2017-10-15, 08:13
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Jag var så dum att jag åkte på semester och slutade tvärt efter ca 6 månaders missbruk. . Det slutade med att jag hamnade på beroendeakuten 65 mil hemifrån med skyhögt blodtryck och kramper. Då var det dags att krypa till korset och be om hjälp. Låg inne en vecka, sen har jag genomgått 2 månaders avgiftning med hjälp av norspanplåster och i början var det ett helvete! Nu är jag fri från plåster om en vecka och ska klara mig utan substitut. Det känns som att det kommer att gå bra, jag är väldigt motiverad och jag inser att det här var min sista chans. Kroppen värker fortfarande och jag har svårt att sova, men för övrigt känner jag mig som mitt "gamla jag" igen.

Härlig känsla när man börjar få tillbaka sina känslor och känner sig som sitt normala jag igen. Hoppas du fortsätter vara ren och håller dig för i längden är det mycket skönare. Man måste bara acceptera att man kan komma att må väldigt dåligt perioder ett tag och att det kommer att ta väldigt lång tid men bara man håller sig och kämpar igenom det så kommer man tids nog att må bättre.
Citera
2017-10-15, 14:27
Bannlyst
Som jag fattat det är Fentanyl en valfråga i dagens estniska lokalval. Hur man ska komma åt missbruket. Sista stycket av artikeln:
https://pluss.postimees.ee/4272661/suur-kusitlus-postimehe-kolumnistid-hindavad-valimiskampaaniat
Citera
2017-10-25, 19:02
Medlem
lääz_kellys avatar
Någon här som föredrar Actavis över Sandoz? Har alltid tyckt att Sandoz "smält" bäst, men sist jag hämtade ut så fick det bli Actavis. Stoppade en 25a under tungan, och herrejävlar! Efter 45 minuter så small jag av medan jag spelade Quake (!). Vaknade upp 2 timmar senare, med högerarmen totalt bortdomnad och givetvis hade jag förbrukat det plåstret. Det har aldrig hänt på Sandoz, inte ens med 50mcg i munnen.

Sitter här på en CT som vanligt, men imorgon blir det att hämta ut ett nytt recept.. 12-12-12 hours to go.. I wanna be sedated!
Senast redigerad av lääz_kelly 2017-10-25 kl. 19:08.
Citera
2017-10-26, 12:29
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Någon här som föredrar Actavis över Sandoz? Har alltid tyckt att Sandoz "smält" bäst, men sist jag hämtade ut så fick det bli Actavis. Stoppade en 25a under tungan, och herrejävlar! Efter 45 minuter så small jag av medan jag spelade Quake (!). Vaknade upp 2 timmar senare, med högerarmen totalt bortdomnad och givetvis hade jag förbrukat det plåstret. Det har aldrig hänt på Sandoz, inte ens med 50mcg i munnen.

Sitter här på en CT som vanligt, men imorgon blir det att hämta ut ett nytt recept.. 12-12-12 hours to go.. I wanna be sedated!

Insåg att det var av märket Orion som slog på så jävla bra, inte Actavis. Någon som har erfarenheter?
Citera
2017-11-18, 13:50
Medlem
Spider-Girls avatar
Till er som postar i tråden och är sugna på att testa...Han som startade tråden juli 2012 var borta för alltid fyra månader senare. Det borde vara en tankeställare innan ni testar världens just nu farligaste drog. En överdos går nästan aldrig att häva utan folk dör på fläcken.
Simma lugnt!
Citera
2017-11-30, 09:12
Medlem
scroshs avatar
De flesta verkar köra på plåster här. Är det någon som har erfarenhet av stamp/blotters? Har kommit över 100 st men vet ej styrka. 1 räcker dock gott och väl att bli skön på.

De ser ut såhär: https://de490114ba326ce3247d-7d9968c04364b0372aed28beda4cb7f2.ssl.cf1.rackcdn.c om/files/images/images-teen-lsd-blotter.jpg

Någon som vet något?
Citera
2017-12-16, 17:35
Medlem
meas19s avatar
Lite info...

http://corren.se/nyheter/motala/kan-ha-orsakat-nio-manniskors-dod-om4932845.aspx
Citera
2017-12-21, 12:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Till er som postar i tråden och är sugna på att testa...Han som startade tråden juli 2012 var borta för alltid fyra månader senare. Det borde vara en tankeställare innan ni testar världens just nu farligaste drog. En överdos går nästan aldrig att häva utan folk dör på fläcken.
Simma lugnt!
Jag har varit med vid två fentanyl-överdoser (mängder om 7-30mg oralt) och jag kan lova dig att döden inte är knallfall utan syrebrist följt av hjärtstillestånd, en person kan återuppliva när den initiala syrebristen uppstår, i drygt 30 min. Därutöver kan sjukvårdens återupplivning mekanismer tas till. Utöver det finns en opioid-antagonist på marknaden vid namn naloxon, effektiv vid OD oavsett dos du förgiftat dig med.
Citera
2017-12-21, 13:54
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jag har varit med vid två fentanyl-överdoser (mängder om 7-30mg oralt) och jag kan lova dig att döden inte är knallfall utan syrebrist följt av hjärtstillestånd, en person kan återuppliva när den initiala syrebristen uppstår, i drygt 30 min. Därutöver kan sjukvårdens återupplivning mekanismer tas till. Utöver det finns en opioid-antagonist på marknaden vid namn naloxon, effektiv vid OD oavsett dos du förgiftat dig med.

Jo, det ligger något i det. Men oavsett så får man tänka på att alltid se till att inte ta dessa droger ensam, se till att du har någon nära som håller koll på dig och vet vad h*n skall göra om du slocknar! Du får ingen varning nämligen, slocknar du så sker det direkt och du hinner inte reagera och t.ex. ringa plingplong-droskan själv.
Citera
2017-12-29, 21:59
Medlem
svampen211s avatar
Hej!

Jag undrar kommer det ge någon effekt om man sätter ett 100mcg/h plåster på sig som man ska? Jag har extremt hög tolerans, van vid doser med metadon över 100mg, kört på metadon över ett år på doser runt 80mg. Innan det har jag också kört alla möjliga opiater, så min tolerans är enorm. Körde nyligen 4 maf fentanylen också några månader när jag gick av metadon, gick åt en flaska om dagen typ. Men metadon gör ju att toleransen blir helt enorm, och det tar väldigt lång tid för den toleransen att gå ner.

Jag funderar på att sätta på mig ett 100mcg plåster, skulle det räcka för mig om man bara blev lagom skön av det i några dagar. Känns mer värt än att klippa 4 bitar och snusa i munnen, då räcker det ju kanske 1 dag, max 2. Tänkte om man sätter det på armen som man ska. Men vad tror ni? Någon som vet hur starka dessa är att ha på sig? Tror ni det är slöseri och man kommer få utebliven effekt eller att det till och med kan bli för mycket?

Vet att det är omöjligt att säga när man inte vet precis vad personen har tagit och så. Men hoppas det finns någon här som kan ge mig ett hum hur starkt det är när man sätter det på armen. För jag skulle tycka det var underbart om det funka att sätta på armen och så håller det några dagar. Andra alternativet ja funderar på är att göra nässpräy men det är så fan mer komplicerat.
Citera
2018-01-03, 14:28
Medlem
svampen211s avatar
Hallå nu får någon ta och svara.

Jag vet att det är många som skjuter plåster, då måste man ju lösa plåstret på något sätt. Hur gör man det på bästa sätt? Min plan är inte att skjuta utan att göra en nässpray, men metoden borde va samma som när man skjuter bara att man lägger det i en nässpray flaska istället. Jag läste en metod då man skulle använda isopropyl tror jag. Är det svårt att göra?
Citera
2018-01-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hallå nu får någon ta och svara.

Jag vet att det är många som skjuter plåster, då måste man ju lösa plåstret på något sätt. Hur gör man det på bästa sätt? Min plan är inte att skjuta utan att göra en nässpray, men metoden borde va samma som när man skjuter bara att man lägger det i en nässpray flaska istället. Jag läste en metod då man skulle använda isopropyl tror jag. Är det svårt att göra?

beroer helt på vilket plåster du hsr har du ett ,med gele borde det bsra vara att dela plåstret så du kan skrapa av gelen och sen lösa med vatten. ar det plast plåster är det svåare lätare att röka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in