hon ju nu att skylla på att hon blivit hackad) i desto sämre dager hamnar hon ju.
Förundersökningsprotokollet är ju klockrent. Bevisen mot TL är verkligen stora. Leker man med tanken att hon nu på sista tiden skulle ha blivit hackad, så är de tidigare BEVISEN fullt tillräckliga för att bevisa att hon själv ligger bakom allt och sedan försökt skylla på J.
Stackars J och stackars barnen som indirekt också drabbas av dumheterna.
2018-01-17, 09:18
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Jag har också frågat mig varför hon håller på som hon gör. Även om alla hade gått på detta och trott att det var Joel som skrev så tror jag inte soc hade tänkt att ”nä men Terese var nog ingen dum mamma ändå”.

Men EXAKT! Nu när hon dessutom valt en ny livskamrat som inte är lämplig att ha vårdnaden om barn så har hon ju verkligen sett till att Soc mfl kommer att se deras hem som ett totalt olämpligt hem för barnen. Ologiskt beteende är det verkligen!
2018-01-17, 09:44
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Men EXAKT! Nu när hon dessutom valt en ny livskamrat som inte är lämplig att ha vårdnaden om barn så har hon ju verkligen sett till att Soc mfl kommer att se deras hem som ett totalt olämpligt hem för barnen. Ologiskt beteende är det verkligen!

Men det skulle ändå vara intressant att förstå hur tankarna har gått, antingen bara i hennes huvud eller mellan henne och Jimmyboy. Som du säger så är det ologiskt så det skriker om det!
Vad tror ni andra? Hur har hon tänkt?
2018-01-17, 12:36
Medlem
Bymyselfs avatar
Tror hon tänker för stunden, handlar spontant efter det men saknar konsekvenstänkande, ungefär på samma sätt som ett mindre barn. Den här stackars Joel verkar ju inte ens kapabel att försvara sig, eller så har han gett upp, han har ju ändå levt med henne ex antal år får man förmoda. Kan inte vara lätt att försvara T, blir väl antagligen att skulden läggs på hennes förståndshandikapp, sen får man hoppas hon lärt sig något av det här!
2018-01-17, 13:49
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Tror hon tänker för stunden, handlar spontant efter det men saknar konsekvenstänkande, ungefär på samma sätt som ett mindre barn. Den här stackars Joel verkar ju inte ens kapabel att försvara sig, eller så har han gett upp, han har ju ändå levt med henne ex antal år får man förmoda. Kan inte vara lätt att försvara T, blir väl antagligen att skulden läggs på hennes förståndshandikapp, sen får man hoppas hon lärt sig något av det här!

Ja det är inget fullskaligt konsekvenstänk i hennes agerande.
Jag var in och läste på en sluten facebookgrupp där Jimmys ex (TLs tidigare "bästa kompis") beskriver Jimmy och jag tror att han finns med i bilden mer än vad FUP visar. En del av stolligheterna i att hon fortsätter att påstå att hon blivit hackad och upprepat fortsätter att skriva avslöjande inlägg (i ett desperat försök att försöka förvilla fastän ingen normalbegåvad går på det) tror jag beror på att han ger bränsle till idéerna.

Joel tror jag har gett upp lite. Han kommer, som jag har förstått det, från betydligt mer ordnade hemförhållanden och har därför ett tydligare stöd från sin familj. Han har insikter om sina egna begränsningar och jag TROR att han fått rådet att ligga lite lågt och låta polisen och rätten sköta om att ge honom upprättelse.
2018-01-17, 14:07
Medlem
LillaTEs avatar
Och nu är det senaste meddelandet, med den lite charmiga bilden, om att sidan blivit hackad borta från facebook!
Smart där T! Läge att sluta med meningslösa försök att skylla ifrån sig
2018-01-17, 14:11
Medlem
Bymyselfs avatar
Såg att inlägget tagits bort, förmodligen ngn vänlig själ som sagt åt henne att radera. Kommer väl snart något mer välgenomtänkt och smart inlägg 🙄.
2018-01-17, 14:22
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ja det är inget fullskaligt konsekvenstänk i hennes agerande.
Jag var in och läste på en sluten facebookgrupp där Jimmys ex (TLs tidigare "bästa kompis") beskriver Jimmy och jag tror att han finns med i bilden mer än vad FUP visar. En del av stolligheterna i att hon fortsätter att påstå att hon blivit hackad och upprepat fortsätter att skriva avslöjande inlägg (i ett desperat försök att försöka förvilla fastän ingen normalbegåvad går på det) tror jag beror på att han ger bränsle till idéerna.

Berätta mer? Kanske något som kan vara bra för polisen?
Jag är verkligen orolig att en person med funktionsnedsättning kan ha blivit utnyttjad. Min farbror råkade illa ut i utlandet, hamnat i missförstånd pga sin sinesstatus och anklagades för brott. Han fått behandling och åkt hem, friskare och lite klokare.
2018-01-17, 14:34
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Och nu är det senaste meddelandet, med den lite charmiga bilden, om att sidan blivit hackad borta från facebook!
Smart där T! Läge att sluta med meningslösa försök att skylla ifrån sig

Tycker allt blir skummare och skummare när det gäller denna kvinna! Allting hon har och äger blir hackat och vid tidigare tillfällen så har det skrivits rätt så hemska saker från hennes hackade enheter. Men när hennes Facebook blir hackat så skrivs det inga grova grejer alls. Är inte det märkligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in