Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Just det. Nu kom jag plötsligt ihåg att Mats Leijon tecknat en stödprenumeration på Eskilstuna-Kuriren, fast han bor i Malmö.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/mats-i-malmo-startade-eget-presstod-prenumererar-pa-eskilstuna-kuriren/
Anna Hansson har skrivit artikeln. Hon är väl också med i #jagärhär?
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag svär när jag finner det befogat, vilket är väldigt sällan. Du är dock ett vidrig litet jävla kräk, en hånfull mobbare som provocerar och vantolkar. Det tycks finnas många kräk av din kaliber inom #jagärhär, medier, politik och förvaltning.
Ni provocerar och skiter nästan på er av elakt glädjefnatt när ni lyckas reta upp någon. Det räcker med ett enda ord som ni kan vantolka så har ni ett vapen som ni kan använda om och om igen. Ni är så jävla skruvade. Ni är fega kräk som bara klarar att hugga folk i ryggen eller slå under bältet.
Ni suger dessutom åt er av all kritik och tar den som bekräftelse på er egen ”förträfflighet”. Kritik får era vidriga, och osakliga, små egon att svälla ut i nya groteska utväxter.
Nåväl, det du har hakat upp dig på är det jag skriver i mitt inlägg 9/1. OM du för en gångs skull försöker ta till dig INNEHÅLLET i texten så ser du att jag skriver ”grupper”, alltså plural – INTE bara #jagärhär. DESSUTOM skriver jag att det är #jagärhär själva som förstört något som skulle kunna vara någonting bra.
BAKOM min slutsats ligger ett långt resonemang kring att #jagärhär är en sluten och antidemokratisk grupp som missbrukar Facebook och Twitter och som har stöd bland de politiskt korrekta medierna och etablissemanget ända upp i regeringen. Det är en konstruktion som är en uppenbar fara för demokratin.
De lagar som ska skydda medborgarna behöver anpassas till de nya möjligheter till maktmissbruk som internet medger.
Admins i #jagärhär är givetvis varken mer eller mindre skyldiga än andra admins. Ansvaret ges av BBS-lagen och de regler som de sociala medierna själva sätter upp.
Ledningen för #jagärhär har givetvis ett ansvar för hur gruppens medlemmar beter sig, i synnerhet som gruppens storlek är dess största tillgång och något som Mina Dennert och andra framhåller hela tiden.
Att #jagärhär bryter mot Facebooks och Twitters regler är ganska uppenbart enligt min bedömning, se vidare mina tidigare inlägg nedan som ingen som stöder #jagärhär har kunnat eller velat svara på.
Facebook:
16/9: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
16/9: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Twitter:
8/1: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Du påstår alltså att #jagärhär-medlemmen chefredaktör Eva Burman sprider ”fake news” och desinformation i Eskilstuna-Kuriren?
Oj oj oj.. här var det personliga angrepp jag säga.. känns det bättre? Har jag mobbat dig? Varit hånfull?.
Sen alltså? Har du vart på Facebook nångång? Vet du hür Facebook fungerar? Vet du hur en Facebook fungerar?
Det ansvaret som admins har är vad som skrivs i GRUPPEN. Vad medlemmar gör utanför gruppen har dom inget som helst ansvar för. Det är den personen som skriver som har ansvar, ingen annan.
Hur jävla dum kan du vara om du inte fattar det?
Hade jag vart med i gruppen och sen skriver på min kompis fb sida så har väl för fan inte admins i jäh ansvar för vad jag skriver. Eller om jag skriver på Aftonbladets sida eller i nån jävla grupp/sida nånstans.
Det är NI som anser att jäh admin har det ansvaret. Ni anser det vilket är sinnessjukt IQ-befriat påstående. Dom har inte ett enda jävla ansvar för vad som skrivs UTANFÖR gruppen.
Det finns många slutna grupper, även många hemliga grupper. Och det där med att missbruka Facebook? Kvalificerat skitsnack bara. Du vill tysta ner en grupp, tråkigt för dig då att den inte lär tystna.
Tvärtom ditt hat mot gruppen gör bara att fler och fler ansluter sig. Och vad gör gruppen delvis då?
Jo, den gör som VD i Granskning Sverige Fabian Fjälling hävdade med uthängningar av medlemmar.
Gör information tillgänglig, alltså tips på vart det är hot hat mm. Inget olagligt vad jag vet.
Och du vill lagstifta bort grupper, för att du anser och tycker att den är antidemokratisk, hot mot demokratin mm. Bullshit.
Ja nu fick jag reda på vilken sorts typ du är, hoppar på mig med en massa saker, det om något är mobbing, du har även ställt diagnoser på mig, även andra. Om det är någon som mobbar här så är det väl du isåfall inte jag.
Just sånt språk som jäh motverkar förövrigt.