Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Jag tar denna diskussionen i passande tråd efter detta inlägget, men förutom att det knappast är nån som tror det en temporär lösning, inte efter Trump Jerusalem/al-Quds och de har aldrig varit planen för ockupanterna. Varför tror du de fängslar palestinier som Ahed Tamimi på Väst Banken och jag märker att du inte har gjort den enda utmaning jag bad dig om, att lyssna på Empire Files och Ahed Tamimi:
https://youtu.be/yV1HwG1_phs -
Message from a Freedom Figher 🇵🇸
sen finner jag det ytterst osmakligt att du använder en pedofil och hans lögner som källa, speciellt i detta fallet där Ahed hotats av just sånt som han pysslar med när han inte försvara personer som Jeffrey Epstein, vrider allt upp och ner och "Hamas använder mänskliga sköldar" när det är Sionisterna som gör det, som Netanyahu, be civila ta sig till sjukhus under bombningarna i Gaza för "han brydde sig om dem" och sedan bomba just dessa mål.
Det är din ignorans, informationen är knappast svår att hitta:
https://www.youtube.com/watch?v=Xu63L7rYrg0
Exemplen är fler, men det tar vi i passande tråd, även om försvarskrig och det du påstår så jag undviker inte frågan - svar kommer.
Det är inte ens kontroversiellt, utan ett faktum. Amnesty International, Human Rights Watch, Röda Korset, till och med korrupta FN har konstaterat att
Hamas använder sin egna befolkning som mänskliga sköldar och siktar sina raketer mot civila områden i Israel. Orkar inte länka till samtliga källor, men det är bara att gå in på respektive organisations webbsida och sök på
Hamas war crimes.
IDF ber civila i Gaza att ta sig till sjukhus för att få vård, vad annars? Att Hamas sedan väljer att avfyra raketer från dessa sjukhus är väl inte Israels fel? Hoppas du förstår nu att man inte har något annat val än att bomba sjukhuset i sådana scenarier.
Ok, så två individer är under arrest och placeras framför jeepen för att hindra att de rymmer. Ingen stenskastning förekom vid det tillfället, så hela videons argument att "IDF använder palestinier som mänskliga sköldar" är
fullständigt bullshit.