Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 21:39
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag lyssnade bara lite på senaste avsnittet. De framförde nationalistiska åsikter. Men de lät lite tveksamma och teoretiserande. Lite som man kunde föreställa sig att false-flag-troll kunde göra om de ville koppla samman nationalistiska idéer med lite akademisk tveksamhet. Bara att kalla podden "Den kokta grodan" gör ju att man funderar vad den handlar om.

Jag kan inte så mycket om politik, men skall man nå ut måste budskapet vara klarare, tror jag. Man måste presentera ett program.

Att ha en podd (eller användarnamn ) med sådant namn och innehåll är helt ok. Men jag tror inte podden vänder sig till de stora massorna då. Det måste man göra om man vill in i riksdagen.

Tror du har missat poängen med podden.

Den startades inte för att fungera som en röstmagnet till ett nytt parti. Möjligt att den kan utvecklas till det.

Var längesen jag lyssnade nu men förr var meningen att diskutera aktuella politiska händelser på ett avslappnat och inte alltför seriöst sätt. Vilket jag tycker dom lyckades med.

Meningen var aldrig att nå ut till de stora massorna utan mer att ha en plattform att lägga fram sina egna åsikter och tankar om vissa saker för den som vill lyssna.
Citera
2018-01-12, 21:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Tror du har missat poängen med podden.

Den startades inte för att fungera som en röstmagnet till ett nytt parti. Möjligt att den kan utvecklas till det.

Var längesen jag lyssnade nu men förr var meningen att diskutera aktuella politiska händelser på ett avslappnat och inte alltför seriöst sätt. Vilket jag tycker dom lyckades med.

Meningen var aldrig att nå ut till de stora massorna utan mer att ha en plattform att lägga fram sina egna åsikter och tankar om vissa saker för den som vill lyssna.
Jag kan hålla med om det. Jag var inte i Sverige när SDU var aktuella och vet inte vilken "politisk kapacitet" de har. Men nu när partiet inte ger någon information så vände jag mig till podden. Podden är säkert helt ok, men skall man in i politiken måste man ha en annan framtoning. Kanske inte fullt som Bert och Ian, men ändå

Lycka till till AfS, men satsa på Sverige och dess skötsel i Twitter etc Kom ut med budskapet så vi vet att något är på gång.
Citera
2018-01-12, 22:02
Medlem
Detta har nog hela tiden bara varit en plan B om å Kasselstrand och Hahne inte lyckas hitta andra mer långsiktigt fruktbara sysselsättningar.

Att harva runt med ett litet skitparti och försöka få ihop till normala månadslöner genom små bidrag och donationer är nog inte de främsta ambitionerna för två välutbildade Stureplanskillar.
Citera
2018-01-12, 22:12
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Jag kan hålla med om det. Jag var inte i Sverige när SDU var aktuella och vet inte vilken "politisk kapacitet" de har. Men nu när partiet inte ger någon information så vände jag mig till podden. Podden är säkert helt ok, men skall man in i politiken måste man ha en annan framtoning. Kanske inte fullt som Bert och Ian, men ändå

Lycka till till AfS, men satsa på Sverige och dess skötsel i Twitter etc Kom ut med budskapet så vi vet att något är på gång.

Om du är intresserad av hur Kasselstrand sköter sig politiskt kan jag rekommendera att du kikar lite på YouTube och kanske läser någon gammal debatt-artikel.

Just nu händer det väl inte så mycket då hans prioriteringar ligger på annat hål med utlandsstudier lite överallt bland annat.

Tror folk tog gick händelser lite i förväg när partinamnet registrerades och är kanske lite besvikna att det inte händer något.

Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Detta har nog hela tiden bara varit en plan B om å Kasselstrand och Hahne inte lyckas hitta andra mer långsiktigt fruktbara sysselsättningar.

Att harva runt med ett litet skitparti och försöka få ihop till normala månadslöner genom små bidrag och donationer är nog inte de främsta ambitionerna för två välutbildade Stureplanskillar.

Tror inte heller att dom skulle vara nöjda med att harva runt med ett litet skitparti.
Deras ambitioner ligger nog mycket högre än så.

Ställer mig tveksam till att deras engagemang inom politiken är något dom kommer släppa.
Förhoppningsvis är ett parti Plan A och skiter det sig faller dom tillbaka på något annat.

En livstidsförsörjning som politiker är nog något som hägrar, även möjligheterna som öppnas för välkända politiker inom andra områden är förmodligen något man eftersträvar.

Tror stenhårt på att dessa herrar skulle kunna uträtta mycket bra för landet så om dom lämnar politiken vore det en stor förlust men lyckas man inte så har man väl inte så mycket val.
Som sagt, dessa herrar siktar nog högre än att slicka 4% spärren och leva på småpengar.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-01-12 kl. 22:18.
Citera
2018-01-12, 22:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Som sagt, dessa herrar siktar nog högre än att slicka 4% spärren och leva på småpengar.
Den som grundar ett politiskt parti som tar sig in i riksdagen har ju åstadkommit en hel del.
Jag tror inte alla räknar enbart i pengar. Men lyckas man få in ett parti i riksdagen kan nog den kapaciteten även omsättas i pengar på.andra områden, skulle jag tro i alla fall. De har ju kommit långt på den politiska banan redan, de är ju välkända.

Men jag tror det är hårt arbete att jobba upp ett parti. Det verkar de inte villiga till nu, verkar det väl som.
Citera
2018-01-12, 23:35
Medlem
Citat:
Tror inte heller att dom skulle vara nöjda med att harva runt med ett litet skitparti.
Deras ambitioner ligger nog mycket högre än så.

Ställer mig tveksam till att deras engagemang inom politiken är något dom kommer släppa.
Förhoppningsvis är ett parti Plan A och skiter det sig faller dom tillbaka på något annat.

En livstidsförsörjning som politiker är nog något som hägrar, även möjligheterna som öppnas för välkända politiker inom andra områden är förmodligen något man eftersträvar.

Tror stenhårt på att dessa herrar skulle kunna uträtta mycket bra för landet så om dom lämnar politiken vore det en stor förlust men lyckas man inte så har man väl inte så mycket val.
Att detta parti ens skulle komma i närheten av riksdagsspärren, även på lång sikt, är mycket osannolikt och ingenting man kan räkna med. Detta är dessa två killar såpass smarta att de begriper.
Citera
2018-01-13, 00:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Att detta parti ens skulle komma i närheten av riksdagsspärren, även på lång sikt, är mycket osannolikt och ingenting man kan räkna med. Detta är dessa två killar såpass smarta att de begriper.
Jag är inte helt insatt, men anser inte många att SD har ingått i en 8-klöver och det finns en stor väljargrupp som vill ha ett mer äkta nationalistiskt parti?

Killarna är smarta. De är nog så smarta att de också inser att framgång får man bara om man ser bortom nästa månadslön. Det är inget fel i att glida runt och plugga lite lagom, utomlands. Men har de inte kommit upp i den åldern att det är dags att skrida till handling om man vill åstadkomma något större?
Citera
2018-01-13, 00:13
Medlem
Citat:
Jag är inte helt insatt, men anser inte många att SD har ingått i en 8-klöver och det finns en stor väljargrupp som vill ha ett mer äkta nationalistiskt parti?

Killarna är smarta. De är nog så smarta att de också inser att framgång får man bara om man ser bortom nästa månadslön. Det är inget fel i att glida runt och plugga lite lagom, utomlands. Men har de inte kommit upp i den åldern att det är dags att skrida till handling om man vill åstadkomma något större?
Nej, det är få av SD:s väljare som anser detta. Men jag kan förstå att det är lätt att hamna i den villfarelsen här på Flashback då många av dessa få är aktiva här.
Citera
2018-01-13, 00:41
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:

Det var ungefär det gammelmedia sa om Donald Trump och brexit. Hur gick det?
Visst, på kort sikt (2018) kommer de sannolikt inte in i riksdagen, jag hoppas att jag har fel, men på längre sikt, 2022 eller 2026 är det absolut inte orealistiskt att de kommer in.
De invandringsrelaterade problemen växer för varje dag.
Gammelmedia tappar mark varje månad och alternativ media växer hela tiden.
Alltfler inser att det inte går att lita på svenska journalister.

Och SD, ja vad vill de och vad gör de ...? Med jämna mellanrum smörar de för multikultipartiet Moderaterna, samt deras primära mål verkar vara att kvittera ut en fet lön för minimal arbetsinsats.
Ledningen vill att partiet består av folk som är beroende av partiet, och därmed är lojala knapptryckare, och helst ska de inte vara alltför begåvade så att de blir ett hot mot partiledningen.

Det accepterar väljarna så länge de proteströstar på SD och vill straffa sina gamla partier, men på längre kommer en stor del av väljarna att kräva mer. De vill se förändring.
Senast redigerad av Grodfrityr 2018-01-13 kl. 00:57.
Citera
2018-01-15, 16:32
Medlem
spyhinks avatar
Det jag känner till om folket inom gamla SDU är att de är ärliga, raka och hederliga. De har inte "slickat röv" för att nå någon högre position inom SD (till skillnad från borderline-brud-magneten Linus Bylund) utan de kritiserade partitoppen och var en intern opposition. Därför fick de fyras gäng (eller numera kallas de ju för björnligan, för att de är tre för Björn Söder är ju inte direkt med de fyras gäng längre) nog.

Däremot så gillar jag inte deras allt för tydliga högerkonservativa attityd. Det lockar inte alla och speciellt inte vanliga knegare på fabriksgolvet, folk i hemtjänsten etc som inte är så politiskt insatta. Så någon riksdagsplats 2018... knappast!
Senast redigerad av spyhink 2018-01-15 kl. 16:35.
Citera
2018-01-15, 22:14
Medlem
Det verkar råda en hel del oklarheter här i tråden, varför jag känner mig nödgad att berätta hur saker och ting faktiskt ligger till.

Ja, AfS kommer att ställa upp inför valet i år. Man har ännu inte officiellt lanserat partiet, vilket har fått vissa att helt felaktigt tro att man antingen tigs ihjäl av median eller fullständigt misslyckats med att marknadsföra sig. Detta stämmer givetvis inte. Oroa er inte, lanseringen kommer snart.

Ja, AfS kommer att förespråka återvandring.

Det ideologiska fundamentet kommer att utgöras av en nationell och konservativ grundsyn med en frihetlig ådra. Det blir inte bara vass kritik visavi massinvandringen, utan etablissemanget och den socialdemokratiska staten kommer också få stå i skottgluggen.

Man kommer köra på en mer välformulerad trumpiansk retorik och kavla ut sina budskap på sociala medier och i alternativmedia. Ett gäng smarta kampanjer och en fullskalig konfrontation med etablissemanget kommer leda till att gammelmedia blir tvungna att fokusera på dem.

Anledningen till varför man väljer att lansera partiet så tätt inpå valet är att man under de månaderna kommer kunna utöva ett konstant tryck och därigenom stjäla rampljuset från de andra. Tänk Trump under primärvalen.

Tro mig, ni kommer inte bli besvikna.
Citera
2018-01-15, 22:49
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Det verkar råda en hel del oklarheter här i tråden, varför jag känner mig nödgad att berätta hur saker och ting faktiskt ligger till.

Ja, AfS kommer att ställa upp inför valet i år. Man har ännu inte officiellt lanserat partiet, vilket har fått vissa att helt felaktigt tro att man antingen tigs ihjäl av median eller fullständigt misslyckats med att marknadsföra sig. Detta stämmer givetvis inte. Oroa er inte, lanseringen kommer snart.

Ja, AfS kommer att förespråka återvandring.

Det ideologiska fundamentet kommer att utgöras av en nationell och konservativ grundsyn med en frihetlig ådra. Det blir inte bara vass kritik visavi massinvandringen, utan etablissemanget och den socialdemokratiska staten kommer också få stå i skottgluggen.

Man kommer köra på en mer välformulerad trumpiansk retorik och kavla ut sina budskap på sociala medier och i alternativmedia. Ett gäng smarta kampanjer och en fullskalig konfrontation med etablissemanget kommer leda till att gammelmedia blir tvungna att fokusera på dem.

Anledningen till varför man väljer att lansera partiet så tätt inpå valet är att man under de månaderna kommer kunna utöva ett konstant tryck och därigenom stjäla rampljuset från de andra. Tänk Trump under primärvalen.

Tro mig, ni kommer inte bli besvikna.

Låter som ett SD 2.0. som inte kommer ta sig an grundproblemen utan ska fortsätta verka på det fundament som makten har bestämt att vi ska stå på. Om det endast är marionetterna i etablissemanget som AfS fullskaligt kommer att konfrontera och därmed få sina följare att behålla blicken på så är det ett meningslöst parti. Dock kommer många trötta SDare och andra invandringskritiker att uppfatta gradskillnaderna som avgrundsdjupa och rösta på det med uppfattningen att AfS står för någonting totalt annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in