2018-01-17, 05:23
Medlem
enlevandemans avatar
Hade jag vetat att btc har det svårt i januari månad, hade jag sålt alla mina bitcoins innan denna marknadskrasch. Det gör ont att se sin portfolio. Från 200k plus till att ha mindre än man hade då man började investera.

https://content.invisioncic.com/r263943/monthly_2018_01/DTs0LNnVAAAOGjM.jpg.cd4075859f7e6a2079a859c8e06971 ce.jpg

Jag både hoppas och tror bitcoin kommer återhämta sig i Februari och kommer senare i Mars att stiga rejält precis som det gjort i tidigare år. Ta inte livet av er, utan vänta åtminstone till Mars innan ni hoppar.
2018-01-17, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Vad är dina ädelmetaller värda egentligen? De är värda något för att folk tycker dom är värda något, precis som allt annat.

Det är en jävla skillnad på att ha en fysisk äkta och sälsynt metall och en digital valuta oavsett hur folk värdesätter det.
2018-01-17, 05:49
Medlem
Tror innerligt att $10000-nivån håller i BTC på kort sikt. Under det och helvetet kan braka lös. Inte bara skakiga händer säljer då.

Alla dipp-köpare som ivrigt proklamerade sina intentioner kan nu fylla på fickorna med krypto. Men hur många vågar? När det vänder uppåt på riktigt kommer det gå fort.
2018-01-17, 06:11
Medlem
halvsvennes avatar
Lite upp nu är en Bull Trap. Sen kommer det rejäla raset.
2018-01-17, 06:19
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floristblomma
Det är en jävla skillnad på att ha en fysisk äkta och sälsynt metall och en digital valuta oavsett hur folk värdesätter det.
Nu skiter du alltså i vad de är värda..? Fantastiskt. Även du själv bör förstå att det vid det här laget är kognitiv dissonans, d.v.s. att du medvetet eller undermedvetet försöker hitta på helt vrickade argument för att få behålla bilden.

Det är fint att den här utvecklingen tvingar er tänka igenom saker ni aldrig tänkt på förut.
Senast redigerad av Trillske 2018-01-17 kl. 06:21.
2018-01-17, 06:38
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Lite upp nu är en Bull Trap. Sen kommer det rejäla raset.

Nja, det tror inte jag. Det värsta raset är över. Ett rejält ras till och det blir slutet på kryptomarknaden. Nu kommer marknaden gå sidledes ett tag och sen återhämta sig i Februari för att sedan fortsätta stiga igen. Beviset på det är bara att kolla på hur det var tidigare år.
2018-01-17, 06:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Shite! Allt rasar... Allt? Nej! Min favorit Tether ligger tryggt kvar på 1$.

Favorit för att den visar hur fantastisk kryptomarknaden blivit. Skojarna bakom bitfinex lovar att de backar varje Tether med en fiat-dollar. Någonstans har vi 1,7 miljarder dollar i cash. Trust us!

Så sent för några timmar sen pumpades det ut ytterligare 150 miljoner Tethers. Undrar om det är trångt i dörren...
Just detta experterna på storbankerna varnat för, valpvaluta som är ett pyramidspel. Det är nu småspararna ska skinnas på sina surt förvärvade kronor.
2018-01-17, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Vad är dina ädelmetaller värda egentligen? De är värda något för att folk tycker dom är värda något, precis som allt annat.

Nja, metaller har ju vissa användningsområden också.
2018-01-17, 07:05
Medlem
Glöm inte att en btc en gång i tiden inte var värt ett skit.
Sluta gråt blod över att en btc är 10k usd.
2018-01-17, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Nja, det tror inte jag. Det värsta raset är över. Ett rejält ras till och det blir slutet på kryptomarknaden. Nu kommer marknaden gå sidledes ett tag och sen återhämta sig i Februari för att sedan fortsätta stiga igen. Beviset på det är bara att kolla på hur det var tidigare år.

Om historien var bevis hade världen sett väldigt annorlunda ut.
2018-01-17, 07:21
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Kan man "blanka" och tjäna bra pengar på detta tro? Hur går man tillväga om man tror att Bitcoin kommer att vara värda säg under 1000 dollar inom ett år och vad skulle det kunna generera i vinst?
om det finns en sådan möjlighet så skulle det gå att göra pengar. Någon som vet?
2018-01-17, 07:41
Medlem
Ni kryptonissar verkar ha missat faktumet att dessa valuator fick sitt kraftiga uppsving efter USA valet.

Antar att ni inte missat vilket bubbelterritorium alla börser är vid just nu. Dessa kryptovalutor är ett av de sista stegen I en massiv bubbla. Korrigeringen kommer inom kort och majoriteten kommer att ta den I dajmen.

Det som är värt någonting kommer vara guld, silver, visa enskilda valutor I diverse lander. Samt på lång sikt är dollarn kungen på täppan då USA kommer att bli mycket mycket starkt igen när Trump är färdig med att återställa landet under sina två mandatperioder. När denna återhämtning sker är det börsen igen som gäller då den kommer att peaka på all time high åter igen, åratal av rekord. Innovativa nya amerikanska bolag.

Tiden kommer att utvisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in