Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-11, 03:21
Medlem
wwrs avatar
Jag kollade bara snabbt på Kasselstrands Twitter. Den verkar inte vara något handlingsprogram för hur man skall sköta Sverige. Han hyllar Trump. Bild på Melania som jultomte. Klagomål på raketer och handgranat. Lars Ohly, "Kapten Klänningsyndromet". Väldigt mycket korta kommentarer om händelser i utlandet. Mugabe. Kasselstrand pluggar visst i Finland?

Jag har inte alls hängt med i det som hände med SDU och hur de har betett sig tidigare.

Men jag lanserar (försiktigtvis ) en konspirationsteori. Har Kasselstrand et al. blivit utköpta av några globalister. Det man ser i hans Twitter ger inget intryck av någon som vill starta ett parti för att "ta upp kampen om Sverige".

Jag kan området för dåligt. Men jobbar de verkligen seriöst för att lansera ett nytt parti??

Jag har dock inte hunnit lyssna på podcasten ännu.
Senast redigerad av wwr 2018-01-11 kl. 03:30.
Citera
2018-01-11, 11:16
Medlem
Visserligen bor jag utomlands, men läser svenska webbtidningar dagligen. Den här nyheten har gått mig förbi! Det verkar dock inte vara mycket bevänt med detta parti - i princip noll publicitet har de lyckats skaffa sig på ett helt år...
Citera
2018-01-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Visserligen bor jag utomlands, men läser svenska webbtidningar dagligen. Den här nyheten har gått mig förbi! Det verkar dock inte vara mycket bevänt med detta parti - i princip noll publicitet har de lyckats skaffa sig på ett helt år...

Ja, frågan är om detta parti vill, kan eller ämnar ställa upp vid valet 2018 som ett realistiskt radikalt alternativ till SD?
I varje fall måste man absolut skaka fram en rik sponsor, som är beredd ställa upp med ett 10-tal miljoner till valrörelsen?

Finns det alls någon annan som skulle kunna agera opposition till det försoffrade partiet SD?
Citera
2018-01-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ja, frågan är om detta parti vill, kan eller ämnar ställa upp vid valet 2018 som ett realistiskt radikalt alternativ till SD?
I varje fall måste man absolut skaka fram en rik sponsor, som är beredd ställa upp med ett 10-tal miljoner till valrörelsen?

Finns det alls någon annan som skulle kunna agera opposition till det försoffrade partiet SD?
Jag lyssnade på deras podd för en vecka sedan där sa de att de vill SD väl och att SD ska styra Sverige men de måste bli mycket tuffare och byta ut partiledningen. Själv håller jag allt förutom det siata. Jag anser att Åkesson ska tuffa till sig och ta mer kontrol över partiet.
Citera
2018-01-11, 23:25
Medlem
Tubleross avatar
Många här som klagar på ”dålig” mediauppmärksamhet. Det är ju det som är hela grejen.

Man vill starta upp partiet mitt under en valrörelse för maximal effekt. Ni tror väl inte Kasselstrand går och registrerar partiet för val till riksdagen om han inte har några planer på att fullfölja det?

Sedan är det ju knappast en slump att Kasselstrand vart ute runt om i världen och studerat i ”ledaregenskaper” under ett år för att sedan flytta hem till Stockholm 9 månader innan valet.

Att starta upp partiet nu hade vart rent utav dumt. Jag kan nästan lova er att man tänker köra en uppstart liknande Ny Demokrati med ”med drag under galoscherna”

Den som lever får se..
Citera
2018-01-11, 23:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Många här som klagar på ”dålig” mediauppmärksamhet. Det är ju det som är hela grejen.

Man vill starta upp partiet mitt under en valrörelse för maximal effekt. Ni tror väl inte Kasselstrand går och registrerar partiet för val till riksdagen om han inte har några planer på att fullfölja det?

Sedan är det ju knappast en slump att Kasselstrand vart ute runt om i världen och studerat i ”ledaregenskaper” under ett år för att sedan flytta hem till Stockholm 9 månader innan valet.

Att starta upp partiet nu hade vart rent utav dumt. Jag kan nästan lova er att man tänker köra en uppstart liknande Ny Demokrati med ”med drag under galoscherna”

Den som lever får se..
Av Twitter fick jag intrycket att han flytt Sverige för att plugga i Finland. Partinamnet AfS har de ju blockerat så att ingen annan kan använda det.

Men han är tillbaka i Sverige nu, alltså?

Podden har intressanta åsikter men definitivt ingen röstmagnet. "Den kokta grodan"! Jag lyssnade bara lite men man funderade nästan om de fått betalt för att försöka avskräcka väljare.

Hahne pluggar och jobbar som deltidsfallskärmsjägare.

Har de sålt ut till globalisterna eller laddar de om?

Inte vågar jag lägga något bet på det. Men märklig uppladdning inför valet, om de verkligen tänker satsa på det. Närmast undrar jag om de givit upp??

Studiebidragen kanske kommer från Soros slaskfonder Hoppas jag har fel.

Vi röstberättigade är ju egentligen berättigade till lite bättre information från de registrerade partierna, tycker jag. Men det finns ju ingen lag om det.

De har ju möjligheterna att Twittra, göra podd etc. Men de har inte använt dessa för att berätta om partiet.

Och med tanke på övrig 8k i valet så ser det inte ljust ut.
Senast redigerad av wwr 2018-01-12 kl. 00:33.
Citera
2018-01-12, 11:37
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Vi får väl se om det blir något av detta.

Hoppas verkligen speciellt Kasselstrand gör comeback då han är min favoritpolitiker.

Rak på sak, backar inte, tar inte skit, ursäktar sig inte, och hans åsikter klingar väl med mina egna.

Blev medlem i SDU efter jag såg några intervjuer och debatter där han medverkade, mitt medlemskap följde självklart med istället för att bli medlem i Ungsvenskarna.

Aja, vi får se helt enkelt. Gustav och ligan har mitt stöd när det är dags iallafall
Citera
2018-01-12, 11:41
Medlem
Citat:

Den som lever får se..

Ett korkat resonemang! Att starta upp mitt under valrörelsen är ju för sent!
Citera
2018-01-12, 18:30
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ett korkat resonemang! Att starta upp mitt under valrörelsen är ju för sent!

Bör jag påminna dig om att Ny Demokrati inte bildades förens den 4 Februari 1991 och vad jag åkallar så gick väl det ganska bra?
Citera
2018-01-12, 19:26
Medlem
Citat:
Bör jag påminna dig om att Ny Demokrati inte bildades förens den 4 Februari 1991 och vad jag åkallar så gick väl det ganska bra?

Jaså? De kom visserligen in i riksdagen, men åkte ut med badvattnet bara tre år senare. Att de överhuvudtaget kom in, berodde enbart på Ian och Berts mediakontakter och finansiering.
Citera
2018-01-12, 21:09
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Av Twitter fick jag intrycket att han flytt Sverige för att plugga i Finland. Partinamnet AfS har de ju blockerat så att ingen annan kan använda det.

Men han är tillbaka i Sverige nu, alltså?

Podden har intressanta åsikter men definitivt ingen röstmagnet. "Den kokta grodan"! Jag lyssnade bara lite men man funderade nästan om de fått betalt för att försöka avskräcka väljare.
...
(Fet text) Vad syftar du på då?
Citera
2018-01-12, 21:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
(Fet text) Vad syftar du på då?
Jag lyssnade bara lite på senaste avsnittet. De framförde nationalistiska åsikter. Men de lät lite tveksamma och teoretiserande. Lite som man kunde föreställa sig att false-flag-troll kunde göra om de ville koppla samman nationalistiska idéer med lite akademisk tveksamhet. Bara att kalla podden "Den kokta grodan" gör ju att man funderar vad den handlar om.

Jag kan inte så mycket om politik, men skall man nå ut måste budskapet vara klarare, tror jag. Man måste presentera ett program.

Att ha en podd (eller användarnamn ) med sådant namn och innehåll är helt ok. Men jag tror inte podden vänder sig till de stora massorna då. Det måste man göra om man vill in i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in