2018-01-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Leif GW Persson övertygad – efter åtalet mot Madsen

https://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-persson-overtygad-efter-atalet-mot-madsen/

Varför skulle PM inte ha kunnat utdela alla de där 14 knivsticken först för att sedan
avsluta med halsavskärning? Varför skulle det inte kunna stämma med skadebilden?

Mycket troligt att det är så. Men mellan underlivshuggen och den eventuella halsavskärningen tror jag att han stack kniven i bröstet på henne. Det fanns ju ett knivhugg där.

Men först av allt har han hängt upp henne i lejdaren och skrämt vettet ur KW. Hennes rädsla och ångest måste ha varit obeskrivligt fruktansvärd. Detta scenario är vad jag tror och har trott hela tiden.
Senast redigerad av zilvereko 2018-01-16 kl. 15:33.
Citera
2018-01-16, 15:30
Medlem
Jag står fast vid vad jag skrev långt bak i tråden. När de seglar ut från hamnen, ser Madsen frånvarande ut när han blickar ut mot havet...han vet vad som ska ske. Och Kim är lyckligt ovetande.
Citera
2018-01-16, 15:30
Medlem
Merwinnas avatar
"- Hvis Peter Madsen kendes skyldig, så slår man samtidig fast, at der er sket noget ulovligt på ubåden. Og så mener vi, at den skal konfiskeres, og det er vores tanke, at den så skal destrueres, fortæller chefanklager Jakob Buch-Jepsen på pressemødet."

Det här var skumt. Att Nautilus ska förstöras för att det har hänt "något olagligt" ombord. River danskarna även hus där det har skett något olagligt..? (Nej det gör de inte.) Jag skulle däremot förstå det om de gör det av sjösäkerhetsskäl - och det vore nog en vettig åtgärd också, eftersom ubåten är så osäker. Innan någon går en kvalfull död till mötes i den. Men jag tror inte att det var så han menade..? Det verkar som någon primitiv hämnd mot Madsen, bara för att åklagaren vet att han älskar sin Nautilus..? Som om det vanliga straffet inte skulle vara nog, typ.
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-16 kl. 15:33.
Citera
2018-01-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket troligt att det är så. Men mellan underlivshuggen och den eventuella halsavskärningen tror jag att han stack kniven i bröstet på henne. Det fanns ju ett knivhugg där.

I en dansk tråd jag följt sades att det fanns 4 stick, gjorda efter döden, i magen. Man menade att de var gjorda för att släppa ut gaser. Om det är sant eller ren bs vet jag såklart inte.
Citera
2018-01-16, 15:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Detta framkom på det nyss avhållna pressmötet, framfört av chefanklager Jakob Buch-Jepsen:

https://ekstrabladet.dk/112/efter-pressemoede-nye-grusomme-detaljer-om-drabet-paa-kim-wall/6999605

"Den svenske journalist Kim Wall blev stukket flere gange i underlivet, mens hun var i live.

Det er netop kommet frem på et pressemøde ved Politigården i København.

Her kunne chefanklager Jakob Buch-Jepsen løft lidt af sløret for indholdet i anklageskriftet mod den 47-årige opfinder Peter Madsen.

- I anklageskriftet fremgår det, at Kim Wall er blevet tildelt en række stik, mens hun er i live, lød det fra Jakob Buch-Jepsen på pressemødet."

Det kunde ju inte rättsläkarna se. Efter obduktionen kom ju utlåtandet att sticken hade skett omkring dödstidpunkten. Så hur kan åklagaren vara så säker nu, på att det var före? Det måste ju vara bara hans förmodan.
Citera
2018-01-16, 15:36
Medlem
Teleslingas avatar
Ubåten "ska förstöras i enlighet med familjens önskan". Hoppas nu inte polisen gör något överilat med skorven innan det är utrett EXAKT hur Kim Wall dog.
Citera
2018-01-16, 15:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
I en dansk tråd jag följt sades att det fanns 4 stick, gjorda efter döden, i magen. Man menade att de var gjorda för att släppa ut gaser. Om det är sant eller ren bs vet jag såklart inte.

Den personen som skrev det kan inte ha haft mer information än någon annan, så det lär ha varit BS.
Citera
2018-01-16, 15:38
Medlem
EkstraBladet skriver att de ska begära ”aktsindsigt” 7 dagar efter PM fått hela förundersökningen till sig, i enlighet med lagstiftningen.

Alltså kanske vi får veta mer detaljer innan rättegången om man inte sekretessbelägger akten.

https://ekstrabladet.dk/112/efter-pressemoede-nye-grusomme-detaljer-om-drabet-paa-kim-wall/6999605
Citera
2018-01-16, 15:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ubåten "ska förstöras i enlighet med familjens önskan". Hoppas nu inte polisen gör något överilat med skorven innan det är utrett EXAKT hur Kim Wall dog.

VEMS familj?
Citera
2018-01-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Ni som önskar sådant här är ju lika onda som M (om det han anklagas för stämmer), men det fattar ni inte själva. Ni kände ju inte ens KW!

Som du känner Madsen, eller vad?

Det har med den fruktansvärda gärningen och brottet som Madsen har utfört mot en kvinna. Han är en synnerligen farlig person.

Åklagaren har även yrkat på förverkan av ubåten (destruktion).
Citera
2018-01-16, 15:43
Medlem
Citat:
Det kunde ju inte rättsläkarna se. Efter obduktionen kom ju utlåtandet att sticken hade skett omkring dödstidpunkten. Så hur kan åklagaren vara så säker nu, på att det var före? Det måste ju vara bara hans förmodan.
Det kan de se på bodflödet i såren som jag förstod det. Det som sas på presskonferansen i sept. var att knivsticken kommit runt dödsögonblicket,före och efter döden
Citera
2018-01-16, 15:44
Medlem
Citat:
VEMS familj?
Vems familj tror du? Jag tror offrets familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in