Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-05, 10:26
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Man har i enstaka fall där det råkar finnas videobevis som spritts över världen hållit rättegångar. För det mesta blir även då straffen försumbara och annars kommer soldater regelmässigt undan med sina övergrepp. Det ses som ett lika stort brott att en palestinier ger en ockupationssoldat en örfil som att en israelisk soldat inför kameror skjuter en hjälplös palestinier.

Nu är dock situationen i Israel snarare analog med invandrarna skulle beslutat sig för att de vill ha ett Sverige utan svenskar. Ja, vi kanske kunde få bitar av Norrland, och gjorde vi motstånd mot denna fördrivning var det vårt fel för att vi var så "militanta".

Var erbjuder Israel det? Får man en mer konkret källa på vad Israel för närvarande erbjuder för fredsförslag du ser som så generöst.

Du verkar helt fallit för den israeliska propagandan. Fundera istället på varför Israel skickar in barn tillsammans med sina ockupationsstyrkor på Västbanken. Vad för människor gör något sådant?

Visst är det trist att palestinierna fördrevs då för 70 år sedan. Men folk fördrivs faktiskt ibland. Miljoner tyskar fördrevs i det som nu är Polen, och ut ur Tjeckien och Ungern. Bara muslimer ska hämnas i all evighet.

Judar har ett land - ett enda. Med tanke på antisemitismen hos judar, och delvis hos kristna, så kan de väl få ha ett land åtminstone.

I det fredsfördrag som föreslogs i Camp David så ålade sig Israel att lägga miljarder på palestinsk uppbyggnad. Men Palestina vill hellre ha krav på att "få tillbaka" sina gamla områden. Okej, hur länge ska man ha det kravet? Jerusalem tillhörde judar för några tusen år sedan. Istanbul hette Konstantinopel. Skåne var dansk. Osv.

Hade palestinierna inte varit muslimska kaosapor så hade de gillat läget och börjat bygga upp sitt land med alla de pengar de fått så snart de lägger ner vapnen. Men det duger inte för en muslim att lägga ner vapen för en jude. Det är där kruxet ligger just nu.
Citera
2018-08-05, 11:01
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Visst är det trist att palestinierna fördrevs då för 70 år sedan. Men folk fördrivs faktiskt ibland. Miljoner tyskar fördrevs i det som nu är Polen, och ut ur Tjeckien och Ungern. Bara muslimer ska hämnas i all evighet.
Nu är ju faktiskt judarnas argument för varför de hade rätt att erövra landet att det fanns en judisk stat där för 2000 år sedan, så det där med "i all evighet" kanske du skall tala tyst om i sammanhanget. I vilket fall som helst är det bra att i en långdragen konflikt veta hur den uppstod. Som du och många andra israelförsvarare beskriver det handlar ju palestiniernas motstånd bara om illvilja och antisemitism.
Citat:
Judar har ett land - ett enda. Med tanke på antisemitismen hos judar, och delvis hos kristna, så kan de väl få ha ett land åtminstone.
Det fanns ett förslag att de skulle fått ett område i Ostpreussen som kompensation av Tyskland för förintelsen. Hade inte det varit förnuftigare om det nu var kristen antisemitism som var problemet? Varför skulle palestinierna få betala för nazisternas brott?
Citat:
I det fredsfördrag som föreslogs i Camp David så ålade sig Israel att lägga miljarder på palestinsk uppbyggnad. Men Palestina vill hellre ha krav på att "få tillbaka" sina gamla områden.
Det var 18 år sedan, och din beskrivning stämmer inte ens speciellt väl för vad som då skedde. Här en lite bättre beskrivning av en som var där:
https://www.nybooks.com/articles/200...edy-of-errors/
Citat:
Hade palestinierna inte varit muslimska kaosapor
När man börjar dehumanisera sina fiender genom att kalla dem råttor eller apor så har man ställt sig utanför all rationell diskussion. Du får förena dig med nazisterna och liknande grupper, jag tänker inte besvara dig mer.
Citat:
så hade de gillat läget och börjat bygga upp sitt land
DE HAR INGET LAND! Västbanken är ockuperad, fattar du inte det? Gaza är under blockad så de kan inte ha fungerande näringsliv där heller. Israel inledde dessutom direkt efter sin ockupation 1967 en politik för att krossa det näringsliv som fanns.
Citera
2018-08-05, 13:13
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Nu är ju faktiskt judarnas argument för varför de hade rätt att erövra landet att det fanns en judisk stat där för 2000 år sedan, så det där med "i all evighet" kanske du skall tala tyst om i sammanhanget. I vilket fall som helst är det bra att i en långdragen konflikt veta hur den uppstod. Som du och många andra israelförsvarare beskriver det handlar ju palestiniernas motstånd bara om illvilja och antisemitism.

Det fanns ett förslag att de skulle fått ett område i Ostpreussen som kompensation av Tyskland för förintelsen. Hade inte det varit förnuftigare om det nu var kristen antisemitism som var problemet? Varför skulle palestinierna få betala för nazisternas brott?

Det var 18 år sedan, och din beskrivning stämmer inte ens speciellt väl för vad som då skedde. Här en lite bättre beskrivning av en som var där:
https://www.nybooks.com/articles/200...edy-of-errors/

När man börjar dehumanisera sina fiender genom att kalla dem råttor eller apor så har man ställt sig utanför all rationell diskussion. Du får förena dig med nazisterna och liknande grupper, jag tänker inte besvara dig mer.

DE HAR INGET LAND! Västbanken är ockuperad, fattar du inte det? Gaza är under blockad så de kan inte ha fungerande näringsliv där heller. Israel inledde dessutom direkt efter sin ockupation 1967 en politik för att krossa det näringsliv som fanns.

Du behöver inte besvara mig. Att palestinierna är gapande apor som kastar sten, skriker och provocerar kan vem som helst se. Att jag tycker illa om dem är inget jag behöver dölja. Du kan välja besvara mina argument eller anse dig stå över det eftersom jag är sådan hemsk människa.
Offerkoftan är nära till hands för palestinaförsvarare.

Judarna hade inget land - sant. Men palestinierna hade heller inget land. Att palestinierna valde flytta / fördrevs 1947 innebär inte att de behöver skapa en myt om att de hade ett land.

"Palestinier" är en artificiellt skapad identitet som vidmakthålls av dem själva och andra araber som bevis på judarnas elakhet. Hade man velat hade man kunnat integrera dem i grannländerna.

Jag stöttar en tvåstatslösning, men varför skjuter palestinierna ständigt nya raketer? Och tror du på allvar de hade slutat med det om de fått en egen stat? Det tror inte jag. Jag tror snarare de skjutit in fler raketer och begått fler angrepp.

I slutändan så har min egen erfarenhet av den muslimska taktiken runt om i världen fått mig inse att man inte kan förhandla med människor så fyllda av oresonligt hat och krav på specialrättigheter. Man måste hålla dem nertryckta, men oavsett vad man än gör så hatar de en. Palestiniers ständiga gnäll om att "döda judar" är bevis på att fred inte kan ordnas med dem.

Vänstern, i sin klasskampstro, har köpt palestiniernas bild om att de är de förtryckta som måste kämpa mot förtryckarna (Israel) och att de slutligen kommer vinna. Men arbetarretoriken kan inte appliceras på människor som bara har hat i sina hjärtan. Palestinierna är terrorister och inte arbetare.

Med det sagt så stöttar jag en tvåstatslösning, under förutsättning att Israel bemöter våld med våld. Låter det rimligt? Raketer bemöts med raketer, angrepp mot civila bemöts med angrepp tillbaka.
Citera
2018-08-05, 13:16
  #604
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Du kan gå in på vilken sida som helst och läsa att kriget inleddes av Israel med ett förebyggande anfall. Nog om detta!

Som jag skrev tidigare, ockupationen var inledningsvis i linje med folkrätten – förutsatt att den är tillfällig. Att flytta in sin egen befolkning gjorde den olaglig redan efter 10-12 år. Det har nu gått 51 år sedan ockupationen inleddes, 30 år sedan Jordanien avsade sig territoriella anspråk på Västbanken, 24 år sedan fredsavtalet mellan Jordanien och Israel. Ska vi fortfarande kalla ockupationen för tillfällig? Var istället lite rakryggad och erkänn att Israel aldrig har för avsikt att förhandla en tvåstatslösning.


Rådgivande eller bindande spelar ju ingen roll - Israel skiter i allt. Det finns nog med bindande resolutioner från säkerhetsrådet. Det finns nog med fördömanden från otaliga organisationer som arbetar för en bättre värld. Men alla organisationer klassas av Israel som antisemitiska. Ger man inte Israel en blank check att mörda och plundra så är man per definition antisemit. Jag förstår att du och dina gelikar från Israel inte förstår begrepp som samfund, del av gemenskap, samhörighet, ömsesidig respekt och internationell rätt.

Strategiskt att flytta in civilbefolkning till ockuperad mark? Du är verkligen bibeltvättad i 90 grader på det långa programmet! Vad är nästa steg som Israel anser vara strategiskt - Jordanien, Syrien, Egypten? Man kan inte bara roffa åt sig för att man anser det vara strategiskt – begriper du inte det din pajas? Din retorik bekräftar och förstärker samtliga fördomar som finns om Israel. Det går helt enkelt inte att resonera eller argumentera med ett folk som finner verkligheten i en religiös tidskrift. Flyttar man in civil befolkning på ockuperad mark (i strid med folkrätten) så får man kanske finna sig i att det ockuperade folket anser dessa vara legitima måltavlor. Med detta agerande så är det Israel som göder terrorism och extremism. Ahed Tamimi gjorde helt rätt. Det var Israel som fick panik att blidka extremhögern och försöka visa sig starka genom att fängsla ett barn. Shame on you!
Nu gör du bara krokben för dig själv. Jordanien anspråkar inte längre Västbanken samt har slutit fredsavtal med Israel. Precis! Så för att Israel ska kunna lämna någon del av Västbanken måste de sluta fredsavtal med de som anspråkar området, alltså Hamas & PA. Varken eller är dock särskilt intresserade av det.

Korrekt. Jag skiter i sådant. Individens frihet är mycket viktigare, och den kan inte beskyddas om man ens land inte är militärt vaksamt, speciellt då det är omringat av islamofascister.

Förstå en sak - terroristerna bryr sig inte om vad folkrätten säger eller inte säger. De anser att hela "Palestina" (f.d. brittiska mandatet) är ockuperat av den "sionistiska enheten". Jerusalem, Tel Aviv, Haifa, Eilat. Allt.
Och regeringens stöd till bosättningarna har väldigt lite med religion att göra. Ta fram vilken karta som helst så fattar du.
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
DE HAR INGET LAND! Västbanken är ockuperad, fattar du inte det? Gaza är under blockad så de kan inte ha fungerande näringsliv där heller. Israel inledde dessutom direkt efter sin ockupation 1967 en politik för att krossa det näringsliv som fanns.
Skitsnack. Gaza är minst lika blockerad av Egypten som det är av Israel, av väldigt goda anledningar. Hela Västbankens ekonomi & infrastruktur har byggts av Israel, palestinierna där har det mycket bättre idag än under jordansk kontroll. Dessutom är palestinierna majoritet i Jordanien, som jag redan informerat dig om otaliga gånger. Du verkar dock väldigt passande "glömma bort" det när du diskuterar med andra användare ... undra varför?
__________________
Senast redigerad av Memestar 2018-08-05 kl. 13:23.
Citera
2018-08-06, 06:34
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
...Hamas & PA. Varken eller är dock särskilt intresserade av det.
Allt som PA vill är att bindande resolutioner ska respekteras. Tyvärr vägrar Israel genom att ignorera samtliga. Sedan 1993 har PA förordat en tvåstatslösningen där båda folken ska bo sida vid sida. Vilken lösning är Israel intresserade av bortsett från fortsatt Apartheid?

Citat:
Förstå en sak - terroristerna bryr sig inte om vad folkrätten säger eller inte säger. De anser att hela "Palestina" (f.d. brittiska mandatet) är ockuperat av den "sionistiska enheten". Jerusalem, Tel Aviv, Haifa, Eilat.

Pajas där. PA är Palestiniernas erkända förhandlingspart och klassas inte som terrorister. Jag upprepar: sedan 1993 har PA förordat en tvåstatslösningen där båda folken ska bo sida vid sida. PA förordar gränserna före Israels attacker 1967. Tyvärr anser Israel att HELA Palestina - inklusive Jerusalem och Västbanken - tillhör dom.
Citera
2018-09-12, 00:11
  #606
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ahed Tamimi är fri från fängelse men hennes land under fortsatt sionistisk ockupation.
Judarna förbjuder henne nu från lämna Palestina, från ett litet fängelse till ett större med andra ord. Jämför med de ghetton nazityskland satte judar i, sionisterna är dagens Nazister

Israel imposes travel ban on Palestinian resistance icon Tamimi, family
https://www.presstv.com/Detail/2018/...-Tamimi-family

Citat:
Israeli authorities have banned Palestinian resistance icon Ahed al-Tamimi and her family from traveling abroad, nearly two months after she was released from Israeli prison after serving an eight-month sentence for slapping an Israeli soldier.

Her father Basim al-Tamimi told Turkey's official Anadolu news agency on Friday that the family had planned to travel to Europe via Jordan in order to participate in some events pertaining to the the Palestinian protest movement, and the Palestinian prisoners' sufferings in Israeli detention centers.

They were, however, informed by Palestinian officials that Israel had banned them from traveling abroad without providing a reason.

He added that they had planned to leave on Friday morning.

Också, alltid läsvärd hos 21stcenturywire
Israel Bans Palestinian Activist Ahed Tamimi from Travelling Abroad
https://21stcenturywire.com/2018/09/...elling-abroad/
Citera
2018-09-24, 19:04
  #607
Medlem
Arbetarbroders avatar
Från Gaza och inte Västbanken där Familjen Tahimi bor
Måste vara de absolut värsta stället att växa upp på den här planeten. Självmord bland barn är skyhögt och de är helt kontrollerade, instängda där. Israelerna skjuter dem tom. när de är ute och fiskar och ingenting får komma in eller ut från Gaza.

Och världen bryr sig inte. När svenskt skepp seglade och kapades av sionististerna på Internationellt vatten så vad kommentaren från våran svenska ”Terrorforskare” att det var personal från Anti-semitiska iranska Press TV ombord.
Thats it.

Här är fyra videos av barn i Gaza
Jag kan inte riktigt beskriva dem i detalj och de,är rätt jobbigt att se. Se skjuter väldigt många, varje fredag när de demonstrera. Kommer de för nära stängslet så skjuts de av, som ohyra.
Tru News (tycker de är väldigt fair i sin bedömning) 12 September

Video Footage of Israeli Military Actions Against Children https://youtu.be/x29tf6kuFS0‬

Fråga: Hade ens judiska barn de så under Hitler Germany??
Citera
2018-09-25, 07:12
  #608
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hahah!

Ahed igen, men hennes storhetstid är nu förbi om man ska tro Israelisk media. Vikekt man naturligtvis inte ska men detta är rätt kul.

Ahed Tamimi har befunnit sig några i Frankrike effer lyckas flyga ut från ockuperade Palestina.
Här är intervju med henne i FRANCE24
Ahed Tamimi: ‘Any Palestinian starts resisting Israeli occupation from birth

Men enligt Jerusalem Post är inte detta sant. Många araber ser bara en vit flicka. En del tror hon särbehandlas positivt av ockupanterna!
Och anklagad henne för vara en Israelisk Agent!
Citat:
Others have even gone as far as accusing Tamimi of being an Israeli “agent” and meddling in the internal affairs of the Arab world.
This week, for example, Tamimi found herself at the center of controversy surrounding the ongoing Western Sahara conflict between the Polisario Front and the Kingdom of Morocco.
...
Citat:
Other Moroccans denounced Tamimi as an “Israeli agent.”

Yahya Her commented: “She’s an Israeli agent. The Israelis know how to promote her through the media.”
LOOOL!! Denna ”Yahaja Her” säger som av en slump allt de vill höra! I media givetvis!

Men de finns en annan Facebook user också:
Citat:
Another Facebook user, Marouane El-Filali, described the Palestinian teenager as an “invention of the Zionist intelligence and media.”

Hon ska träffat nån Marrockan som de bashar henne över.
Citat:
The controversy surrounding her photo with the Polisario member was not the first of its kind in recent weeks.
Last month, Tamimi drew sharp criticism from several Arabs after she heaped praise on Hezbollah secretary-general Hassan Nasrallah.
Precis som Hezbollah!

Hela artikeln är mycket läsvärd, Sionsitisk smörja när den är som värt men utan order ”Anti-Semite”

”FOR SOME ARABS, AHED TAMIMI 🇵🇸 IS NO LONGER AN 'ICON'
https://m.jpost.com/Arab-Israeli-Con...an-icon-567654
Citera
2023-11-06, 11:25
  #609
Medlem
Trolltestets avatar
Nu har hon skitit i det blå skåpet.
https://omni.se/palestinsk-aktivist-...skamt/a/69G56Q
Citat:
Nu har hon gripits efter ett uttalande på Instagram där hon tycks uppmana till våld mot israeler med orden att ”vad Hitler gjorde mot er kommer att framstå som ett skämt”.

”Vi kommer att dricka ert blod och äta era skallar. Kom bara, vi väntar på er”, skrev Tamimi enligt Jerusalem Post.
Citera
2023-11-06, 11:34
  #610
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ahed Tamimi är omskriven just nu och förtjänar onekligen en egen tråd på Flashback också.
Hon har varit ett känt ett ansikte för den palestinska motståndsrörelsen mot ockupationen av hennes hemland sedan hon var liten. Uppvuxen i byn Nabi Saleh West Bank i Palestina, mellan Jerusalem och Tel-Aviv
När IOF attackerade hennes lillebror, så bet hon tillbaka, som 14 åring och bättre syster under de grymma förhållande de växer upp under finns nog inte

22 December greps hon av israelisk ockupationsarmén en gryningsräd, denna videon på 1.5 min sammanfattar de snabbt och bra: https://youtu.be/9J1fWZdmaoE

Detta efter IOF skjutit hennes kusin i huvudet med en gummikula som kommer ge skador för livet och helt sammanfatta vad hur de är att växa upp under ockupationen går inte i ett Flashback inlägg, med Credit till ”Jimmy Dore” som tog upp Aheds fall på ett mkt bra sätt. https://youtu.be/AURBBPEGQLs
Här är länk tweeten från Newsweek han nämner. Korta varianten: Ahed Tamimi Living Resistance Tour

Judisk mentalitet är så olik skandinavisk att de är svårt att förstå, deras Talmudiska vidrigheter och deras mentalitet är så sjuk så de finns inte, ”Price Tag” to be Payed when Light is Off” och de är uppmaningar på våldta henne, som händer många av de politiska fångar i Palestina. Även minderåriga. Pedofila judar med deras Talmud..Fyfan va de äcklar mig..
Israeli journalist calls for raping Palestinian minor female prisoner
http://khamakarpress.com/2017/12/25/...male-prisoner/

Ahed är ett av alla barn o tonåringar fängslade av Sionistiska Ockupationsmakten. De är många fler.


Apartheid Regimen gör skillnad på judisk kriminell Settler och en ostraffad 16 åring. https://www.haaretz.com/opinion/.premium-1.832939
Arkiverad för undvika ge dem klick: http://archive.is/1hAe6

Men judarna då, de är ju -OFFER- alltid offer och ja, de är gott om propaganda som målar upp henne som våldsam Terrorist i deras media.
Här är en Jude i Kippa som försvarar det inte pallat se hela själv än, dock läst deras egna media för judar och ja.. finns ej ord.

(Länkar går till YouTube om ej annat anges)

Diskussionsunderlag 🇵🇸
Hur kan svenskar stödja ockupationen och behandling som denna? De övergår mitt förstånd och jag brukar förstå hur folk tänker även om jag inte håller med.
Palestinska barn med minimum 20 år om de kastat sten (ej Aheds fall)
- Är de Muslim Hat?
- Är det okunskap?
- Eller har även vi skandinaver verkligen sån sjuk moral?
- Hur kommer de gå för Ahed Tamimi?
- Hur kan judarna va så sinnesjukt hatiska?

Om Ahed Tamimi var en judisk flicka, hur hade media behandlat detta då?
Men nu är de judar som äger median och ja.. då är de tyst såklart.

..kanske nån dokumentär om 6 ZIOLLION JEWS på TV snart eller så..

Hon är en terrorist.
Citera
2023-11-06, 15:24
  #611
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freed00m0fspeech
Hon är en terrorist.

Huruvida hon är en terrorist låter jag vara osagt, men hon verkar onekligen ha uppviglat till folkmord. I den bästa av världar, skulle hon skickas till Haag och sedan sitta inlåst där resten av livet om hon skulle befinnas vara skyldig.
Citera
2023-11-09, 20:15
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Huruvida hon är en terrorist låter jag vara osagt, men hon verkar onekligen ha uppviglat till folkmord. I den bästa av världar, skulle hon skickas till Haag och sedan sitta inlåst där resten av livet om hon skulle befinnas vara skyldig.

Mamman har ju förnekat att hon skulle skrivit detta, sannolikt har israel hittat på detta, de brukar de göra.
Israeli authorities alleged the young woman "wrote an inciting (Instagram) post calling for the killing of settlers and saying what Hitler did wasn't enough - but Ahed does not have an Instagram account," her mother said in an interview.
https://www.reuters.com/world/middle...nk-2023-11-07/
Om det är hon som skrivit det så skrev hon ju om just bosättarna, däremot har judarna uppviglat mot folkmord mot hela Gaza flera gånger, Netanyahu och hans krigsbrottslingar till minstrar bör alltså skickas till Haag där de skulle befinna sig vara skyldiga.
__________________
Senast redigerad av shimona 2023-11-09 kl. 20:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback