2018-01-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Läs igen.

Jag ber så mycket om ursäkt!

Min tröga ME hjärna reagerade instinktivt på att någon uttalade sig om ME.
Jag är själv otroligt trött på folk som inte är insatta i sjukdomen uttalar sig felaktigt MEN jag har nu läst dina inlägg och ser att du är väldigt insatt och beskriver sjukdomen bra. Det tackar jag dig för! Heja dig! Fel av mig! Ha en go kväll!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Man kan ju bara gissa så jag säger 50/50 mellan 2 och 3

Har inte läst igenom alla sidor. Men någon som vet om familjen hittades i samma rum? Eller hade polisen dragit för gardinerna överallt i huset?
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Man kan ju bara gissa så jag säger 50/50 mellan 2 och 3

Edit: sista alternativet är väl det mest troliga dock, var lite snabb när jag läste
Citera
2018-01-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja, då var de alltså inte så sjuka ändå. Någon skrev att de var så sjuka att de skrek på grund av sina smärtor och nu var de trötta men klarade av att vara ensamma tillsamnans hemma och göra basala sysslor. Märkligt.
Och varför skulle dessa fantastiska föräldrar bli så otroligt pressade av barnens trötthet att en av dem eller båda två bestämmer sig för att mörda barnen?

Basala saker tror jag den du svarade skrev. Inte basala sysslor. Basala saker: Gå på toa, ta ett glas dricka, stoppa in en tallrik(som föräldrarna förberett) i micro för att värma mm.
OM det är ME så är det inte så att man HELA dagen ligger och inte orkar något (ja finns förmodligen de som har det så), men däremot så ger ju större ansträgning desto större bakslag. Om en person med ME tar ut sig en dag så ger det bakslag kanske inte bara en dag utan flera dagar. Om personen istället får "lagom" nivå, utifrån status, aktivitet per dag så blir deras liv mer stabilt och balanserat. Symptombilden kring ME är olika. Värk kan vara något för en del. Andra har inte värk men annat. Nu talar jag om bilden för vuxna(nära anhörig har ME). Har hört att den är värre för barn.
Citera
2018-01-15, 23:17
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankagrodan
Har inte läst igenom alla sidor. Men någon som vet om familjen hittades i samma rum? Eller hade polisen dragit för gardinerna överallt i huset?

Det har inte framkommit men det spekuleras av att pappan var hängd och dom andra tre låg i säng/sängar
Citera
2018-01-15, 23:18
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Som det ser ut finns det väl bara några teorier

1 familjen har kommit överens tillsammans om att avsluta sina liv.

2.pappan har avslutat allas liv utan att någon av dem ens vet om vad han tänker

3.mamman har avslutat allas liv utan att någon annan vet om vad hon tänker.

(4) skulle vara barnen, men det tvivlar jag starkt på.

5 mamman o pappan har tillsammans bestämt att avsluta sina egna och barnens liv.

Utomstående kan vi stryka enligt pressen.
Så vad av ovanstående har hänt tror ni?
Jag satsar på att pappan har tagit livet av flickorna och mamman med gift och sedan hängt sig själv så jag väljer nr 5. De andra ska bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det finns ju en video-film som förklarar allt, enligt ett inlägg igår.

OBEKRÄFTAT.
Är dags att inse att vi alla sitter och spekulerar här.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det finns ju en video-film som förklarar allt, enligt ett inlägg igår.

Jag hade kunnat betala mycket pengar för att få ta del av ev brev/video
Citera
2018-01-15, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag tror att detta handlar om föräldrarnas relation och inte om sjukdomar. Jag tror att det handlar om svartsjuka från hans sida och han dödar dem som straff eller hur det nu ska beskrivas.

Here we go again...
Snart kommer vi in på incest igen.
Ok, av allt som inkommit i denna tråd från, vänner, kollegor, media, skola, oss idioter här på fb och många fler....
Hur kommer du fram till svartsjuka ?
Citera
2018-01-15, 23:22
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som har kronisk trötthet av något slag är som regel vilande eller sovande en stor del av dygnet, somliga har bara några få timmar per dygn där de är aktiva.
Går inte narkolepsi och liknande att lindra med Amfetamintabletter från läkare? Förr var det iaf vanligt att det skrevs ut och då kunde patienten fungera .Är det bekräftat att det var kronisk trötthet de led av?
Senast redigerad av Caracallas 2018-01-15 kl. 23:25.
Citera
2018-01-15, 23:26
Bannlyst
[quote=argeneau|62925095]
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Ni som snöat in er på att det måste finnas läkarintyg / skriftligt belägg för hemundervisning har helt fel... Det är inte alls ovanligt med hemundervisning idag då vi har extremt många s.k "hemmasittare" i grundskolan.

Hemundervisning innebär att en lärare eller elevassistent kommer hem 1-5 ggr i veckan i någon timma i taget, oftast på eftermiddagar, och undervisar hjälpligt... Fokus är att eleven skall nå målen i kärnämnena.

Det räcker med ett rektorsmöte och att elevhälsoteamet på skolan är överens om att eleven behöver hemundervisning så erbjuds detta. Beslutet ska såklart protokollföras och finnas i någon form av särskild anpassningsplan och/eller åtgärdsprogram men långt ifrån alltid är så fallet.[/QUOTE

Ja du har faktiskt rätt. Men det ska finnas synnerliga skäl. Vet en elev som fick hemundervisning en period för att den var med i en filminspelning under dagtid. Hemmasittare kan få en period.
Men målet då är att det är under en begränsad period och elevenska tillbaka till skolan.

Om det är medicinska skäl och man har svårt att de tillbakagång till skola inom nära framtid-då vill det ändå till ett intyg som styrker det. Annars skulle det finnas föräldrar som skulle vilja ha hemundervisning, av bekvämlighetsskäl.
Folk har tjatat om denna förbannade hemundervisningen i flera dagar.
Läs intervjuer med rektor o skolchef.
Ja, dom hade rätt till hemskola.
Ja, dom hade läkarintyg båda två.
Ja, detta följdes upp med möten o protokoll.
Ja, det fans en plan för framtid.
Ja, man får ha hemskola utan läkarintyg.
Så... gå vidare nu.
Citera
2018-01-15, 23:29
Medlem
prettyinpurples avatar
Pappan var tydligen väldigt nära att bli befordrad till Professor. Han hade skickat in en ansökan inte långt innan det hemska hände.

https://imgur.com/a/Tu2dd

Något tragiskt oväntat måste ha skett inom familjen och ett snabbt beslut fattades i.o.m. att han fortfarande var inriktad på att göra karriär och utvecklas. Han verkar även vara en mycket vänlig, kunnig och omtyckt man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in