Citat:
Ursprungligen postat av
Mes
1. Måste det vara någon?, annat än en looser?
* Hur menade du att du skulle kunna växla om du inte har någon att växla med. Nog måste du väl iaf förstå att det är två parter i en växling. Annars är det väl dags att inse det.
* Är de som skall köpa t ex en Scanialastbil losers? Hur kom du fram till det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mes
2. Billigt blir det för dem ja, (och där kommer du försvara kronraset och säga det är ett måste för exporten, den sovande dumsvensken får du med dig också)
Om svenska varor blir billigare så kan exportföretagen öka marknadsandelar. Eller hur?
Och då stiger inkomsterna och man kan lägga mer på boendet. Och lyxrenovera bostäderna så att priserna stiger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mes
3. För att sådana som jag och hundratusentals andra systematiskt växlar bort våra innehav i SEK samtidigt som sedelpressarna går på maxvarv för att betala insättningsgarantin då bankerna faller en efter en när väl bostadsprisernas nedgång nått den kritiska gränsen för respektive bank. Och givetvis när Maggan och Ingves återigen sänker räntan till nya rekordlåga nivåer.
Lite oklart dock varför bankerna skulle konka.
Och varför bostadspriserna skulle falla. Lite faller dom väl för att du och Mertillen flyttar. (Ja, givet att något land vill ta emot er). Men så mycket borde de inte falla. Snarare då att några bostäder i obygden görs om till fritidshus. Så det som kan hända är väl att priserna på fritidshus kan falla något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mes
Allt ovan förstår dagisungar, varför skall det vara så svårt för dig att fatta?.
På dagis tror man på en massa saker. Tandtroll och jultomte och det ena med det andra. Dom kan väl tro på det du skriver också.
Även om dom nog tror lite mer på tandtroll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mes
Skulle jag kunna blanka Sverige som land hade jag gått ALL IN på precis allt jag äger.
Det kan du ju göra och komma ganska nära.
Bara att sälja av alla tillgångar, vad de än må vara, och köpa på dig säljoptioner för rubbet. På OMX och på enstaka företag. Berättar vad du köper och löptid så kan vi följa din förmögenhetsuppbyggnad dagligen.