2018-01-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ännu en spekulation jag har.
Ponera att barnen lider av ME som tydligen skall vara fruktansvärt, och att mamman led av obotlig cancer, och att familjen har levt under detta lidande under lång tid, som många med insyn hävdar.
Sen börjar mor o far läsa om en kvinna med liknande smärtor och problem som barnens, och hon valde att ta livet av sig.......
Ett frö som planteras... som vattnas av motgångar... och som sen växer sig starkare.
Sen när Julen närmar sig, situationen lite värre, då blommar växten ut.
Som sagt....spekulerar.
Visst kan det vara så. Och jag tror att de framtidsutsikter som Oskar såg framför sig, mitt i sitt djupt depressiva tillstånd, inte var så lysande. Hur skulle han orka? Kanske kände han att det var inte värt att slita skiten ur sig, och samtidigt orka ge två ev. väldigt sjuka barn den livsglädje två barn ska.

Citat:
Ursprungligen postat av oddboy
När jag tittar på Google maps så finns det en tydlig pool i trädgården.
Ja, den finns i hörnan i trädgården.

Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Sjukdomar drabbar olika för olika personer.

Jag har själv haft medarbetare som arbetat leende nästan in i det sista, och Applechefen höll stormöten ända in i juni men gick bort i oktober.
Själv hade jag inte orkat jobba under min behandling. Jag tror det handlar om en bra grundkondition från början, samt vilken sorts cellgifter man får och för vilken sorts cancer. Det finns ett 60-tal olika cellgifter och man använder olika styrkor dessutom.
Citera
2018-01-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
"Detta är en sorgens dag. Du, min idol, vän, mentor, fd chef och inspiration. Du var godhet rakt igenom. Jag kan inte andas. Du var den som såg mig, du trodde på mig och stöttade mig. Jag var alltid förvånad över att du såg så mycket bra i mig. Du, experternas expert. Du var en känslosam människa, ödmjuk och samtidigt så himla intelligent. Du stod alltid upp för vad som är rätt. Det var därför du var en stark förebild. Du betydde så mycket för oss. Du uppskattades även mycket utomlands. Jag har det senaste dygnet blivit kontaktad av de vi träffat i andra länder och pratat om våra minnen med dig. När vi var i Budapest, Amsterdam.. allt du gjort för oss som såg upp till dig. Tack. Din kompetens var ovärderlig. Jag minns hur du fick oss att läsa EU-mål ur nya perspektiv. Jag minns vår fight för ideell second hand.

Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände.

Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.
Vår Oskar... Ängeln i Lund."

VAD förtjänade OH inte den senaste tiden?

VET vad du värderade mest?
- Hanna Agnes Moa?

För bra för DEN orättvisan.
- VAD för orättvisa?

Fann han familjen så här och tog sitt liv?
När man skriver såna texter i sin sorg när nån gått bort, så tvivlar jag starkt att man analyserar hur andra kan tro att man menar. Vill man så kan man hitta felsyftningar till och med i skattedeklarationen.
Citera
2018-01-14, 22:18
Medlem
Citat:
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fpulse %2Ftribute-oskar-henkow-eleonor-kristoffersson

Funkar denna......
Så sorgligt...
All info jag har sett skriven av personer som verkade känna OH verkade ha enbart de högsta tankar om honom. Detsamma gäller mamman, och även om det brukar vara så när förhållandevis levnadskraftiga människor dör, så är det ovanligt empatiska människor enligt vad vi förstått. Det i sig är information som påverkar hur vi kanske ska se på det som hänt.

Jag försvarar inga handlingar, men vi vet dessutom att föräldrar som dödar barn har ofta mycket rationella idéer bakom besluten. Rationella för dem så att säga. Vill minnas att detta gäller för mer än 90% av filiciden.
OM det är filicid som vi har här, även om allt verkar peka mot det så vet vi faktiskt inte. Enda vi vet är att barnen är döda, men inte om de dödats eller vem? Pappan? Modern? Båda tillsammans? Självmord?
Citera
2018-01-14, 22:19
Bannlyst
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fpulse %2Ftribute-oskar-henkow-eleonor-kristoffersson
Citera
2018-01-14, 22:19
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När man skriver såna texter i sin sorg när nån gått bort, så tvivlar jag starkt att man analyserar hur andra kan tro att man menar. Vill man så kan man hitta felsyftningar till och med i skattedeklarationen.
Klokt!
Citera
2018-01-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Hon har editerat innehållet sedan det var med första gången i tråden.

Nu står det på slutet:
"Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag vet vad du värderade mest. En tragedi som jag inte kunde tro skulle kunna, hände. Momsvärlden tappade verkligen en stjärna. Vi vet inte vad som har hänt och vi bör avstå från att spekulera. Denna text är min hyllning till den person Jag minns honom som."

Stod innan:
"Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan."

Tänk att momsvärlden kan ha en stjärna.
Inte många gånger jag har tänkt på moms i mitt liv (är ej företagare e.l ) Har fått en ny dimension. Ursäkta låter flummigt, men jag har största fascination för en person som byggt sin karriär inom detta område.
Hoppas inte han är skyldig. Ingen som vet.. suck
Citera
Bannlyst
https://www.linkedin.com/pulse/tribu...kristoffersson

Denna funkar hoppas jag.
Citera
Medlem
Här råder en diskussion om trippelmord i Bjärred. En familj som är döda genom mord och självmord.[/quote]

4 döda hittade, 2 vuxna & 2 barn. Likaså att 2 flickor, f 2003 & 2006, som är folkbokförda på adressen fått hemundervisning i 3 resp 1 år pga "sjukdom" egen ? förälderns. Skolans uppfattning är att detta var en familj i djup kris och att man försökte "stötta dem" Familjen flyttade till Skåne 2011. Mannens chef ringde polis när mannen inte kom till arbetet där han jobbat sedan 2002. Detta är vad man vet. Resten är spekulationer, motstridigt & mestadels ensidigt.

Det här scenariot har berört. Reaktionerna är mänskliga. Att försöka förstå det ofattbart oförklarliga. Irrationella händelser & skeenden kan inte förklaras med rationella metoder och förklaringar.
Citera
Medlem
Citat:

Funkar denna......
Så sorgligt...

Detta fall blir bara mer och mer märkligt ju mer man läser. Om pappan var en djupt störd person, som hittade på om sina döttrars sjukdom, och sedan mördade både fru och barn, så är det svårt att se varför han berättade om "situationen hemma" för denna kvinna, som han kände, men efter vad jag kan förstå, inte kände väldigt väl. Ju fler som vet om det, desto mer troligt att någon misstänker något.
Citera
2018-01-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänk att momsvärlden kan ha en stjärna.
Inte många gånger jag har tänkt på moms i mitt liv (är ej företagare e.l ) Har fått en ny dimension. Ursäkta låter flummigt, men jag har största fascination för en person som byggt sin karriär inom detta område.
Hoppas inte han är skyldig. Ingen som vet.. suck
Fast jag begriper inte var den texten kommer ifrån - att momsvärlden tappade en stjärna. Den är verkligen inte sökbar på nätet ialla fall. Påhittad text av en användare här eller var kom den ifrån?
Citera
2018-01-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Mer än 1000 inlägg senare så repeterar jag mig då tråden fortfarande stampar och spekulationer vildare än andra plöjs ner metervis.

Detta vet jag:
En polis jobbar i området och har sagt följande

1. Barnen återfinns snyggt i sina sängar
2. Inget blod och stök
3. Pappan hittas hängd
4. Mamman svårt sjuk, hittas död oklar orsak, inget blod
5. Ingen gärningsman tänkbar än någon/några av de avlidna
6. Det finns fysiska bevis i lägenheten där föräldrarna beskriver varför detta har hänt

Detta har sedan bekräftats till punkt och pricka av 3 till i tråden.
2 förtydligar;

Angående punkt ett: barnen dessutom nedbäddade under täcken
Angående punkt 6: beviset är en videofilm som föräldrarna spelat in och berättar varför de dödat barnen
Press och skola säger:
Barnen svårt sjuka
Mycket omtyckta föräldrar med stora yrkesskickligheter
Hemundervisning för båda barnen 2ggr i veckan.

Utöver detta har det tillförts väldigt lite under helgen. Detta är vad vi VET, tillför gärna om jag missat något, namn osv
//Scheele

Tack. Verkar troligt. Även att ett svar på Frågan Varför efterlämnas till de efterlevande. Båda föräldrarna ger intryck av att vara prydligt noggranna och säkert måna om att själva få förklara handlingen.
Citera
2018-01-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fast jag begriper inte var den texten kommer ifrån - att momsvärlden tappade en stjärna. Den är verkligen inte sökbar på nätet ialla fall. Påhittad text av en användare här eller var kom den ifrån?

Dök upp i tråden genom PM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in