2018-01-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
1. Det är enklare att överdosera någon som redan äter medicin än någon som inte gör det.
2. Det behövs inga som helst kemikunskaper för att få i någon en dödlig dos starka läkemedel. Dessa finns att köpa både i webshopar och om man har kontakter eller har en släkting som har/haft t.ex. cancer. Morfinpreparat, typ Dolcontin eller fentanyl går utmärkt att ta livet av sig med. Särskilt i kombination med alkohol. Så några kemikunskaper behövs icke.
Jag håller inte med, dolcontin är bittert som fan när man krossar det och återigen, de fick knappast 25-20 piller i näven.
Fentanyl + alkohol, hur hade du tänkt dig att ungarna skulle serveras det utan följdfrågor, skulle en blivande professor i momsfrågor ha anskaffat fentanyl, exotiskt men knappast troligt?

Nej, återigen, det är inte enkelt. Skulle inte tro att dessa har besökt webshoppar. men tror du det är hur soft och enkelt som helst så får du gärna tro det.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Missförstå mej inte nu !!
Självklart får man INTE mörda några barn.!
ALLA barn har rätt att leva !
Så snälla... inget argt tillbaka.
En fråga.
Hur länge skall man plåga sitt sjuka barn som inte går att bota, utan som bara blir sjukare och sjukare.
När ingen annan hjälp finns att få, och barnet bara ligger och gråter/skriker av smärta o ångest.
Detta kommer periodvis, och blir bara värre och värre.
Hur länge skall en förälder stå hjälplös och titta på ?
Barnet kommer plågas av detta så länge hen lever.
Är det ett humant sätt att leva för ett barn.?
Detta är en hypotetisk fråga.
Och nej, jag vill INTE att man dödar barn.

Du visar ganska bra på hur svårt och pressande det är att ha sjuka barn och förmodligen en cancersjuk mamma.
Förvånar mig dock att du inte blivit nermald av många här i tråden.

Nej det är ALDRIG rätt att döda någon men man kan inte döma andra innan man själv gått i dennes skor. Att leva i en familj med flera svåra sjukdomar, kanske med dödliga utgångar är oerhört påfrestande, självklart kan de brytas ner och må psykiskt dåligt och fattar ett beslut som dom tycker är rätt utav kärlek till varandra.
Jag försvarar inte mord
Senast redigerad av 57Emma 2018-01-16 kl. 20:00.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Min spontana tanke: om man inte är troende från början så känns det som ett riktigt sökande/rop på hjälp att helt plötsligt söka upp en sekt för råd och vägledning..🤔
Onekligen, men sådana samfund profiterar mer än gärna på desperata människor i nöd.
Citera
2018-01-16, 20:02
Medlem
Finns en sammanfattning av vad vi vet att tillgå?
Citera
2018-01-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Ja det kan jag också tycka. Men du vet, privatlivets helgd och all det där. De som hade möjlighet att "sticka dit och ringa på" ångrar och våndas säkert att de ändå inte gjorde det.

Jo.. inget är lättare än att vara efterklok
Citera
2018-01-16, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag håller inte med, dolcontin är bittert som fan när man krossar det och återigen, de fick knappast 25-20 piller i näven.
Fentanyl + alkohol, hur hade du tänkt dig att ungarna skulle serveras det utan följdfrågor, skulle en blivande professor i momsfrågor ha anskaffat fentanyl, exotiskt men knappast troligt?

Nej, återigen, det är inte enkelt. Skulle inte tro att dessa har besökt webshoppar. men tror du det är hur soft och enkelt som helst så får du gärna tro det.

Men är du seriös? 25 stycken? Om du inte har tolerans så kan du knappt stå upp efter tre. Fentanyl likadant. 0,75 mikrogram blir du helt groggy av. Om du klipper sönder den och häller i maten istället för att använda som plåster, så är döden ett faktum.

Tänk också på att barn bara behöver knappt hälften jämfört med en vuxendos. Vad alkohol beträffar tänkte jag snarast på de vuxna givetvis.
Citera
2018-01-16, 20:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Du har noll koll på verkligheten ser jag. Att Oskars och Hannes kollegor beskriver dem som snälla, trevliga och ödmjuka betyder ingenting. Historien vimlar av mördare och våldtäktsmän som beskrivs som helt underbara människor av omgivningen, och ingen misstänker någonting av vad som händer inom hemmets väggar, eller vad de gör i lönndom.

Teorin är vidrig och äcklig ur barnens synvinkel.

Kan en mördare även ha goda sidor eller är denne alltigenom ond?
Citera
2018-01-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Kan du länka?!

https://www.facebook.com/maria.widholm.5/videos/1585510881487354/?q=agnes%20tar%20p%C3%A5%20sig%20sk%C3%A4gget

Notera 1:27 in i filmen. Den svarta tavlan i bakgrunden. Vad står på den?
Citera
2018-01-16, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du visar ganska bra på hur svårt och pressande det är att ha sjuka barn och förmodligen en cancersjuk mamma.
Förvånar mig dock att du inte blivit nermald av många här i tråden.

Nej det är ALDRIG rätt att döda någon men man kan inte döma andra innan man själv gått i dennes skor. Att leva i en familj med flera svåra sjukdomar, kanske med dödliga utgångar är oerhört påfrestande, självklart kan de brytas ner och må psykiskt dåligt och fattar ett beslut som dom tycker är rätt utav kärlek till varandra.
Jag försvarar inte mord

Jag försvarar inte handlingen, utan jag
försöker ju bara förstå....
Citera
2018-01-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Kan du länka?!

jag vet inte hur jag gör 😌
Citera
2018-01-16, 20:08
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
HB kom ifrån V Frölunda, vi gick gymnasiet ihop. Inget anmärkningsvärt med hennebpå den tiden. Populär tjej då. Hon fick barn relativt sent i livet.

Det är ingen höjdare att få barn sent i livet. Det kan uppträda konstigheter hos barnen så som autism m m. Då det gäller män säger forskningen att spermakvaliten är sämre vid hög ålder. Undrar om inte detsamma gäller för kvinnans ägg?

Exempel på sådana barn från offentligheten är Peter Madsen. Just nu pågår en offentlig diskussion i staterna huruvida Trumps 10-årige son Barron är autist eller inte.
Citera
2018-01-16, 20:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag försvarar inte handlingen, utan jag
försöker ju bara förstå....

Japp, tror de flesta behöver en förklaring av det fullständigt ofattbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in