2018-01-15, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så då kan du delge oss beslutsunderlaget kanske? Gärna i verifierbar form om inte så inte intressant.

Jag har inte ö h t uttalat mig om beslutsunderlaget så varför skulle jag göra det? Jag har ö h t inte uttalat mig om hurvida skolans beslut var rätt eller fel .Jag uttalar mig fortfarande om påståendet att just avsaknaden av fastslagen diagnos skulle göra att "huvuden kommer att rulla" eftersom det står tydligt i lagar och styrdokument att den sammantagna bilden av elevens situation ska avgöra. Inte hurvida de har en klar diagnos eller ej.

Beklagar din bristande förmåga till läsförståelse om du verkligen inte ser vad jag invänder mot. Beklagar brist på vettigare sysselsättning om du mycket väl förstår men låtsas som nåt annat.
Citera
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Den måste väl ändå vara genetisk? Varför drabbas annars två systrar? Vid ungefär samma ålder?

Går väl inte utesluta miljö heller egentligen, bägge kan ha exponerats för något skadligt, eller druckit/ätit.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Jösses, efter ha läst vad båda Oskar och Hannas kollegor skrivit om sin kollega, är jag inte längre säker på vem som är mördaren.

Är det verkligen bekräftat att en person i familjen hängde sig själv och resten mördades med kniv?

Inte just med kniv.
Men hängningen är nog "ganska säker"
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Virgina
Vill bara rätta dig här eftersom jag lever med ME så vet jag att fysiken ÄR i mitt fall och i de flesta fall kraftigt påverkad.
Läs igen.
Citera
Medlem
Citat:
Nä, du får berätta det för henne. Jag tror henne och tittar på hennes kompetensområde så hennes jobb är uppenbart seriöst när det gäller barns utsatthet.

Distans är inte hemundervisning.
Distans över nätet är väl i allra högsta grad undervisning i hemmet där träffas ju inte ens eleven och läraren.
Citera
2018-01-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad skulle syftet vara att sitta själv i ett grupprum på skolan ska lärare gå i från klassen för att undervisa
Herregud poängen med det hela va att om DU är så sjuk att du inte kan vara i skolan på flera år så krävs någon form av vårdnadshavare hemma med barnen..... behövs inte det så kan de lika gärna få hjälp på skolan? Ett grupprum va ett ex för att de kanske behövde sitta själva?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Han skrev senare att han lämnade familjen som 17-åring, och sade att han slant på tangenterna första gången han skrev (lite i hatten).

Men jag uppfattade honom också som trovärdig.

Jag med, finns ingen anledning att misstro honom.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag har inte ö h t uttalat mig om beslutsunderlaget så varför skulle jag göra det? Jag har ö h t inte uttalat mig om hurvida skolans beslut var rätt eller fel .Jag uttalar mig fortfarande om påståendet att just avsaknaden av fastslagen diagnos skulle göra att "huvuden kommer att rulla" eftersom det står tydligt i lagar och styrdokument att den sammantagna bilden av elevens situation ska avgöra. Inte hurvida de har en klar diagnos eller ej.

Beklagar din bristande förmåga till läsförståelse om du verkligen inte ser vad jag invänder mot. Beklagar brist på vettigare sysselsättning om du mycket väl förstår men låtsas som nåt annat.

Okej. så du vet inte vad man beslutat hemundervisningen på med andra ord. Nä, men då vet jag det.
Vad du uttalar dig om är inga nyheter eller några indikationer på vad skolan egentligen har för underlag för sitt beslut vare sig med eller utan diagnoser. Det kommer rulla huvuden på den fronten var säker på det.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Distans över nätet är väl i allra högsta grad undervisning i hemmet där träffas ju inte ens eleven och läraren.
Inte i detta specifika fallet utan där har lärare varit i hemmet och inte skolat barnen på distans.
Citera
2018-01-15, 22:16
Bannlyst
Citat:
Så då kan du delge oss beslutsunderlaget kanske? Gärna i verifierbar form om inte så inte intressant.

Frågar du tråden är det sant, och frågar du mig finns det inte underlag för något alls av vare sig knivar eller hängning.

Kom igen nu.... enligt dej:
HUR DOG DOM, ENLIGT DEJ ?
Citera
2018-01-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag minns han sa att den yngsta var väääldigt liten. Så jag tippar att det typ 8 år sen han flyttade då. Men jag kan minnas fel.

Sa han inte att den yngsta var 3 månader när han flyttade? Eller blandar jag ihop det med ngt annat?
Citera
2018-01-15, 22:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kom igen nu.... enligt dej:
HUR DOG DOM, ENLIGT DEJ ?

Ingen aning och jag spekulerar inte på det lilla som framkommit. Inte en chans att jag gör det.
Har tidigare enbart tagit upp vad för slags orsaker och anledningar det kan finnas i tidigare undersökta fall. Dit sträcker jag mig i nuläget. Kan hända att jag har en teori vid mer faktauppgifter. Men just nu är det så jäkla mycket snömos. Jag försöker hålla isär vad som är sant och vad som är påhitt och sorterar efter bästa förmåga.
Citera
2018-01-15, 22:19
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alltså, det är ju inte mycket som är bekräftat. Det har kommit en massa PM. Där har det flera gånger sagts att A) Hanna led av en icke botbar cancer och B) att barnen låg nedbäddade i sängarna och pappa hittades hängd. Men varken media eller polis har ju bekräftat. De som jag anser är trovärdiga här är fostersonen, Anna-Karin och den arbetskamrat som uttalat sig nu.
Det känns rimligt att de du nämner är pålitliga eftersom påståendena konvergerar mot en gemensam bild av hurdan familjen uppfattades av sin omgivning. Det vore anmärkningsvärt om den bilden visar sig vara åt skogen.

Men då är fallet å andra sidan bara ännu märkligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in