Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Ja det kan man göra.
Läs på lite om depression och psykologi. Detta är nog inget som någon i familjen visste skulle ske för 2 veckor sedan. Som vanligt stor oförståelse och hitta enkla svar från Flashback.
Läs svaret ovan.
Men snälla. Håravfall är ingen sjukdom och är någon som drabbar män i mycket större utsträckning än kvinnor. Det är inte alls ovanligt med folk som har riktigt bra hår som sedan redan vid 25 är skalliga.
Jag är oftast inte rymdforskare på heltid så vill du utveckla ditt resonemang angående depression och att plötsligt döda? Det är väl nästan det enda vi vet. Jag kan inte dra mig till minnes att man vid depression blir mer beredd på att göra det.
Sedan vill jag bara i största stillhet ge ett litet tankeexperiment till mina rymdforskningskollegor, att båda barnen och låt säga en förälder har en dödlig sjukdom är (om sjukdomen har prevalens på 0.01%) 0.0001*0.0001*0.0001.
Låt säga att båda har psykos, säg 1% risk.
0.01*0.01
Sedan kan ni ta in andra psykiska tillstånd. Varför blev ens dödliga och konstiga sjukdomar en sak här i tråden?
Sedan återigen det här med tragedi, ja faktiskt till och med FAMILJETRAGEDI, satt jag och läste ett fall jag själv fick uppleva i min barndom, där var det bara en part som var aktiv och tidningarna skriver tragedi. Enda problemet är när det samlade rymdforskarkollektivet drar för långtgående slutsatser av enstaka ord i tidningar.