2018-01-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
https://www.facebook.com/maria.widholm.5/videos/1585510881487354/?q=agnes%20tar%20p%C3%A5%20sig%20sk%C3%A4gget

Notera 1:27 in i filmen. Den svarta tavlan i bakgrunden. Vad står på den?

Vad är detta för film och vad är det för tjen med skäggväxt, eller är det fejk.

Trappan i filmen är väl identisk med trappan i bakgrounden på Agndesisbored bilden som postats i tråden?
Citera
Medlem
”Musikvideon” som någon länkade till på Facebook är på Agnes och hennes kusin. Filmen kommer från en äldre kvinna (Agnes mormor???) med samma efternamn som kusinen. Det står på filmen att det är Agnes och M*****a som har ”dratt på sig skägget”
Citera
Medlem
SooFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livingthing
jag såg det foto på flickornas kusins fb soda och där kusinen skrev i kommentarerna att ”det är jag och Agnes” ett fint foto bakifrån på två tjejer sommarklädda på en äng, kollar man sen på de profiler som likat fotot finns där en ma**a W****lm som har en video från 1/11 på sin fb där det står agnes tar på sig skägget onspelar in en musikvideo med X (kusinens namn) här ser man två tjejer sjunga filma o ha kul, men frågan är om det är rätt Agnes.... denna ser mkt vuxnare ut ön det fotot på omskrivna instagramkontot men det kan ju röra sej om år emellan de tagits oxå. men är det rätt Agnes så är det en mkt söt och glad tjej iallafall på filmen

Jag tycker att flickan i videon är väldigt lik en något äldre version (med skägg) av flickan som har Instagramkontot.

Tycker också att trappan i videon och på Instagrambilden ser ut att kunna vara liknande?

Tror dock inte det är rätt A med tanke på att filmen ser ut att vara inspelad i november?!
Citera
2018-01-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Och samförståndet skall alltså enligt din källa framgå av en avskedsvideo där detta framgår tydligt?

Man dödar sina döttrar och sig själva för att dom är sjuka alltså? Det är detta jag inte tror på. Det är inte en mänsklig akt. Man slåss för alla och envar med alla till buds stående medel tills sjukvården o hospis tar vid. Men jag hoppas på ett sätt att du har rätt.
Citera
2018-01-16, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Förresten, diskuterar ni fortfarande om det var julpyntat, eller har ni passerat den barriären?

Jag talade just om för dig att det inte är några som helst problem att ha ihjäl någon med stark receptbelagd medicin, koncentrera dig på det istället. Eller håller du på och skaffar dig "mycket avancerade kemikunskaper"?
Citera
2018-01-16, 20:47
Medlem
Angående den länkade Facebookvideon som lades ut. Vad som kan utläsas är Jeremia 31 vers är svårt men det intressanta är vad kapitlet handlar om.

Sedan står det något om ”kyrkans basålder =” något som jag inte kan tyda

Även ”genom historien efter ...”
Under detta står ”idag” samt ”framtiden”

Detta ger mig lite rysningar.

Vem det är som figurerar i videon vet vi ju inte. Men kanske värt att tänka över lika mycket som andra spekulationer.

Hälsningar/ en som tvingades in i sekt som barn
Citera
2018-01-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Och samförståndet skall alltså enligt din källa framgå av en avskedsvideo där detta framgår tydligt?
Det går att följa handlingarna i detaljerna som finns i huset även.
Men, Ja: Det var samförstånd mellan Modern och Fadern

Rent personligen förstår jag det som hänt, och jag tycker inte det finns anledning att driva nån hypotes om att föräldrarna skulle ha varit nåt annat än oerhört snälla och omtänksamma. Bortsett från det som vi nu kan konstatera. Man använder ordet familjetragedi rätt ofta, kanske slarvigt, men i detta fall måste det vara en bra korrekt beskrivning.
Senast redigerad av scheele 2018-01-16 kl. 20:51.
Citera
2018-01-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Vad är detta för film och vad är det för tjen med skäggväxt, eller är det fejk.

Trappan i filmen är väl identisk med trappan i bakgrounden på Agndesisbored bilden som postats i tråden?

den hittades på en förmodad släktings fb sida och den ena tjejen i filmen är kusin med agnes; om det nu är rätt agnes får man spekulera i själv. men som jag fattat är den andra tjejen dotter till OH:s syrra LH
Citera
2018-01-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SooFree
Jag tycker att flickan i videon är väldigt lik en något äldre version (med skägg) av flickan som har Instagramkontot.

Tycker också att trappan i videon och på Instagrambilden ser ut att kunna vara liknande?

Tror dock inte det är rätt A med tanke på att filmen ser ut att vara inspelad i november?!

Jag tror det är ”rätt” Agnes eftersom filmen är inspelad med hennes kusin och en äldre släkting till dem har delat den.

Om det inte är ”rätt” Agnes så har de två Agnes i samma ålder i familjen.
Citera
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
1. Det är enklare att överdosera någon som redan äter medicin än någon som inte gör det.
2. Det behövs inga som helst kemikunskaper för att få i någon en dödlig dos starka läkemedel. Dessa finns att köpa både i webshopar och om man har kontakter eller har en släkting som har/haft t.ex. cancer. Morfinpreparat, typ Dolcontin eller fentanyl går utmärkt att ta livet av sig med. Särskilt i kombination med alkohol. Så några kemikunskaper behövs icke.

(Fetat) Nej, det här är helt fel. Jag har jobbat många år med missbrukare, både inom psykiatrin och jag har sövt dem oändligt många ggr inför operation. De tål precis hur mycket som helst och är väldigt svåra att smärtlindra pga att de har utvecklat så hög tolerans.

Helt rätt dock ang Dolcontin och Fentanyl. Hur lätt som helst att ta livet av sig med, avsiktligt eller oavsiktligt. Bara man tar tillräckligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Jag har läst igenom tråden en hel del. Står fast att det är någon utifrån som mördat familjen.

Det finns många familjer som lider av sjukdomar mm. Har barn som är sjuka men inte vill de dö för det. Det ska mycket till innan man vill dö. En naturlig mänsklig instinkt är att överleva att tro att allt kommer lösa sig. Att en intelligent man som Oscar verkade vara skulle mördat familjen som han älskar: det är långsökt och mycket ovanligt. Tror inte ett smack på den teorin och jag hoppas polisen gör sitt jobb och är uppmärksam och även har med den teorin om att någon utifrån kan ha uträttat det här dådet.
Kronisk trötthet av vaccine då? Som många andra barn= Flickor gardasil= Eller svininfluensavaccine. De skulle jag gärna vilja veta.
Sedan Oscars stora kunskap och intelligens. teorier om Vat samt CJEU. Mycket är korrupt och han kansek skrev och forskade på något han fått nys om och förstått.
hru var hans inställning mot vacciner tex? Läkemedeslbranchen mördar folk i världen som flugor som är emot deras forskningspåståenden. Människor som har ett inflytande av något slag. och EU och företagen vad finns där att koppla ihop Oscar med?
Det finns säkert något annat spm ligger bakom. tror inte på en familjetradegi!
Var han trogen? Finns många
frågor.

1. Visst hade OH varit kritisk mot många myndigheter och domstolar samt politiska domstolar - men knappast torde det ha medfört att en gåva choklad med annat än vad sådana lådor normalt innehåller. Antagligen kommer utredningen att visa sådant där och rent generellt är kritiken som framförts inte av sådan dignitet och kvalitet att den borde ha uppfattats som ett hot. Möjligen ifall politiker läst om saken skulle vilja rumstera runt lite i staten av olika syften. Spridningen av kritiken verkar inte heller varit särskilt stor.

2. Sjukdomsteorins anhängare är nog väldigt sjuka själva. Dessutom borde högutbildade personer snabbt dra slutsatsen - även vid svårare sjukdomar- att sådana torde kunna botas eller symptom dämpas så länge sjukdomen så att säga är separat från kroppen.

3. Polisen kommer nog att utreda det där grundligt.

4. Man ska inte överdriva sådant där. OH var i princip en individ på mastersnivån med lektorsanställning + att dennes kollegor ansåg att han visat vetenskaplig skicklighet. Hans produktion bestod av en doktorsavhandling och en drös små publikationer som torde motsvara ungefär 2,5hp mastersuppsatser per styck. I de flesta discipliner räcker inte det till en professur.

5. Det finns inget i tråden som tyder på att OH skulle haft några större kunder. Någon kanske läste hans böcker eller gick hans kurs och sedan åkte dit för skattebrott? eller fick abnormalt hög skatt? (sådant där vet tråden inget om och sådant kan möjligtvis polisutredningen ta reda på - har haft en kund så har han väl fått betalt).

6. Det är nog ansökan om befordran som ligger närmast. Eftersom 1 av de inblandade redan gjort avbön på nätet (väldigt ovanligt) så kan man ju gissa att det är där någonstans som ett av kanske flera skäl finns. (befordringar är nuförtiden inte en rättighet utan något som de olika utbildningsplatserna beslutar om själva - EKL har en massa löjligt låga krav med några additiva krav som bara kan uppfyllas ifall EKL:s expertgrupp tycker så (vanligen en grupp bestående av 5-10 riktiga professorer eller "professorer" - befordran har blivit svårare de senaste 5 åren).
Citera
2018-01-16, 20:54
Medlem
Texten 1:20 in i videon känns ju väldigt passande i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in