2018-01-15, 08:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JvsZ
Från deras facebooksida
"Om du har en tydlig, trovärdig offentlig profil och en historik på Facebook utan hatiska, rasistiska och sexistiska uttalanden eller sympatier blir du insläppt."
"Sympatier".

Det öppnar för ett stort godtycke. Följer man Hanif Bali eller Tino Sanandaji kan det nog i sig definieras som hatiska eller t om rasistiska sympatier . Betänk att en så kategorisk person som @noppelina varit ansvarig för insläpp - denne verkar helt sakna förmåga till nyanserade resonemang och han är inte unik i detta.

Utöver detta skulle jag inte bli förvånad om det finns ett outtalat krav på att det ska finnas poster som aktivt uttrycker rätt åsikter (ex sympatier för ensamkommande, en generös flyktingpolitik etc).

Trots allt är det så att #jagärhär inte behöver fler medlemmar. 75 000 är en gångbar siffra om man vill bedriva lobbyarbete och hävda att man är en "folkrörelse". Paret Dennert anser sig nog vid det här laget ha säkrat såväl försörjning som en trovärdig plattform varför inflödet ej längre ses som något prioriterat. Att ha många aktiva medlemmar är heller inte något odelat positivt vilket de senaste veckorna illustrerat.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-01-15 kl. 08:31.
Citera
2018-01-15, 09:30
Medlem
Noose..s avatar
Jagärhär säger sig verka mot hat, hot och rasism. När kommer vi får se jagärhär ta ställning mot det hat som sprids i Svenska koranskolor? Eller är det en godkänd typ av hat som jagärhär anser är ok?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oR69G7/terrorforskarens-varning-jihadisternas-budskap-moter-inget-motstand
Senast redigerad av Noose.. 2018-01-15 kl. 09:34.
Citera
2018-01-15, 09:48
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Jagärhär säger sig verka mot hat, hot och rasism. När kommer vi får se jagärhär ta ställning mot det hat som sprids i Svenska koranskolor? Eller är det en godkänd typ av hat som jagärhär anser är ok?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oR69G7/terrorforskarens-varning-jihadisternas-budskap-moter-inget-motstand
En av moderatorerna Mattias Lahti Danielsson (@klokryparen) har skrivit att de i sitt urval av mål gör en "maktanalys". Att de i linje med det undviker att kritisera uttryck för islam i Sverige håller jag för sannolikt.

Dessutom ligger fokus på att diskutera artiklar publicerade i etablerad media på Facebook samt på att söka läxa upp meningsmotståndare på twitter.

Det hat och den hets som sker via vissa moskéer och inom islamistiska kretsar når sällan de arenor som #jagärhär vistas inom och när så skedde och hatet vändes mot Ungsvenskarna i samband med att de publicerade en bild på Muhammed som Lucia så lös #jagärhär med sin frånvaro - en enstaka medlem förekom i debattfältet och hon valde att framföra åsikten att bilder som denna borde förbjudas.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-01-15 kl. 10:23.
Citera
2018-01-15, 10:20
Medlem
Mr.Schnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Länka till den videon eller den finns bara i din fantasi.

Det var ett exempel
Citera
2018-01-15, 10:22
Moderator
Tinuviels avatar
Tar #jagärhär i sina interna twitterdiskussioner upp problemet att flera av deras medlemmar återkommande näthatar by proxy?

Leena Johansson RT:ade för ett knappt dygn sedan inlägg som dels kallar Alexander Bard för avskräde, dels ett inlägg som anklagar Hanif Bali för att vara moderaternas "rasism termometer" (Bosse Lundgrens särskrivning, inte min).
https://twitter.com/xcoeur66x/status/952511614418341888
https://twitter.com/bossemicro/status/952684091987685378

Det är rent ut sagt för j-vligt att berömma sig och #jagärhär för att hålla god ton men utan att blinka sprida epitet som avskräde till sina 500 följare.
Citera
2018-01-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tar #jagärhär i sina interna twitterdiskussioner upp problemet att flera av deras medlemmar återkommande näthatar by proxy?

Leena Johansson RT:ade för ett knappt dygn sedan inlägg som dels kallar Alexander Bard för avskräde, dels ett inlägg som anklagar Hanif Bali för att vara moderaternas "rasism termometer" (Bosse Lundgrens särskrivning, inte min).
https://twitter.com/xcoeur66x/status/952511614418341888
https://twitter.com/bossemicro/status/952684091987685378

Det är rent ut sagt för j-vligt att berömma sig och #jagärhär för att hålla god ton men utan att blinka sprida epitet som avskräde till sina 500 följare.

Nämen nån har skrivit avskräde och har 500 följare.. Hujedamig mig..

Totius, i den diskussionen som var tidigare i tråden så skrev du precis så. Att lagstifta bort vissa grupper. Det kan du inte prata bort hur mycket du än försöker.
Det var du som skrev det inte jag.
Så du behöver inte svära, liksom ingen idé . Vad du skriver är något du själv får ta ansvar för.

Vaddå undviker frågor eller annat.. det gör jag inte alls, däremot stanser ni och tycker en massa.
Ni är snart nere på ordnivå och tolkar...
Tolkningsföreträde pratar nån om. Nått ni har fått för er. Jäh har inte tolkningsföreträde i nånting, däremot anser ni det. Väsentlig skillnad kan jag säga
Ni anser, tycker och tror.. och sen skriker ni om fakta.

Fakta är att FB tar ingen hänsyn till om EN eller TUSEN anmäler nånting. Står klart och tydligt i deras supportinformation. Väldigt klart och tydligt till och med.
Så den så kalkade faktan ni kommer med fallerar fortare än ett dåligt byggd korthus.
För det är fakta som är fel och bygger på antaganden.
Och NEJ Totius, du behöver inte publicera samma kommentar igen angående ekuriren och Burman. För det hon skrev var också antaganden nämligen.
Facebook har inte släppt någon info angående det eller om GS heller. Jag har kontaktat fb i dessa frågor. Fick svaret som typ står i infon. Fb tar ingen hänsyn till antalet anmälningar och de släpper ingen info om vilka som anmäler.
Så då får man gå på om någon har skrivit att man anmält annars antar man och tror bara..

Och sen Totius, varför skulle admins i jäh vara ansvariga för vad alla skriver privat på sociala medier när ingen annan grupp behöver vara det. Jag tog exemplet stå upp för Sverige. Varför är han inte ansvarig?

Gäller detta endast jäh eller??
Citera
2018-01-15, 10:54
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Nämen nån har skrivit avskräde och har 500 följare.. Hujedamig mig..
Så att en av #jagärhär:s mest aktiva företrädare på twitter sprider epitet som "avskräde" om andra människor utgör varken ett problem eller skulle kunna sägas vara ett uttryck för hyckleri? Eller hur menar du?
Citera
2018-01-15, 10:54
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Schnabel
Ta en random video på tuben tex, en ung tjej sitter och gör en video om något hon tycker om och delar med sig om sin kunskap om detta. För att nå likasinnade. 10% av kommentarerna är ifrån likasinnade som pratar om ämnet, 30% är random orelevanta kommentarer och 60% är kommentarer som att hon suger, hon är ful, hon borde dö etc etc. Det är hemskt.

Jag menar att om gruppen kan hålla sig till det syftet att ta itu med DET problemet som våra stackars barn och ungdomar möter var dag i sociala medier och över hela internet så är det toppen. Så gruppen inte börjar blanda in politik, religion och annat som tar bort det faktiskt goda syftet med en sådan grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Schnabel
Det var ett exempel

Fan, du debatterar ju som #jagärhär.

Kom igen nu! Fram med exemplet!

Annars visar du bara hur nämnd grupp arbetar genom att bland annat försöka få diskussionen att spåra ur. Ett annat exempel på det är sotnosens undemåliga argumentation i så gott som varje inlägg. Det verkar ju vara helt omöjligt att få ett rakt svar.

/BubbasBoy
Citera
2018-01-15, 10:57
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy

Annars visar du bara hur nämnd grupp arbetar genom att bland annat försöka få diskussionen att spåra ur. Ett annat exempel på det är sotnosens undemåliga argumentation i så gott som varje inlägg. Det verkar ju vara helt omöjligt att få ett rakt svar.

/BubbasBoy
Missförstår du med flit? Mr.Schnabel angav ett tankeexempel på när #jagärhär hade kunnat verka i ett "gott syfte". Diskussionen har givit att det inte är så #jagärhär arbetar. Man ger sig inte in på privata Facebooksidor eller kommentarsfält. Mr.Schnabel har medgivit att h*n inte var så insatt i hur gruppen agerar. Varför då fortsätta?

Att ungdomar mobbar varandra genom diverse kanaler är för övrigt inte ett icke-existerande fenomen.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-01-15 kl. 11:06.
Citera
2018-01-15, 11:20
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy

/BubbasBoy

Tillägg: Ber Schnabel om ursäkt. Jag missförstod ditt inlägg och hamnade off-topic.
Citera
2018-01-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
"Sympatier".

Det öppnar för ett stort godtycke. Följer man Hanif Bali eller Tino Sanandaji kan det nog i sig definieras som hatiska eller t om rasistiska sympatier . Betänk att en så kategorisk person som @noppelina varit ansvarig för insläpp - denne verkar helt sakna förmåga till nyanserade resonemang och han är inte unik i detta.

Utöver detta skulle jag inte bli förvånad om det finns ett outtalat krav på att det ska finnas poster som aktivt uttrycker rätt åsikter (ex sympatier för ensamkommande, en generös flyktingpolitik etc).

Trots allt är det så att #jagärhär inte behöver fler medlemmar. 75 000 är en gångbar siffra om man vill bedriva lobbyarbete och hävda att man är en "folkrörelse". Paret Dennert anser sig nog vid det här laget ha säkrat såväl försörjning som en trovärdig plattform varför inflödet ej längre ses som något prioriterat. Att ha många aktiva medlemmar är heller inte något odelat positivt vilket de senaste veckorna illustrerat.
Jag beskrev tidigare mitt eget medlemskap i gruppen.

Medlemskapet föregicks av att jag var blockerad från gruppen. Jag har delat saker som kan anses som anstötligt ur pk-synpunkt. Men efter att ha uppdaterat min profil med en snygg profilbild och den "prestigeutbildning" jag går på så blev jag direkt medlem i gruppen och även vän med fru Dennert själv. Det här med att din profil ska uttrycka sympatier för flyktingar m.m. är endast sant om du inte kan uppfylla paret Dennerts narcissism på annat håll, typ genom att du går en utbildning som ger bra PR för gruppen.

Tidigare inlägg där jag skrev om det jag nämner ovan.
Senast redigerad av thepirate 2018-01-15 kl. 12:29.
Citera
2018-01-15, 12:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Totius, i den diskussionen som var tidigare i tråden så skrev du precis så. Att lagstifta bort vissa grupper. Det kan du inte prata bort hur mycket du än försöker.
Det var du som skrev det inte jag.
Så du behöver inte svära, liksom ingen idé . Vad du skriver är något du själv får ta ansvar för.
Jag svär när jag finner det befogat, vilket är väldigt sällan. Du är dock ett vidrig litet jävla kräk, en hånfull mobbare som provocerar och vantolkar. Det tycks finnas många kräk av din kaliber inom #jagärhär, medier, politik och förvaltning.

Ni provocerar och skiter nästan på er av elakt glädjefnatt när ni lyckas reta upp någon. Det räcker med ett enda ord som ni kan vantolka så har ni ett vapen som ni kan använda om och om igen. Ni är så jävla skruvade. Ni är fega kräk som bara klarar att hugga folk i ryggen eller slå under bältet.

Ni suger dessutom åt er av all kritik och tar den som bekräftelse på er egen ”förträfflighet”. Kritik får era vidriga, och osakliga, små egon att svälla ut i nya groteska utväxter.

Nåväl, det du har hakat upp dig på är det jag skriver i mitt inlägg 9/1. OM du för en gångs skull försöker ta till dig INNEHÅLLET i texten så ser du att jag skriver ”grupper”, alltså plural – INTE bara #jagärhär. DESSUTOM skriver jag att det är #jagärhär själva som förstört något som skulle kunna vara någonting bra.

BAKOM min slutsats ligger ett långt resonemang kring att #jagärhär är en sluten och antidemokratisk grupp som missbrukar Facebook och Twitter och som har stöd bland de politiskt korrekta medierna och etablissemanget ända upp i regeringen. Det är en konstruktion som är en uppenbar fara för demokratin.

De lagar som ska skydda medborgarna behöver anpassas till de nya möjligheter till maktmissbruk som internet medger.

Citat:
Och sen Totius, varför skulle admins i jäh vara ansvariga för vad alla skriver privat på sociala medier när ingen annan grupp behöver vara det. Jag tog exemplet stå upp för Sverige. Varför är han inte ansvarig?

Gäller detta endast jäh eller??
Admins i #jagärhär är givetvis varken mer eller mindre skyldiga än andra admins. Ansvaret ges av BBS-lagen och de regler som de sociala medierna själva sätter upp. Ledningen för #jagärhär har givetvis ett ansvar för hur gruppens medlemmar beter sig, i synnerhet som gruppens storlek är dess största tillgång och något som Mina Dennert och andra framhåller hela tiden.

Att #jagärhär bryter mot Facebooks och Twitters regler är ganska uppenbart enligt min bedömning, se vidare mina tidigare inlägg nedan som ingen som stöder #jagärhär har kunnat eller velat svara på.
Facebook:
16/9: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
16/9: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Twitter:
8/1: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Citat:
Och NEJ Totius, du behöver inte publicera samma kommentar igen angående ekuriren och Burman. För det hon skrev var också antaganden nämligen.
Facebook har inte släppt någon info angående det eller om GS heller. Jag har kontaktat fb i dessa frågor. Fick svaret som typ står i infon. Fb tar ingen hänsyn till antalet anmälningar och de släpper ingen info om vilka som anmäler.
Så då får man gå på om någon har skrivit att man anmält annars antar man och tror bara..
Du påstår alltså att #jagärhär-medlemmen chefredaktör Eva Burman sprider ”fake news” och desinformation i Eskilstuna-Kuriren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in