2018-01-16, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
(Fetat) Nej, det här är helt fel. Jag har jobbat många år med missbrukare, både inom psykiatrin och jag har sövt dem oändligt många ggr inför operation. De tål precis hur mycket som helst och är väldigt svåra att smärtlindra pga att de har utvecklat så hög tolerans.

Helt rätt dock ang Dolcontin och Fentanyl. Hur lätt som helst att ta livet av sig med, avsiktligt eller oavsiktligt. Bara man tar tillräckligt.

All respekt för din yrkeskunskap, har själv erfarenhet av dödsfall genom arbetet. Men det är skillnad på barn i mellanstadiet och två vuxna ekonomer utan känd missbruksproblematik, jämfört med en tung missbrukare som tål vad som helst.

Precis. Användaren verkar inte ha någon som helst aning om dessa preparat, och det finns som du vet ännu värre att ta till om det kniper.
Citera
2018-01-16, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det går att följa handlingarna i detaljerna som finns i huset även.
Men, Ja: Det var samförstånd mellan Modern och Fadern

Rent personligen förstår jag det som hänt, och jag tycker inte det finns anledning att driva nån hypotes om att föräldrarna skulle ha varit nåt annat än oerhört snälla och omtänksamma. Bortsett från det som vi nu kan konstatera. Man använder ordet familjetragedi rätt ofta, kanske slarvigt, men i detta fall måste det vara en bra korrekt beskrivning.

Du har rätt scheele.
Beslutet var gemensamt, och det som medvetet lämnades kvar till den som skulle hitta dom, gjordes tillsammans.
Så är det.
Citera
2018-01-16, 20:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Texten 1:20 in i videon känns ju väldigt passande i sammanhanget.

Inte alls utan det är okända människor helt enkelt som dras in i tråden. Det är ingen mormor och ingen kusin. Så att snart får det bli konspirationsforumet helt enkelt.
Citera
2018-01-16, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
https://www.facebook.com/maria.widholm.5/videos/1585510881487354/?q=agnes%20tar%20p%C3%A5%20sig%20sk%C3%A4gget

Notera 1:27 in i filmen. Den svarta tavlan i bakgrunden. Vad står på den?
Om det är Agnes Henkow i videoklippet så har hennes rektor och läkare nog blivit ordentligt scammade. Hon såg inte ut att må dåligt, utan klarade av att besöka sin kusin i höstas och göra en rolig film.
Citera
2018-01-16, 20:59
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Jo, det kan man undra. Jag har fått höra att det var en video, men visst kan det vara ett brev. Oavsett lär man inte bli oberörd av att ta del av innehållet.

Edit: fick just rätt mycket information om detaljer kring händelseförloppet i huset, det lär aldrig bli offentligt, de detaljerna. Ska skriva ner det och jämföra med det jag sagt.

Delge gärna det du fått veta.
Citera
2018-01-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Så du tycker att detta unisont hyllade akademikerpar är jämförbara med mannen som skötte PR åt Hitler? Och att deras livssituation påminner om att sitta och vänta på att bli tillfångatagna eller mördade av den ryska armén, efter att ha sett alla sina drömmar (tusenårsrike, alla judar döda, obligatorisk morgongymnastik för alla, etc.) gå om intet?
Nej, naturligtvis inte, Goebbels har gjort ett avtryck i historien (och det är väl säkrast då att tillägga, inte på något bra sätt...). Frågan gällde om det finns exempel på föräldrar som mördar sina barn och sedan sig själva. Och det gör det. De i Jonestown är ett annat exempel. Inga jämförelser i övrigt.
Citera
2018-01-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jag talade just om för dig att det inte är några som helst problem att ha ihjäl någon med stark receptbelagd medicin, koncentrera dig på det istället. Eller håller du på och skaffar dig "mycket avancerade kemikunskaper"?
Återigen så ligger din läsförståelse på en nivå jag har svårt att hantera.

Det är inte drogernas potens jag har pratat om, det är huruvida det går att administrera dessa utan att flickorna måste ha fattat. Flera ggr påpekar jag för dig att du måste skilja på filicid och suicid, efter ett tag så faller poletten ner för dig och då försöker du få det att låta som att du hade kolla på att dessa skiljer sig åt med avseende på hur ofta det finns efterlämnade brev. Jag pallar inte med dig, det är en oändlig massa korrespondens bara för att du ska ta till dig lite text. Tryck på Siri nästa gång, så får du mina svar:
https://www.youtube.com/watch?v=uIMZY067tQg
Citera
2018-01-16, 21:00
Medlem
Citat:
Det går att följa handlingarna i detaljerna som finns i huset även.
Men, Ja: Det var samförstånd mellan Modern och Fadern

Rent personligen förstår jag det som hänt, och jag tycker inte det finns anledning att driva nån hypotes om att föräldrarna skulle ha varit nåt annat än oerhört snälla och omtänksamma. Bortsett från det som vi nu kan konstatera. Man använder ordet familjetragedi rätt ofta, kanske slarvigt, men i detta fall måste det vara en bra korrekt beskrivning.

Hjälp mig gärna att förstå; hur kan föräldrarna vara "oerhört snälla och omtänksamma" som tar livet av sina barn. Vilket är det jag antar har hänt. Det är nämligen för mig helt obegripligt. =/
Eller missförstår jag?
Citera
2018-01-16, 21:01
Medlem
Den äldre kvinnan som har lagt ut videon på sin sida heter heter M*******a H***n
Citera
2018-01-16, 21:02
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
All respekt för din yrkeskunskap, har själv erfarenhet av dödsfall genom arbetet. Men det är skillnad på barn i mellanstadiet och två vuxna ekonomer utan känd missbruksproblematik, jämfört med en tung missbrukare som tål vad som helst.

Precis. Användaren verkar inte ha någon som helst aning om dessa preparat, och det finns som du vet ännu värre att ta till om det kniper.

Jag var nog otydlig. Jag svarade på påståendet att det är enklare att överdosera en som redan äter mediciner (utgår härifrån att man menar opioider) än en som är missbrukare. Det är det som är fel, det är naturligtvis lättare att överdosera en som är "ren" än en som tar dessa preparat regelbundet. Bara det jag menade i mitt svar.
Citera
2018-01-16, 21:03
Medlem
sannes avatar
Citat:
Men, Ja: Det var samförstånd mellan Modern och Fadern.

Har haft "känslan" att självmord/mord varit i samförstånd med "något" meddelande (förklaring) kommer i brevet från föräldrar.
Tror fortfarande (spekulation) det kommer något "meddelande" ang sjukvård, vaccinationer eller dylikt framöver gällande döttrarnas sjukdom(ar).
Citera
2018-01-16, 21:04
Bannlyst
Citat:
Jo, det kan man undra. Jag har fått höra att det var en video, men visst kan det vara ett brev. Oavsett lär man inte bli oberörd av att ta del av innehållet.

Edit: fick just rätt mycket information om detaljer kring händelseförloppet i huset, det lär aldrig bli offentligt, de detaljerna. Ska skriva ner det och jämföra med det jag sagt.

Dela gärna, så kanske jag kan bekräfta nått av det jag har fått.
Jag var tvungen att lova att inte lägga ut det jag fått, kan inte svika det, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in