2018-01-14, 21:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag var ironisk. Jag håller med dig i det du tidigare sa.

Ok svårt att se ironi i ren text. Men bra då är vi överens. PM tas med stor försiktighet eftersom det uppenbart ger felaktig information.
Citera
2018-01-14, 21:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
https://www.hitta.se/kartan/pl/%42%6A%C3%A4%72%72%65%64/2000006824!~55.72125,13.02956,20z/tr!i=ChHjMpb4/search!hq=bj%C3%A4rred;23737;bj%C3%B6rkv%C3%A4gen; 3;!q=Bj%C3%B6rkv%C3%A4gen%203%2C%20Bj%C3%A4rred!st =prv!t=at/tileLayer!l=1

Märkligt att hitta.se har satellitbild på något som inte finns.

Ja, poolen visas på alla satellitbilder som finns (google, hitta, eniro). Verkar inte vara någon jättesak, men definitivt större än ett utebadkar. Vattenyta ca 4 * 3 meter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok svårt att se ironi i ren text. Men bra då är vi överens. PM tas med stor försiktighet eftersom det uppenbart ger felaktig information.

Det är mestadels troll som sitter och PM-ar.
Citera
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetandkindgirl
En kompis jobbar inom 112-yrkena i grannkommunen till Lomma (där Bjärred ligger). Han säger att det var vapen inblandat. Vet inte hur säker han är på det.

Bjärred ligger i Lomma kommun.
Citera
2018-01-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Javisst. Självklart. Och poliser som skvallrar till folk via PM.
Nåja, frågan kom över en diskussion i bifarten när jag drack kaffe, och jag vet mycket väl vem människan är. Det är fler som sagt just detta, jag bara drömmer mig bort till det grundläggande som gäller för inläggen "Kvantitet framför kvalitet" på flashback, har ju varit med ett tag nu på forumet.

Jag kanske skulle ha spelat in personen på Snapchat och länkat eller nåt för att blidka den yngre generationen...
Citera
2018-01-14, 21:42
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Du kan omöjligen avgöra vad som är sanningen i tråden eller öht råda över diskussionen med ord om sanning. Låt var och en bilda sig sin egen uppfattning tills fakta ligger på bordet. PM till 4-5 eller 10 personer är inte FAKTA:

Då kallar man det inte för barmhärtighetsmord. Det är mord rakt av.
Smart och dumt. En av varje.
Första e bra
Det andra bara dumt!
När det ordet används avser det ju endast Varför, med vilken syn på ’brottet’ förövaren har. Inget annat.
Bättre o hålla tyst o verka dum än att öppna mun o undanröja alla tvivel!
Citera
2018-01-14, 21:44
Medlem
Citat:
Du kan omöjligen avgöra vad som är sanningen i tråden eller öht råda över diskussionen med ord om sanning. Låt var och en bilda sig sin egen uppfattning tills fakta ligger på bordet. PM till 4-5 eller 10 personer är inte FAKTA:

Då kallar man det inte för barmhärtighetsmord. Det är mord rakt av.

Varför hålla på att mästra folk på det här viset? Scheele är en av de mer pålitliga här, och har varit i många år. Och alla efterlyser fakta, eller åtminstone sannolika fakta, men hur många vill dela med sig av sådant tror du när det mest bara blir pajkastning av det hela?

Scheele talar om vad han fått veta, medan du bara rackar ned på folk som inte tror som du. Nu råkar Scheeles uppgifter stämma ganska bra överens med vad jag tror har hänt, men i alla fall.

Och jag tror knappast någon förordar barnamord. Vi söker förklaringar till varför något så gräsligt har hänt. Precis som människor i alla tider brukat göra, även om det förr var kyrkbacken och inte Flashback som användes.
Citera
2018-01-14, 21:46
Medlem
Imponerad över hur tyst det är kring de här.
Har följt tråden och en eloge till alla bekanta osv som håller tyst inkl polisen.
Tråden är full av spekulationer det ända som saknas är utomjordingar som kommit (tror även de nämnts).

Scientologerna har inte nämnts på ett tag heller.

Hade morsan varit risig i cancer så hade hon nog inte pallat knega på som hon beskrevs av sin chef?

Tror allt handlar om en sjuk pappa och skammen om psykisk ohälsa som fick en tragisk utgång.

Vet själv med nära å kära hur svårt det är att snappas upp av psykvården så om man ber om det på akutpsyk.

Eskalerar ett problem och man vill träffa psykolog så är de 3 månaders väntetid i princip.

Nånstans har samhället fallerat känns de som.
Citera
2018-01-14, 21:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Varför hålla på att mästra folk på det här viset? Scheele är en av de mer pålitliga här, och har varit i många år. Och alla efterlyser fakta, eller åtminstone sannolika fakta, men hur många vill dela med sig av sådant tror du när det mest bara blir pajkastning av det hela?

Scheele talar om vad han fått veta, medan du bara rackar ned på folk som inte tror som du. Nu råkar Scheeles uppgifter stämma ganska bra överens med vad jag tror har hänt, men i alla fall.

Och jag tror knappast någon förordar barnamord. Vi söker förklaringar till varför något så gräsligt har hänt. Precis som människor i alla tider brukat göra, även om det förr var kyrkbacken och inte Flashback som användes.

Du jag är inte ny här så försök inte tvinga in något som inte har underlag. Du kan väl återkomma när du har lite fakta på bordet så att säga. Det går direkt att peka ut flera felaktigheter i inlägget. Vad du anser om Scheele kan du öppna en tråd för. Här råder en diskussion om trippelmord i Bjärred. En familj som är döda genom mord och självmord.
Citera
2018-01-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Imponerad över hur tyst det är kring de här.
Har följt tråden och en eloge till alla bekanta osv som håller tyst inkl polisen.

Skitsnack. Det finns hur många bekanta som helst som varit i tråden och skvallrat; ME, cancer, OH reser till Sthlm, Oh konferens, Göteborg, etc etc. Ingen vet hur de dog förutom polisen om det är den typen av info du förväntar dig.
Citera
2018-01-14, 21:53
Medlem
Citat:
Du jag är inte ny här så försök inte tvinga in något som inte har underlag. Du kan väl återkomma när du har lite fakta på bordet så att säga. Det går direkt att peka ut flera felaktigheter i inlägget. Vad du anser om Scheele kan du öppna en tråd för. Här råder en diskussion om trippelmord i Bjärred. En familj som är döda genom mord och självmord.

Hrm. Oneliners och OT är väl förbjudet, men den klassiska förkortningen "VSB" faller mig in ...

Jag har inga fakta, och har aldrig påstått att jag har några. Men jag läser och bedömer det jag läst. Och att bara sitta ilsket och fördöma andra användare är inte direkt givande läsning.

Kan du vara vänlig att peka ut de felaktigheter du avser? Det vore väl en mer givande öppning för fortsatt diskussion.
Citera
2018-01-14, 21:54
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Hade morsan varit risig i cancer så hade hon nog inte pallat knega på som hon beskrevs av sin chef?

Sjukdomar drabbar olika för olika personer.

Jag har själv haft medarbetare som arbetat leende nästan in i det sista, och Applechefen höll stormöten ända in i juni men gick bort i oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in