2018-01-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Wow, att du nämner Ripple...

De flesta stop lossen ligger runt 8,200. Aldrig att Bitcoin bryter det oerhört starka supporten som finns på 200 EMA vid 8,500. Det kan du glömma.

Det funkar inte så med dessa fiat låtsas valutor.
2018-01-17, 13:30
Medlem
PippiDrengs avatar
Några drar jämförelse till guld som investering.
Ja, det funkar väl om du faktiskt äger det fysiskt:
https://goldsilver.com/blog/there-s-a-very-dangerous-situation-taking-place-in-the-comex-s-gold-vault/

Citat:
By late 2015 and now into 2016, registered “owners” against Comex gold spiked to a nosebleed level of 542-to-1. Thus if even one claimant shows up for an ounce of yellow metal, the cupboard will be bare — and there are 541 other claimants as well!
2018-01-17, 13:33
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Hade jag vetat att btc har det svårt i januari månad, hade jag sålt alla mina bitcoins innan denna marknadskrasch. Det gör ont att se sin portfolio. Från 200k plus till att ha mindre än man hade då man började investera.

https://content.invisioncic.com/r263943/monthly_2018_01/DTs0LNnVAAAOGjM.jpg.cd4075859f7e6a2079a859c8e06971 ce.jpg

Jag både hoppas och tror bitcoin kommer återhämta sig i Februari och kommer senare i Mars att stiga rejält precis som det gjort i tidigare år. Ta inte livet av er, utan vänta åtminstone till Mars innan ni hoppar.
En annan smart strategi är att bara investera så mycket pengar som man är villig/accepterar att förlora. Att gambla med sin framtid är minst sagt osmart, även fast det är lätt att säga i efterhand.
2018-01-17, 13:34
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Former Wells Fargo Chairman and CEO Dick Kovacevich told CNBC on Tuesday that he believes bitcoin is a scam.

"I think it's a pyramid scheme. It makes no sense. I'm just surprised it isn't even lower"

https://www.cnbc.com/2018/01/16/bitcoin-is-a-pyramid-scheme-warns-ex-wells-fargo-ceo-dick-kovacevich.html

Men den småhandlaren vet väl inget.

Jag har inte pratat om bitcoin. Blockchain! Vad är det du inte förstår?

Dessutom så kan det ju vara så att han vill behålla sin position som han numera insett vara hotad på grund av cryptovalutor.
Senast redigerad av PippiDreng 2018-01-17 kl. 13:43.
2018-01-17, 13:47
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waraahbe
Det funkar inte så med dessa fiat låtsas valutor.

Haha, jo det gör det. Det funkar exakt så.
2018-01-17, 13:50
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Former Wells Fargo Chairman and CEO Dick Kovacevich told CNBC on Tuesday that he believes bitcoin is a scam.

"I think it's a pyramid scheme. It makes no sense. I'm just surprised it isn't even lower"

https://www.cnbc.com/2018/01/16/bitcoin-is-a-pyramid-scheme-warns-ex-wells-fargo-ceo-dick-kovacevich.html

Men den småhandlaren vet väl inget.

Well, du kan hitta 20 stycken andra "småhandlare" som säger tvärtom.

Oftast är det så här:

Kan man ingenting om klryptovalutor och inte har investerat i det (eller verkar inom bankväsendet) = Då är det skit och en bubbla och kommer krascha.

Har man gjort sin research och investerat på grund av den = Då är det inte en bubbla och kommer bli nästa världsekonomi.
2018-01-17, 13:56
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Förklara för mig som inte är extremt insatt utan bara har spelat in lite småpengar, varför är det så mycket bättre om ett sådant här företag startas med blockchains och egna coins. Och inte bara som ett vanligt företag som utvecklar en produkt?

För att deras tjänst/produkt på något sätt ska integreras och drivas genom krypto?

Jag är inte jätteinsatt i just Civic men i stort är tanken att det ska (kan) ersätta KYC- Know your customer. Alltså, istället för att man ska behöva verifiera sig överallt med ID-kort, telefonnummer, adress och fan och hans moster räcker det att man gör det en gång.
Så om någon vill starta exempelvis ett konto i ditt namn fungerar det som en två-stegs verifiering där du måste godkänna det först i din telefon.
Kolla deras hemsida så förklarar de rätt bra.
2018-01-17, 14:00
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Well, du kan hitta 20 stycken andra "småhandlare" som säger tvärtom.

Oftast är det så här:

Kan man ingenting om klryptovalutor och inte har investerat i det (eller verkar inom bankväsendet) = Då är det skit och en bubbla och kommer krascha.

Har man gjort sin research och investerat på grund av den = Då är det inte en bubbla och kommer bli nästa världsekonomi.

Ganska kul att hans dotter ville investera i bitcoin. Han tyckte då att hon var dum i huvudet.
Sen visade det sig att hon redan hade gjort det.
2018-01-17, 14:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Ganska kul att hans dotter ville investera i bitcoin. Han tyckte då att hon var dum i huvudet.
Sen visade det sig att hon redan hade gjort det.

haha, aa verkligen, speciellt när man gått ut och förbjudit sina anställda att handla med kryptovalutor också. Att sen krypa till korset är ändå rätt stort. Svälja stoltheten och erkänna att man hade fel.
2018-01-17, 14:09
Medlem
Citat:

Tänker inte hålla nån utbildning om det här, men även ur IT-Bubblan kom företag som Apple, Microsoft som förändrade framtiden och hur vi lever och interagerar idag.
Vad har Microsoft och Apple med IT-bubblan att göra?
2018-01-17, 14:16
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Vad har Microsoft och Apple med IT-bubblan att göra?

Hade man lyssnat på dem som sa att all satsning på IT var en "bubbla" så hade företag som Apple och Microsoft dött ut. Det är ett exempel på att allt kan inte bakas in i samma paj.

Det finns tusentals kryptovalutor som är skit med tomma löften och noll use case, medan det finns seriösa företag som fanns innan hajpen och som kommer leva vidare långt efter. Precis som Apple och Microsoft gjorde.
2018-01-17, 14:20
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Hur mår ni som köpte vid 18 000 strået? Kan ni berätta lite hur ni tänkte?
Jag köpte för 50.000:- vid $19000 och sålde den posten vid $12000.
Jag tänkte som så att det låg och hoppade ett tag mellan 19 och 20 så tänkte bara hålla några timmar och sen sälja, den dök direkt så det sket sig.

Hur jag mår ?
Jag mår utmärkt, mina största poster köpte jag när BC låg runt $3000 och Ethereum runt $250 så jag ligger trots allt massivt upp.
Funderar på att köpa för 50.000:- till idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in