2018-01-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det där brevet, undra vad som stod där, OM det stämmer att det fanns ett brev 🤔😔
Jo, det kan man undra. Jag har fått höra att det var en video, men visst kan det vara ett brev. Oavsett lär man inte bli oberörd av att ta del av innehållet.

Edit: fick just rätt mycket information om detaljer kring händelseförloppet i huset, det lär aldrig bli offentligt, de detaljerna. Ska skriva ner det och jämföra med det jag sagt.
Senast redigerad av scheele 2018-01-16 kl. 20:13.
Citera
2018-01-16, 20:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipsmittopium
Nä, jag tror inte att det räcker. Människor klarar mer smärta och elände än de själva tror och håller i regel fast i livet så länge det bara går.

Visst, men de klarar inte hur mycket som helst. När det inte går att hålla kvar livet längre....vad gör man då?
Citera
2018-01-16, 20:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man får höra talas om de som kämpar trots svåra tragedier, svår sjukdom de som inte kämpar och ger upp berättas det sällan om

En poäng.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Visst, men de klarar inte hur mycket som helst. När det inte går att hålla kvar livet längre....vad gör man då?
Tar hjälp av någon. Är mitt tips.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
https://www.facebook.com/maria.widholm.5/videos/1585510881487354/?q=agnes%20tar%20p%C3%A5%20sig%20sk%C3%A4gget

Notera 1:27 in i filmen. Den svarta tavlan i bakgrunden. Vad står på den?

Någon bibelvers och något mer kyrkan?
Citera
Medlem
Citat:
https://www.facebook.com/maria.widholm.5/videos/1585510881487354/?q=agnes%20tar%20p%C3%A5%20sig%20sk%C3%A4gget

är detta det du menar? ser ut som kyrkliga budskap

https://minfil.org/87c2z6d1b1/6368A9CA-73CF-4038-80F7-86145C605A2D.jpeg
Citera
2018-01-16, 20:13
Medlem
meiis avatar
Citat:

Och hur har du kommit fram till att denna tjejen som har videon är släkt med familjen? Nej jag ser inte gad som står på tavlan.
Citera
2018-01-16, 20:15
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nej, vill absolut inte se mera av den. Frågar dig som sett den och säkert vet: upprepar flickan "a girl has no name" på fler ställen i filmen och i vilka sammanhang?

Ja herregud det gör hon. Men det tar alldeles för lång tid att förklara sammanhanget och har absolut inget med trådens ämne att göra. Tro mig.
Citera
2018-01-16, 20:15
Medlem
Anmärkningsvärt med det massiva försvaret för den/de mördare det faktiskt handlar om här. Ska vi börja kika på omständigheterna för historiska mord, går det att hitta tragiska och förmildrande omständigheter i de allra flesta fall.
Citera
2018-01-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Och hur har du kommit fram till att denna tjejen som har videon är släkt med familjen? Nej jag ser inte gad som står på tavlan.

Det vet jag inte, jag hakade på vad en annan skrivit som hittat denna video via ngn kusin till dem om jag minns rätt. Och länkade bara då det efterfrågades.

Tyckte det var anmärkningsvärt att det verkar vara ngt kyrkligt / bibliskt med verser. MEN! jag kan inget om sånt. Möjligen bara en tillfällighet.
Citera
2018-01-16, 20:20
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, jag hakade på vad en annan skrivit som hittat denna video via ngn kusin till dem om jag minns rätt. Och länkade bara då det efterfrågades.

Tyckte det var anmärkningsvärt att det verkar vara ngt kyrkligt / bibliskt med verser. MEN! jag kan inget om sånt. Möjligen bara en tillfällighet.

Konfirmation brukar ske i åttan. Oklart om denna film har koppling till familjen öht.
Bibelplugg hos fjortonåringar är inget jätteovanligt.
Citera
2018-01-16, 20:22
Medlem
Det samstämmiga hyllandet av detta fantastiska par, på alla plan: socialt, yrkesmässigt, föräldramässigt, kärleksmässigt, prestationsmässigt, kollegialt, inför rektorer och övrig skolpersonal osv, står i sån bjärt kontrast till att pappan (högst troligen) mördat hela sin familj, att jag är förvånad över att det inte spekuleras mer i vad dom så otroligt väl lyckats dölja. De flesta köper den yttre, sjukdomsbaserade bild som (pappan mest) målade upp men sanningen är ju att döttrarna och mamman, utöver lärarna som kom dit, har levt ett mycket slutet liv, både IRL och digitalt. Frågan är VARFÖR? Och vad är det som är så fruktansvärt att ingen får leva vidare för att kunna vittna om det? Jag har själv ett sjukt barn (och har gråtit många tårar över det) men det sista jag skulle göra är att ta livet av hen -- utan tvärtom låta hen få uppleva så mkt som möjligt och resa osv osv och sen låta sjukvården/hospis ta vid när det inte går längre. Samma om min sambo varit sjuk givetvis. Inte bygga in oss bakom ett högt staket vilket bokstavligt talat har gjorts nyligen om man studerar filmer från huset. Noterar också att gungan är väldigt gammal och för liten för döttrarna sedan länge och inga cyklar eller leksaker finns vid huset). Det här känns mer och mer creepy tyvärr. Det perfekta, vältaliga, polerade möter det svartaste svarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in