2018-01-18, 23:05
Medlem
Flash-999s avatar
Jag har försökt läsa i denna tråd löpande, men den stora volymen gör det i praktiken omöjligt.

Förstår jag det rätt att i princip ingenting nytt har kommit fram sedan trådstart och det är över åttatusen inlägg med vilda spekulationer och noll fakta? Vissa, som t ex Stefan S skriver rationellt, men vad blir poängen med oläsbar tråd när gissningsvolymen blir så extrem?
Citera
2018-01-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elweli
Ja, absolut. Eller så visste kollegan att OH befarade att mamman var så pass ”under isen” att han fruktade att hon skulle ta sitt liv. Men att hon även skulle ta barnen med sig kunde han nog inte föreställa sig... Med tanke på alla rykten (och vad som först stod i media) angående våld (våldsbrott) och rykten om blod och kniv. Så tror jag att mamman först förgiftade barnen, sen vart hon ihjälslagen/knivmördad av OH som kom hem mitt i händelsen.
Men vad skulle hennes motiv vara?
Citera
2018-01-18, 23:10
Medlem
Jag tror inte på pappan som mördare. Tror fortfarande på att Neumann Picks sjukdom var mördaren. Två barn med samma obotliga, dödliga, genetiska enzymsjukdom som gjorde dem allt sjukare. Hjälp söktes överallt, t o m hos scientologerna som är kända för sina ”vitaminer” och annat hokus pokus. Mammans sjukdomen debuterade nyligen och ställde till det för pappam som nu även fick hantera hennes psykoser. till slut tog hon livet av sig själv och barnen mha sömnmedel. Eftersom hon de facto led av vanföreställningar och hallucinationer kan man inte se henne som en kallblodig mördare. Hon var sjuk. Pappans perfekta värld rasar samman och han avslutar sitt liv genom hängning. End of story.
Citera
2018-01-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Jag har försökt läsa i denna tråd löpande, men den stora volymen gör det i praktiken omöjligt.

Förstår jag det rätt att i princip ingenting nytt har kommit fram sedan trådstart och det är över åttatusen inlägg med vilda spekulationer och noll fakta? Vissa, som t ex Stefan S skriver rationellt, men vad blir poängen med oläsbar tråd när gissningsvolymen blir så extrem?

Jag förstår att detta massmord blivit engagerande o sätter igång gissningar från följare. Det berör på så många plan. Inte minst oss som är föräldrar. Det är så outgrundligt, udda och fruktansvärt tragiskt. Av mängden inlägg kan man förmoda/hoppas att pressen på att imorgon presentera lite fakta från utredningsgruppen, blir större och att vi kommer till avslut. Det är många som har detta snurrande 24/7 och ffa familjens släkt och vänner behöver få vetskap och på ngt sätt kunna gå vidare.
Citera
2018-01-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Men vad skulle hennes motiv vara?

Tjaaa... Hemma med sjuka barn (några har bekräftat att hon arbetade deltid för att ta hand om barnen). Mannen som var expert inom sitt yrke och hyllad/älskad av kollegor. Vet att han börjat jobba mer hemifrån, men kanske var de just för att mamman ansåg att han jobbade för mycket, satte karriären först, inte brydde sig? Kanske blev hon allt mer förminskad, instängd och ensam. Kanske avundsjuk på sin mans framsteg. Och när OH lämnat i ansökan om den nya, högre tjänsten kanske bägaren rann över...
Citera
2018-01-18, 23:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
jag tror, men jag verkar ju avfärdas som en dåre, att det bara finns ett svar på den frågan. Att han under flera års tid förgripit sig på sina barn och hållit dom alla under extrem kontroll men tvingats till eftergifter och konstruktioner för att inte nån skulle komma på honom. Hittade på att barnen var sjuka så inte soc skulle komma och prata med barnen, hade blykoll på mobiler och ipads, följde dom när dom skulle ut (han blev ju t o m tränare o står bakom sin dotter på en bild på fotbollslaget), såg till att kollegor och andra tyckte han var perfekt och att frun/döttrarna hade issues, bilarna nya och tvättade, gjorde t o m en bok om moms med sina barn o dedikerade den till dom och skrev att han älskade dom osv. En perfekt cover up. Tills allt hotade rämna och döttrar o mor kanske hotade med att gå till polisen eller avslöja honom. Då mördade han dom alla tre och slutligen sig själv.

Detta får bli mitt sista inlägg då det är alltför hemskt att ha denna scen i min skalle men jag har haft den sen dag 1. Jag hoppas innerligt att jag har helt fel.
Jag tycker definitivt inte att du är någon dåre. Precis detsamma är vad jag finner troligast om pappan är mördaren. Han har haft en perfekt fasad utåt som du säger. Hans bok med döttrarnas namn i titeln kan tyda på en fixering. Och framför allt kan jag inte köpa "kärleksfulla" mord, som så många här vill få det till. Då tror jag betydligt mer på skammen som drivkraft. Det är dessutom inte så ovanligt.
Tyvärr får vi väl aldrig reda på det i så fall, även om någon av döttrarna skulle ha fört hemlig dagbok som polisen hittat.
Vi får nog nöja oss med A****s kryptiska "A girl has nothing to say".
Citera
2018-01-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag har också reagerat på detta. Tror inte att hon skulle skriva så om hon trodde att han mördat sin familj.

Mer skulle jag gissa att den yngsta dottern deltagit i ett utländskt forskningsprojekt med test av ett nytt läkemedel. Det brukar, som jag förstått, visa sig om det var lyckosamt efter ca 3 år. Med tanke på att den yngre under hösten också fått diagnos och hemundervisning tyder också det på samma. Att hon skulle gå samma grymma öde som sin syster till mötes.

Därmed var alla förhoppningar borta.

Bara en tanke jag haft.
Citera
2018-01-18, 23:22
Bannlyst
Jag fick ett PM från en 75% igt "säker källa" som hade lite uppgifter.
Hen vågade inte lägga ut detta...... risken att bli kapad vid fotknölarna blev för stor.
Så, jag lägger ut den ordagrant.
Ta det som ni vill. !!

Glömde ju tillägga. Enligt min "källa" så hade mamman haft cancer (var ej friskförklarad, även om behandling var avslutad) så kan ju kommit tillbaka med ev. Metastaser. Kanske inte akut sjuk, men ändå att i långa loppet fått veta att det inte gick att bota och att detta var utlösande faktor !!

Och att det spekulerats i området om att barnen avlidit av mediciner mamman ska ha fått utskrivet !!

Barnens hemundervisning ska även bero dels på barnens egen sjukdom med allt vad det innebar psykiskt och fysiskt. Men även att skolan ska ha "sett lite mellan stolarna" vid beslutet pga mammans svåra sjukdom och eventuellt infektioner, samt att de inte ville "pressa familjen (framförallt flickorna) ännu mer. De ska (åtminstone den yngsta) ha haft rätt hög frånvaro innan beslutet om hemundervisning kom.

Mvh. Xxx
Citera
2018-01-18, 23:26
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elweli
Tjaaa... Hemma med sjuka barn (några har bekräftat att hon arbetade deltid för att ta hand om barnen). Mannen som var expert inom sitt yrke och hyllad/älskad av kollegor. Vet att han börjat jobba mer hemifrån, men kanske var de just för att mamman ansåg att han jobbade för mycket, satte karriären först, inte brydde sig? Kanske blev hon allt mer förminskad, instängd och ensam. Kanske avundsjuk på sin mans framsteg. Och när OH lämnat i ansökan om den nya, högre tjänsten kanske bägaren rann över...
Det var pappan som gick ner i tid för att kunna vara med sina döttrar.
Mamman jobbade ibland hemifrån. "Hon hade möjlighet till det, liksom alla andra på den här arbetsplatsen", sa hennes chef. Det är möjligt att hon jobbade deltid eller var sjukskriven när hon behandlades för bröstcancer, men det var flera år sedan enligt uppgifter i tråden.
Citera
2018-01-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tycker definitivt inte att du är någon dåre. Precis detsamma är vad jag finner troligast om pappan är mördaren. Han har haft en perfekt fasad utåt som du säger. Hans bok med döttrarnas namn i titeln kan tyda på en fixering. Och framför allt kan jag inte köpa "kärleksfulla" mord, som så många här vill få det till. Då tror jag betydligt mer på skammen som drivkraft. Det är dessutom inte så ovanligt.
Tyvärr får vi väl aldrig reda på det i så fall, även om någon av döttrarna skulle ha fört hemlig dagbok som polisen hittat.
Vi får nog nöja oss med A****s kryptiska "A girl has nothing to say".

Tack för medhåll. Det känns som att förtala en person...men (tyvärr) har detta varit mitt spår sedan jag såg pappans otroligt detaljerade föredrag om moms på en timme eller om det var mer. Jag tänkte: detta är nördarnas nörd, ett geni som tänker i ettor och nollor. Drar ingen vanära över moms som ämne men den idoga kontroll över procentsatser, diagram, lagstiftning osv som han uppvisade, och som höll på att ge honom professorstitel, vittnar om en mentalitet/läggning som är omöjlig att överföra på mellanmänskliga, nära relationer...
Citera
2018-01-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tror att du vet mer än du vill skriva om.
Jag ser en detalj som får mej att tro detta.
Varför skriver du att Haxxa var den drivande ?
Det finns uppgifter om det nämligen.......
Nej faktiskt inte. Jag känner flera i Bjärred men ingen av dessa som vet något alls.
Att Ha*na skulle vara den drivande är bara en gissning. Jag utgår då från att hon har cancer/metastaser och vill inte mer.
Vilken detalj kan det vara? Ha*na eller?
Citera
2018-01-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det var pappan som gick ner i tid för att kunna vara med sina döttrar.
Mamman jobbade ibland hemifrån. "Hon hade möjlighet till det, liksom alla andra på den här arbetsplatsen", sa hennes chef. Det är möjligt att hon jobbade deltid eller var sjukskriven när hon behandlades för bröstcancer, men det var flera år sedan enligt uppgifter i tråden.

Enligt en källa som kände mannen (och träffat mamman) så arbetade mamman deltid nu på slutet för att vara hemma med barnen. Skribent, Anna-karin nånting?

Pappan jobbade mer hemifrån ja, för att vara hemma med döttrarna. Kanske pga det jag tidigare spekulerat kring gällande mammans psykiska mående. Men som sagt, det är bara en av tusen teorier kring detta fasansfulla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in