2018-01-16, 15:48
Medlem
Angelsvilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Danska polisen ska ha en stor eloge, svensk polis klarar inte ens av enkla mord idag. Framförallt tror jag inte svensk polis hade hittat några likdelar, dom hade förhört PM en eller två gånger sedan hade han varit ute på gatan då svensk polis hade trott på hans första historia om att hon blev avsläppt.

Var svenska polishundar som hittade Kim Walls kropp!
Citera
2018-01-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror de kommer yrka förvaring. Då omprövas beslutet vartannat år, om jag minns rätt. Han kommer vara ute när han är 85+.
De vill nog ha fängelse livstid. Förvaringsdom omprövas efter tre år. Sedan varje år. Anses fången som ej farlig längre så blir den frisläppt. Så om PM döms till förvaring och anses som ofarlig om säg 8 år så blir han släppt direkt då. Vi har inte det straffet i Sverige.
Citera
2018-01-16, 15:51
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det så? Det måste vi ta reda på. Diva kanske vet förresten? Personligen skulle jag tycka att det kändes osäkert att sitta i en jury och ha så mycket makt över en människas liv, om jag inte hade fått del av precis allt material som faktiskt finns. Vad undanhålls mig liksom, och av vem och varför..?

Ni som önskar sådant här är ju lika onda som M (om det han anklagas för stämmer), men det fattar ni inte själva. Ni kände ju inte ens KW!

Nej, de flesta här gjorde nog inte det, dock verkar det som att du kände både KW och PM MYCKET väl, grundat på dina inlägg.
Citera
2018-01-16, 15:52
Medlem
Angelsvilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Danska polisen ska ha en stor eloge, svensk polis klarar inte ens av enkla mord idag. Framförallt tror jag inte svensk polis hade hittat några likdelar, dom hade förhört PM en eller två gånger sedan hade han varit ute på gatan då svensk polis hade trott på hans första historia om att hon blev avsläppt.

Det var svenska polishundar som hittade Kim Walls kropp!
Citera
2018-01-16, 15:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"- Hvis Peter Madsen kendes skyldig, så slår man samtidig fast, at der er sket noget ulovligt på ubåden. Og så mener vi, at den skal konfiskeres, og det er vores tanke, at den så skal destrueres, fortæller chefanklager Jakob Buch-Jepsen på pressemødet."

Det här var skumt. Att Nautilus ska förstöras för att det har hänt "något olagligt" ombord. River danskarna även hus där det har skett något olagligt..? (Nej det gör de inte.) Jag skulle däremot förstå det om de gör det av sjösäkerhetsskäl - och det vore nog en vettig åtgärd också, eftersom ubåten är så osäker. Innan någon går en kvalfull död till mötes i den. Men jag tror inte att det var så han menade..? Det verkar som någon primitiv hämnd mot Madsen, bara för att åklagaren vet att han älskar sin Nautilus..? Som om det vanliga straffet inte skulle vara nog, typ.
Också i Sverige förverkar vi brottsredskap. Om ubåten har varit oundgänglig för brottets utförande skulle den mycket väl ha kunnat förverkas här hemma med.
Citera
2018-01-16, 15:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan de se på bodflödet i såren som jag förstod det. Det som sas på presskonferansen i sept. var att knivsticken kommit runt dödsögonblicket,före och efter döden

Ja? Men nu är åklagaren plötsligt säker på att det var före döden. Har de använt en annan rättsläkare för en ny undersökning, och har den rättsläkaren förstått/vetat vilket utlåtande åklagaren ville ha? Fått lite extra betalt under bordet kanske? Sådant händer i alla fall i USA. Det här verkar skumt...
Citera
2018-01-16, 15:57
Medlem
Grandiosos avatar
Peter Madsen har fått höra anklagelserna

Citat:
Under tisdagseftermiddagen höll åklagare Jakob Buch-Jepsen en presskonferens där han läste upp vad Peter Madsen åtalas för.
– Peter Madsen har under förmiddagen fått höra anklagelserna och hans försvarsadvokat har fått dem skickade till sig, berättade Jakob Buch-Jepsen.
Han ville inte berätta mer än vad som redan sagts i pressmeddelandet.

– Det här fallet består av många detaljer och av hänsyn till Kim Walls anhöriga kommer åklagarmyndigheten inte berätta mer än vad som sägs idag.

Vi har samlat in mycket tekniska bevis, men jag vill inte gå in på vad det är vi har hittat. Jag vill inte heller gå in på vilka bevis vi har.
https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-atalas-madsen-for-kim-walls-dod/

Här har man nog så det räcker och blir över i bevisväg för att få till en fällande dom för mord.
Räkna inte med att det är lika sinnessjukt som i vårt land där man som nyligen hade ett fall
med en man som bara dömdes för styckning och griftefridsbrott fast det är så in i helvete
klart att ett mord eller dråp måste ha föregått detta.
Händer bara i Sverige precis som det absurda fallet med Mats Alm och Linda Chen
bara kan inträffa här.
Senast redigerad av Grandioso 2018-01-16 kl. 16:04.
Citera
2018-01-16, 15:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Också i Sverige förverkar vi brottsredskap. Om ubåten har varit oundgänglig för brottets utförande skulle den mycket väl ha kunnat förverkas här hemma med.

Fast ett fartyg är ju inte ett "redskap"! I så fall skulle de väl åtminstone kunna ställa ut den på museum. Detta påverkar dessutom inte bara M, utan även andra medlemmar av ubåtssällskapet och f.d. raketlabbet som satsat både arbete och privata pengar i den, och som önskar att få den tillbaka...
Citera
2018-01-16, 15:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vems familj tror du? Jag tror offrets familj.

Vad har dom med det att göra? Dom är inte ens danska medborgare. Verkar ju inte klokt..?
Citera
2018-01-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jaha, det var så du menade. Man gick ju ut ganska tidigt, när man hittade huvudet, att dödsorsaken kunde varit just vid huvudets avskiljande. Så teorin gick ut på att hon levde vid alla dessa knivstick i underlivet för att sen skära halsen av henne. Vi var några stycken här som hade svårt att sova nätterna efter man offentliggjort det.
Tydligen är man fortfarande inte helt klar över förloppet. Det är ju inte konstigt - kroppsdelarna låg länge i saltvatten och mycket förstörs då.

Att han skurit av halsen på henne är ju klarlagt. Bara svinet själv vet i vilken ordning han använde sina knivar. Sticken först och halsen efter. Eller tvärtom.
PM har nog inte skurit av halsen på KiM: Då hade hon förlorat medvetandet på sekunder. Man tror att hon strypts eller skurits i halsen. Som GW sa idag,-"Och har han skurit halsen av henne, varför skulle han senare ägna sig åt att tortera henne, när hon redan är död? Då stämmer det inte med den skadebilden. " Om hon skurits i halsen kan hon långsamt förblödit.Om Pm strypt henne kan knivhuggen kommit i nära anslutning till döden,före och efter..Hemskt att skriva det här.
Citera
2018-01-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsvila
Var svenska polishundar som hittade Kim Walls kropp!

Ja.
Citera
2018-01-16, 16:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
PM har nog inte skurit av halsen på KiM: Då hade hon förlorat medvetandet på sekunder. Man tror att hon strypts eller skurits i halsen. Som GW sa idag,-"Och har han skurit halsen av henne, varför skulle han senare ägna sig åt att tortera henne, när hon redan är död? Då stämmer det inte med den skadebilden. " Om hon skurits i halsen kan hon långsamt förblödit.Om Pm strypt henne kan knivhuggen kommit i nära anslutning till döden,före och efter..Hemskt att skriva det här.

Hon skulle väl ha varit lika död oavsett om han strypt eller halsskurit henne först? Det är svårt att strypa med ena handen och sticka mellan benen med den andra, samtidigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in