2018-01-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha lugn nu, jag sänker mig inte till den nivån.

Självklart finns det en risk och den är större inom kryptovalutor än inom forex t.ex.

Dock så är risk/reward-ration värt det.

Jag började med 5 000 kronor och har aldrig sparat pengar eller lyckats spara pengar över huvudtaget. Nu har jag mer pengar än jag någonsin kunnat drömt om att jag skulle kunna ha utan att säga några summor.

Dock är jag medveten om att allt kan krascha vilken dag som helst och att jag då skulle stå med noll kronor, men jag är ödmjuk för det. Jag är faktiskt okej med den tanken.

Det vore förstås hemskt tråkigt, men rewarden är alldeles för hög för att det inte ska vara värt den risken.

Plus att jag lärt mig så oerhört mycket och skulle troligtvis bara gå över till vanlig forex-trading om allt gick åt helvete och ändå ha fått ut sjukt mycket värde av detta.

Skönt att du verkar vettig, dock ska man veta att folk man kan råka påverka i sina beslut kanske inte har samma förhållningssätt, utan tar för stora risker eftersom dom litar på vad folk säger.
2018-01-17, 11:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag tänkte ta ett break från crypto fram till slutet av nästa vecka när man får lön. Det är för stressigt med dessa up and downs.
Tror knappast att crypto kommer spricka och falla kraftigt. Det är sjuk resistance på $10k. Kolla senaste par dagar, folk dumpar Bitcoins men även köper som fan.
Enda jag önskar är att en del coins ryker. Många av dem är bara inflation, som Dogecoin.

Vet du ens vad inflation är? Det är när tillgången ökar vilket sänker värdet.

Du gör rätt i att chilla lite tills allt blåser över.
2018-01-17, 11:52
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bitarfisk
Skönt att du verkar vettig, dock ska man veta att folk man kan råka påverka i sina beslut kanske inte har samma förhållningssätt, utan tar för stora risker eftersom dom litar på vad folk säger.

Tack så mycket. Jag ska ha det i åtanke i fortsättning.
2018-01-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution2
Det går bra, har ingen agenda annat än att säga att jag själv tror på blockchain som teknik betraktat.

Jag tror på idén att hamra på saker. Ska jag investera i ett företag som säljer stenar för att hamra med?
2018-01-17, 12:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror på idén att hamra på saker. Ska jag investera i ett företag som säljer stenar för att hamra med?

Wow, vilken märklig jämförelse.

Det finns ett koncensus i teknikvärlden att blockchain-teknologin löser väldigt många problem som vi har idag med hacking, fifflande med register osv.

Det är nästa steg i utvecklingen och kommer bli stort, varesig du vill det eller inte.

Om du investerade i "hammarstenar" innan hammare slagit igenom som verktyg hade du nog kunnat tjäna pengar på det, no doubt.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-01-17 kl. 12:04.
2018-01-17, 12:15
Medlem
SophieNeveus avatar
Dagen innan julafton hände en liknande dipp, vad jag minns så gick priset på certifikatet Bitcoin XBTE ner från 600 till ungefär 420, några dagar sedan hade det återhämtat sig.

Det enda jag kan göra är att spekulera och vad jag tror händer just nu är att det är lite januariyra, många människor känner sig fattiga efter en dyr jul och nyårsfirande. De är i behov av sina pengar och är rädda för att förlora mer och därför säljer för att rädda sin investering. Att aktier dyker i januari är inte ovanligt historiskt sett.

Jag tror dock att innan januari är slut så kommer bitcoin att ha återhämtat sig.
2018-01-17, 12:21
Medlem
Citat:
Nu ska jag villigt erkänna att jag inte vet allt för mycket om IT-bubblan, men folk verkar tro att Bitcoin och andra kryptovalutor bara är vanliga datafiler och att inga företag står bakom dem.

Många av de företagen som står bakom många av de kryptovalutorna skapar just nu framtidens företag med Civic tillexempel som har en decentraliserad global Identifieringsvariant som används på flygplatser världen över.

Andra företag som Golem har utvecklat en teknik att rendera filmer som kommer förändra filmbranschen för alltid.

Allt bygger på blockchain-technologi som till och med den mest härdade Bitcoin-motståndaren kan nicka och hålla med om att det är framtiden.

Tänker inte hålla nån utbildning om det här, men även ur IT-Bubblan kom företag som Apple, Microsoft som förändrade framtiden och hur vi lever och interagerar idag.
Förklara för mig som inte är extremt insatt utan bara har spelat in lite småpengar, varför är det så mycket bättre om ett sådant här företag startas med blockchains och egna coins. Och inte bara som ett vanligt företag som utvecklar en produkt?

För att deras tjänst/produkt på något sätt ska integreras och drivas genom krypto?
2018-01-17, 12:22
Medlem
rex144s avatar
Jag har stor erfarenhet av kryptovalutor och kan säga att om Bitcoin kommer under den psykologiska gränsen på 10.000 dolalr så kommer den dyka ner till 3000 dollar redan denna månad, stop-loss kommer aktiveras automatiskt hos många, dessutom spelar många på börsen på ytterligare sänkningar.

Lägg därtill att Sydkorea hotar stänga kryptobörser och att Kina gör kanske samma sak, deras centralbanker är oroliga för kryptovalutor.

Men kanske det viktigaste orsaken till raset är att Bitcoin är en föråldrad teknologi, opraktisk, kan inte användas till transaktioner, det skulle vara värdebevarande likt en guldtacka, men nu har den visat sig vara osäker,

Men lugn... det finns andra mycket bättre kryptovalutor som kommer ta Bitcoins plats,
tex. Etherium, Litecoin, Ripple, Neo, Wave, etc.

Vi hade en liknande spekulationsbubbla vad gäller IT företag på 1990-talet, då räckte det att bolaget hette .com på slutet för att folk och fondbolag skulle köpa deras aktier som galningar.

Men efter kraschen fick vi fram Google..., Facebook, You Tube, så bolag/kryptovalutor med med substans kommer överleva, det gäller bara att hitta de bland 1400... olika valutor
Senast redigerad av rex144 2018-01-17 kl. 12:28.
2018-01-17, 12:26
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Förklara för mig som inte är extremt insatt utan bara har spelat in lite småpengar, varför är det så mycket bättre om ett sådant här företag startas med blockchains och egna coins. Och inte bara som ett vanligt företag som utvecklar en produkt?

För att deras tjänst/produkt på något sätt ska integreras och drivas genom krypto?

För att företagen skapar sin egen infrastruktur. Det har länge varit på gång och det ser ut som en naturlig utveckling i ekonomin. Kollar man på till exempel EA Sports som har varit tidiga med detta så köpte man för 5 år sen sina "in game purchases" direkt från ditt betalkort.

För tre år sedan ändrade man dock det, så att du köper FIFA eller NHL Coins för ditt kort som du sen spenderar i spelet.

Jag antar att det finns en hel ekonomisk filosofi bakom det som du säkert kan googla dig fram till, men andra stora företag har gjort det väldigt länge.

T.ex. på Disneyland så måste du använda "Disney dollars" för att köpa saker. Så du måste först köpa Disney dollars och sedan kan du köpa saker inne på Disneyland.

På exakt samma sätt bygger EA Games sin modell och även krypovalutor och företag inom blockchain. Jag misstänker att det blir på det, lite osmidiga sättet, vi kommer att handla i framtiden.

Men man vet aldrig, allt är spekulationer.
2018-01-17, 12:33
Medlem
Syrons avatar
Många alt-valutor som gått ner kraftigt. Till nästan en tredjedel av investeringen på några av dem.

Som tur var hade jag bara investerat nån tusing så det var inte en massiv förlust (hade precis börjat trada igen) men ändå.

Undrar om/när det vänder igen, vore intressant att se vad som gör att det sker.
2018-01-17, 12:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag har stor erfarenhet av kryptovalutor och kan säga att om Bitcoin kommer under den psykologiska gränsen på 10.000 dolalr så kommer den dyka ner till 3000 dollar redan denna månad, stop-loss kommer aktiveras automatiskt hos många, dessutom spelar många på börsen på ytterligare sänkningar.

Lägg därtill att Sydkorea hotar stänga kryptobörser och att Kina gör kanske samma sak, deras centralbanker är oroliga för kryptovalutor.

Men kanske det viktigaste orsaken till raset är att Bitcoin är en föråldrad teknologi, opraktisk, kan inte användas till transaktioner, det skulle vara värdebevarande likt en guldtacka, men nu har den visat sig vara osäker,

Men lugn... det finns andra mycket bättre kryptovalutor som kommer ta Bitcoins plats,
tex. Etherium, Litecoin, Ripple, Neo, Wave, etc.

Vi hade en liknande spekulationsbubbla vad gäller IT företag på 1990-talet, då räckte det att bolaget hette .com på slutet för att folk och fondbolag skulle köpa deras aktier som galningar.

Men efter kraschen fick vi fram Google..., Facebook, You Tube, så bolag/kryptovalutor med med substans kommer överleva, det gäller bara att hitta de bland 1400... olika valutor

Wow, att du nämner Ripple...

De flesta stop lossen ligger runt 8,200. Aldrig att Bitcoin bryter det oerhört starka supporten som finns på 200 EMA vid 8,500. Det kan du glömma.
2018-01-17, 12:40
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Wow, att du nämner Ripple...

De flesta stop lossen ligger runt 8,200. Aldrig att Bitcoin bryter det oerhört starka supporten som finns på 200 EMA vid 8,500. Det kan du glömma.

Var det ett sarkastiskt påpekande vad gäller Ripple?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in