2018-01-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Jag tror också att det var så ”enkelt” som att det blev för mycket. Är det konstigt att familjen blir deprimerade med all den sjukdomen i familjen? Ingen som jag talat med har kunnat säga något ont om mannen utan tvärtom. Framförallt en jag pratat med som stod mannen närmare än mig var helt övertygad om att han aldrig skulle göra något för att skada sin familj. Sista gången jag träffade honom sa han dessutom att det var mycket tufft där hemma.

Tyvärr så tror jag att oavsett hur många som kände familjen som skulle skriva här så finns det människor här som "vet". Det spelar ingen roll att det de skriver är helt ologiskt och inte går ihop.

Men jag hoppas att fler som du, som kände OH, orkar skriva... Det behövs... Det som vissa har skrivit här är rent ut sagt vidrigt och jag hoppas att åtminstone någon av dem har vett att skämmas när mer information kommer fram.

Beklagar sorgen!
Citera
2018-01-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Fast om polisen lyckas fastställa ett motiv (om det lämnades ett självmordsbrev eller liknande, vilket inte är omöjligt) kommer de att gå ut med det då?

Hursomhelst så hoppas jag att vi får så mycket info som möjligt när utredningen är över, det här fallet kan få långtgående konsekvenser.
De kommer för det första läsa brevet, eller lyssna på ev video. Därefter tillkommer det förhör och analyser av beslag. Samt obduktion. När dessa är klara kommer de lägga pussel. Och självklart kommer det eventuella självmordsbrevet tas hänsyn till. De kommer absolut inte gå ut med vad som skrivs i brevet/videon. Däremot kommer vi kanske få reda på ett axplock ur brevet som tillsammans med annat utgör förklaring till varför detta skett. Kanske vi också får reda på HUR mordet skedde, men det är ju egentligen inte intressant.
Citera
2018-01-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Skulle det inte räcka att ens fru ligger för döden och dina två barns kroppar sakta men säkert tvinar sönder?

Jag tror och hoppas att dessa sexuella övergreppsteorier enbart är spekulationer från folk som av någon anledning vill att dessa dödsfall ska vara en ännu mörkare historia än den redan är.

Nä, jag tror inte att det räcker. Människor klarar mer smärta och elände än de själva tror och håller i regel fast i livet så länge det bara går.
Citera
2018-01-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipsmittopium
Nä, jag tror inte att det räcker. Människor klarar mer smärta och elände än de själva tror och håller i regel fast i livet så länge det bara går.
Absolut, under förutsättning att vi inte sitter i en klinisk depression. Människan håller fast vid hoppet så länge det bara går. Vi har överlevnadsinstinkt. Men den kan tryckas ner när livet känns meningslöst - när lustcentrat stängts av. När det stängts av är det kört i en sån här situation.
Citera
2018-01-15, 17:07
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denanonymeriddaren
Har inte läst alla inlägg, men har möjligheten att det var ett av barnen som dödade familjen och sig själv diskuterats?
Det dyker upp lite då och då men det är knappast sannolikt. Sanningen är att vi inte har några dödsorsaker eller händelseförlopp bekräftade alls så det är ren spekulation oavsett. Men om vi utgår från att mördaren var en i familjen så är det historiskt sett oftast pappan i familjen som begår den typen av brott. Ingen aning om barn, 14 eller yngre, någonsin har gjort något sådant.
Citera
2018-01-15, 17:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag försökte ta livet av mig som 12-åring. För mina föräldrar kom det som en chock. Så visst kan ungdomar bära på mkt utan att visa det utåt.

Men å andra sidan var kanske barnens psykiska mående anledningen till att föräldrarna jobbade mindre och var hemma mer? De ville hålla koll på barnen så de inte fick någon möjlighet att göra något dumt.

Men om de hade vetat om barnens självmordstankar så borde Bup varit involverade och av det vi vet idag så var de väl inte det?

Jag tror tyvärr det spåret måste strykas.

Det är väl iofs mkt vi inte vet så ngt sådant skulle väl kunna rullas upp. Men samtidigt som självmordsbenägenhet hos en ungdom lär hållas från den större allmänhetens kännedom i det längsta så lär det omvända råda för skolan och föräldrarna själva förstås. Alla klutar skulle väl sättas till.
Citera
2018-01-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipsmittopium
Man får höra talas om de som kämpar trots svåra tragedier, svår sjukdom de som inte kämpar och ger upp berättas det sällan om
Citera
2018-01-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaBeau
Jag har följt tråden och jag tycker att det är lite konstigt att igen vet någonting.
Om nu flickorna och mamman var sjuka borde väl någon vårdpersonal hinta något om det stämmer eller ej (även om det bryter mot sekretessen)?
SUS är ett stort sjukhus, någon här 'borde' ju jobba där?

Bara en tanke....
nu är det nog så att ingen vill äventyra sin anställning för en tråd på flashback.....
Citera
2018-01-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denanonymeriddaren
Har inte läst alla inlägg, men har möjligheten att det var ett av barnen som dödade familjen och sig själv diskuterats?

Allt har diskuterats, men tveksamt om en 14-årig flicka skulle klara av att ta livet av sina föräldrar. Från tanke till handling är steget ofantligt långt. Att ta livet av sig själv är något helt annat än att begå massmord.
Citera
2018-01-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man får höra talas om de som kämpar trots svåra tragedier, svår sjukdom de som inte kämpar och ger upp berättas det sällan om
Absolut, det är såna som är vid sina fulla fem fortfarande. Men hamnar du i klinisk depression, så måste du antingen få hjälp i form av medicin eller bli inlagd. Jag tvivlar på att pappan här insåg det. Är man väldigt nära och mitt i en situation så ser man inte skogen för bara träd.
Citera
2018-01-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Det dyker upp lite då och då men det är knappast sannolikt. Sanningen är att vi inte har några dödsorsaker eller händelseförlopp bekräftade alls så det är ren spekulation oavsett. Men om vi utgår från att mördaren var en i familjen så är det historiskt sett oftast pappan i familjen som begår den typen av brott. Ingen aning om barn, 14 eller yngre, någonsin har gjort något sådant.
Det har ju onekligen skett förut att barn dödat andra familjemedlemmar. Visst är det oftast pappan, men ett brott där kvinnor är överrepresenterade är mord på egna barn. Håller med om att det vore ytterst ovanligt om det var något av barnen, men inte omöjligt.
Citera
2018-01-15, 17:13
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007

Stämmer det att H varit offline i 9 dagar så skulle det ju vara intressant om någon av hennes vänner etc, som är vän med henne på Facebook ville kolla när hon senast var aktiv där? Vill man inte skriva öppet här så dra iväg ett pm till mig. Vill bara "varna" den som kollar, polisen kan ha loggat in på hennes fb i jakt på bevisning... så står det att hon var inloggad tex igår så vet ni... (om ni inte tänkte på detta själva..) 😜

Ja, det stämmer enligt Skype att H har varit offline i 9 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in