Citat:
Ursprungligen postat av
jenjoh75
Jag har inte ö h t uttalat mig om beslutsunderlaget så varför skulle jag göra det? Jag har ö h t inte uttalat mig om hurvida skolans beslut var rätt eller fel .Jag uttalar mig fortfarande om påståendet att just avsaknaden av fastslagen diagnos skulle göra att "huvuden kommer att rulla" eftersom det står tydligt i lagar och styrdokument att den sammantagna bilden av elevens situation ska avgöra. Inte hurvida de har en klar diagnos eller ej.
Beklagar din bristande förmåga till läsförståelse om du verkligen inte ser vad jag invänder mot. Beklagar brist på vettigare sysselsättning om du mycket väl förstår men låtsas som nåt annat.
Okej. så du vet inte vad man beslutat hemundervisningen på med andra ord. Nä, men då vet jag det.
Vad du uttalar dig om är inga nyheter eller några indikationer på vad skolan egentligen har för underlag för sitt beslut vare sig med eller utan diagnoser. Det kommer rulla huvuden på den fronten var säker på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Distans över nätet är väl i allra högsta grad undervisning i hemmet där träffas ju inte ens eleven och läraren.
Inte i detta specifika fallet utan där har lärare varit i hemmet och inte skolat barnen på distans.