2018-01-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution2
Det där är inte sant, massmedia har inte en susning om vad som händer. Jag känner folk i Kina och Sydkorea och det kommer INTE bli någon ban. Det är bara felciteringar och folk som inte fattar hur systemet i Kina och asien funkar.

Sverige överlag är oherhört trögt och fattar inte vad det här med blockchain handlar om, de som tror att blockchain är en bubbla är samma som för 25 år sedan hade sagt att internet var en bubbla. Bitcoin är gammalt och segt vi det här laget men det finns många nya som är bra. Köp NEO, den tror jag på.

Folk som talar om nya saker som om ingen annan förstår och i samma andetag haussar den tillgång dom själva sitter exponerade mot ska man ju ta på stort allvar....
2018-01-17, 11:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Snart kommer väl "Som min farfar alltid sa"
Jämför de de betalningssystem som finns och de valutor som finns. Kryptovalutor är betydligt dyrare att producera. Saknar spårbarhet.
Kryptovalutor är bra om du sysslar med skumrask. Annars är det ett dyrare och sämre sätt att betala med och få betalt med.
2018-01-17, 11:01
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bitarfisk
Så rent krasst kan man säga att Bitcoins användningsområde är att möjliggöra spekulation i andra kryptovalutor/kryptotillgångar, lite som att köpa tulpaner med andra tulpaner?

Tulpaner har inte en limited supply. Det är en stor faktor som driver ett värde eller ett pris.

De här företagen bygger teknik som kommer förändra framtiden och du kommer behöva använda deras tokens för att använda den tekniken. På samma sätt som du köper FIFA coins när du spelar FIFA. Eller när du köper "Disney dollars" på disneyland. Alla dessa tokens köps för Bitcoin.

Att du inte har tillräcklig djup koll på detta gör det väldigt märkligt att du uttalar dig om det. Du har ingen aning om den här världen, ändå vill du sitta och uttala dig för att du läst en tidningsartikel om att bitcoin kraschar.

Det är alarmerande.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-01-17 kl. 11:05.
2018-01-17, 11:03
Medlem
Citat:
Folk som talar om nya saker som om ingen annan förstår och i samma andetag haussar den tillgång dom själva sitter exponerade mot ska man ju ta på stort allvar....

Du ska inte tro på någon, alla har åsikter. Den enda du ska lita på är dig själv, så är det med alla investeringar. Jag har sagt vad jag tror, andra tror andra saker. Alla har åsikter. Feel free att skita i mig om mina åsikter inte passar dig.
2018-01-17, 11:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jämför de de betalningssystem som finns och de valutor som finns. Kryptovalutor är betydligt dyrare att producera. Saknar spårbarhet.
Kryptovalutor är bra om du sysslar med skumrask. Annars är det ett dyrare och sämre sätt att betala med och få betalt med.

Snackar du om? Gör en överföring till en amerikansk bank från din svenska bank, samtidigt som jag gör en överföring via BTC eller LTC, så ska vi se vilken som går snabbast och är billigast.
2018-01-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Återigen en person som uttalar sig som har noll koll och ingen aning överhuvudtaget vad hen pratar om.

Bitcoin används DAGLIGEN (24h volymen är: $54,112,546,016 i omsättning) till att köpa tokens och coins i andra företag som har ett användningsområde inom blockchain och crypto.

Helvete att få ut pengarna? Det är superlätt att växla ut pengarna i Coinbase. Detta sker direkt till ditt kort och i enlighet med den dåvarande kursen.

Jämför IT-bubblan i market cap mot kryptos market cap innan du ens uttalar dig. Har du kollat upp det? Hur stor "bubblan" kan bli innan den enligt dig spricker? Nej, tänkte väl det.

Det du menar är alltså att Bitcoin främst används för att spekulera i liknande tjänster och produkter? Det förstärker ju bara bilden av en bubbla.

Att bubblan kan bli jättestor innan den spricker gör bara saken värre. Det betyder att fler människor investerat mer och att det fåtal vinnare som drar sig ur i tid kommer bli ännu rikare medan optimisterna som stannar kvar för länge förlorar ännu mer.

Din försäkran om att bubblan kan bli ofantligt mycket större än IT-bubblan lugnar mig inte direkt. Personligen ser jag hellre att skiten spricker nu, att folk börjar plocka ut sina vinster och även om effekten då blir densamma - de som drar sig ur tidigt vinner, de som är sena förlorar - så kommer förlorarna åtminstone inte förlora lika mycket och inte vara lika många som om bubblan fortsätter växa i 5 år till och miljoner människor till hinner investera sina pensionspengar i den.
2018-01-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tulpaner har inte en limited supply. Det är en stor faktor som driver ett värde eller ett pris.

De här företagen bygger teknik som kommer förändra framtiden och du kommer behöva använda deras tokens för att använda den tekniken. På samma sätt som du köper FIFA coins när du spelar FIFA. Alla dessa tokens köps för Bitcoin.

Att du inte har tillräcklig djup koll på detta gör det väldigt märkligt att du uttalar dig om det. Du har ingen aning om den här världen, ändå vill du sitta och uttala dig för att du läst en tidningsartikel om att bitcoin kraschar.

Det är alarmerande.

Men herregud, jag startade nog min första BTC miner när du fortfarande fick veckopeng ( ungefär lika vidlyftigt antagande som du gör, så ta det med en nypa salt )

Min liknelse med tulpaner är en liknelse, dvs den psykologi som drev tulpanmanin, inte själva tulpanen som enhet.

"Ingen aning om den här världen" - underbart, den sparar jag

Om något är alarmerande så är det att ni ungtuppar som tror ni kan allt och har kommit på något smart blandar ihop tekniken bakom blockchain ( som är banbrytande ) med den egna tron på vissa coins värde ( för att ni har investeringar där ).....
2018-01-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution2
Du ska inte tro på någon, alla har åsikter. Den enda du ska lita på är dig själv, så är det med alla investeringar. Jag har sagt vad jag tror, andra tror andra saker. Alla har åsikter. Feel free att skita i mig om mina åsikter inte passar dig.

Absolut, jag är dock free att ventilera detta, även om det stör din agenda.
2018-01-17, 11:13
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det du menar är alltså att Bitcoin främst används för att spekulera i liknande tjänster och produkter? Det förstärker ju bara bilden av en bubbla.

Att bubblan kan bli jättestor innan den spricker gör bara saken värre. Det betyder att fler människor investerat mer och att det fåtal vinnare som drar sig ur i tid kommer bli ännu rikare medan optimisterna som stannar kvar för länge förlorar ännu mer.

Din försäkran om att bubblan kan bli ofantligt mycket större än IT-bubblan lugnar mig inte direkt. Personligen ser jag hellre att skiten spricker nu, att folk börjar plocka ut sina vinster och även om effekten då blir densamma - de som drar sig ur tidigt vinner, de som är sena förlorar - så kommer förlorarna åtminstone inte förlora lika mycket och inte vara lika många som om bubblan fortsätter växa i 5 år till och miljoner människor till hinner investera sina pensionspengar i den.

Nu ska jag villigt erkänna att jag inte vet allt för mycket om IT-bubblan, men folk verkar tro att Bitcoin och andra kryptovalutor bara är vanliga datafiler och att inga företag står bakom dem.

Många av de företagen som står bakom många av de kryptovalutorna skapar just nu framtidens företag med Civic tillexempel som har en decentraliserad global Identifieringsvariant som används på flygplatser världen över.

Andra företag som Golem har utvecklat en teknik att rendera filmer som kommer förändra filmbranschen för alltid.

Allt bygger på blockchain-technologi som till och med den mest härdade Bitcoin-motståndaren kan nicka och hålla med om att det är framtiden.

Tänker inte hålla nån utbildning om det här, men även ur IT-Bubblan kom företag som Apple, Microsoft som förändrade framtiden och hur vi lever och interagerar idag.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-01-17 kl. 11:15.
2018-01-17, 11:13
Medlem
Citat:
Absolut, jag är dock free att ventilera detta, även om det stör din agenda.

Det går bra, har ingen agenda annat än att säga att jag själv tror på blockchain som teknik betraktat.
2018-01-17, 11:16
Medlem
123....s avatar
Sälj allt ni har och ta pengarna och spring.
Bitcoin is going down, down, down....
2018-01-17, 11:21
Medlem
PippiDrengs avatar
Många här verkar dra ett likhetstecken mellan bitcoin och alla de andra tusen cryptovalutorna som finns.
Naturligtvis kommer dem alla inte överleva om fem år. Precis som IT-bubblan. Alla företag gick ju faktiskt inte under. Sen om det blir bitcoin eller någon annan valuta som kommer stå som vinnare låter jag vara osagt.
Bitcoin öppnade bara dörren. Det finns redan idag valutor som är bättre, snabbare och billigare att producera. Ja, producera!
Ni som verkar veta något kan väl förklara för en dumfan som mig hur något som kostar pengar att producera inte är värt något?

Blockchain tekniken behöver vi inte ens prata om. Den är här för att stanna.
Eller? https://www.cnbc.com/2018/01/09/jamie-dimon-says-he-regrets-calling-bitcoin-a-fraud.html

Lägger till att de exchanges som tidigare funnits i Kina så har de flesta (alla?) numera flyttat till Hongkong.
Senast redigerad av PippiDreng 2018-01-17 kl. 11:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in