2018-01-13, 16:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Din poäng är?

Källa på att det är 14 åringar som sitter och skriver?
Sen om du jämför 30 silvermynt med att önska (be) om fysisk skada på en annan person så ok. GG.

Min poäng är att din jämförelse är ohållbar. Om Rosenberg blir klar för Blåvitt imorgon så kommer många av era fans önska att han drabbas av benbrott och dylikt för övrigt, försök inte inbilla dig något annat.
2018-01-13, 16:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kul för övrigt att MFF-fansen framställer sig som moralens väktare när en av deras mest välkända supporterprofiler är den vänsterextrema våldsverkaren Showan Shattak.

Du bör veta att det är ganska många som inte ställer sig bakom den lögnaren.
2018-01-13, 16:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du bör veta att det är ganska många som inte ställer sig bakom den lögnaren.

Bra.
2018-01-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Illa att bli misstagen som bajare.

Dessutom är ditt svar irrelevant. Jag nöjer mig med att konstatera att nämnda spelare inte bör ha för mycket speltid om Bajen vill ta ytterligare steg.
Illa av mig. Jag ber om ursäkt och skyller på slarv.

Kommentaren i övrigt avsåg en del Hammarbyares sportsliga självbild av att de är ett "övre halvan lag". Något som de inte varit på ett decenium.

Klart de vill vara det, tillsammans med alla andra.

Den sportsliga framgången med dansken vid rodret i fjol, är trots allt det största många av deras nuvarande publik varit med om.
*onödigt tjuvnyp*
2018-01-13, 16:24
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Min poäng är att din jämförelse är ohållbar. Om Rosenberg blir klar för Blåvitt imorgon så kommer många av era fans önska att han drabbas av benbrott och dylikt för övrigt, försök inte inbilla dig något annat.

Haha, jag ser framför mig nätstormen när båda sidors supportrar i den övergången önskar att han drabbas av benbrott!

/feldgrau
2018-01-13, 16:24
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Era fans skämmer ut sig genom att tycka att det är fruktansvärt att vi spottar på Rieks. Som om ni inte hade gjort exakt samma sak (lex Ijeh). Står man för någon sorts fotbollskultur och inte bara är en hjärndöd individ som går på matcher för underhållning så bör man förstå vår reaktion. Men det kanske är det som är grejen, att ni nuförtiden mestadels fyller läktarna med de där hjärndöda individerna som börjat gå i och med eran framgång de senaste åren.

/feldgrau

Jag tycker absolut inte att era supportrars reaktioner är överdrivna och jag känner heller ingen annan Mffare som tycker så. Jag och många andra Mffare hade troligtvis reagerat liknande. Det som dock sticker ut och, iallafall i mina ögon, är konstigt är hur hans gamla lagkamrater deltar i hetsen, det är inget som jag har sett ske tidigare. Men som sagt, visar det sig att detta är ett internskämt så är det givetvis inget att bry sig om.
2018-01-13, 16:27
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Jag tycker absolut inte att era supportrars reaktioner är överdrivna och jag känner heller ingen annan Mffare som tycker så. Jag och många andra Mffare hade troligtvis reagerat liknande. Det som dock sticker ut och, iallafall i mina ögon, är konstigt är hur hans gamla lagkamrater deltar i hetsen, det är inget som jag har sett ske tidigare. Men som sagt, visar det sig att detta är ett internskämt så är det givetvis inget att bry sig om.

Skönt att veta att ni normala fortfarande finns. Rieks själv säger ju att det är ett internskämt, så då får man anta att det är det.

/feldgrau
2018-01-13, 16:28
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Är du på riktigt? Menar du att Gent är en av era största rivaler? Ingen hade lyft ett finger om Rieks gått till Gent, eller ens FCK.

Är du på riktigt igen, var har någon här inne sagt något om att våld är ok mot f d spelare?

Är du på riktigt en tredje gång, sen när har ÖFK och MFF någon sorts djup rivalitet?

Och en fjärde gång är du på riktigt? Rivaler behöver inte grunda sig i sporten. Eller tror du att ett Göteborgsderby mellan IFK och GAIS skulle sakna känslor, för att GAIS legat i Superettan den senaste tiden? Att den rivaliteten skulle vara död och bara "historisk". Ni lägger 50 % av er vakna tid på att måla banderoller inför mötena med oss ... Klart det finns en rivalitet.

Det är skitsnack att era reaktionen på övergången berodde på att affären var "smutsig". Det hade ni ingen aning om förrän långt senare.

Snälla, kan det komma in någon vettig MFF:are i tråden så att man slipper den här?

/feldgrau

1. Vart påstår jag att Gent är en rival?
Jämförde handlingen att förkunna kärlek för sin klubb och sen dra.

2.
Citat:
Står man för någon sorts fotbollskultur och inte bara är en hjärndöd individ som går på matcher för underhållning så bör man förstå vår reaktion
Läst flertalet poster där diverse Göteborgsfans ber om fysisk skada på Rieks.
Man ska med andra ord ha förståelse för detta enligt dig.
Lägg ner.

3. Dom flesta är överens om att i dagsläget finns det två lag som kan utmana MFF.
AIK och ÖFK. Detta gör ÖFK till en rival för oss, och det är ingen hemlighet att Kindberg vill bräcka oss.
Vi kan lägga till att vi dessutom köper en av deras bättre spelare innan deras möte med Arsenal. Borde väl generera lite fler önskningar om fysisk skada om det nu är så hippt anno 2017.

4. Ett derby är ett derby. Stor skillnad på det och en match mellan två olika städer där den ena klubben vänder på soffkuddarna för att klara ekonomin samt krigar i botten/mitten.
2018-01-13, 16:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
1. Vart påstår jag att Gent är en rival?
Jämförde handlingen att förkunna kärlek för sin klubb och sen dra.

Då har du, men jag förstår inte hur du kunnat göra det, missat helt att huvudorsaken är att han går till en av våra största rivaler. Eftersom du jämförde med Gent får man ju då förmoda att ni ser Gent som en av era största rivaler. Annars faller ju liksom jämförelsen, eller hur?

Citat:
2.
Läst flertalet poster där diverse Göteborgsfans ber om fysisk skada på Rieks.
Man ska med andra ord ha förståelse för detta enligt dig.
Lägg ner.

Att skriva något på internet är inte det samma som fysiskt våld. Bara så att du vet, om du inte visste det tidigare.

Citat:
3. Dom flesta är överens om att i dagsläget finns det två lag som kan utmana MFF.
AIK och ÖFK. Detta gör ÖFK till en rival för oss, och det är ingen hemlighet att Kindberg vill bräcka oss.
Vi kan lägga till att vi dessutom köper en av deras bättre spelare innan deras möte med Arsenal. Borde väl generera lite fler önskningar om fysisk skada om det nu är så hippt anno 2017.

Jag nöjer mig med att konstatera att du inte vet vad rivalitet är.

Citat:
4. Ett derby är ett derby. Stor skillnad på det och en match mellan två olika städer där den ena klubben vänder på soffkuddarna för att klara ekonomin samt krigar i botten/mitten.

Samma svar som ovan.

/feldgrau
2018-01-13, 17:48
Medlem
Citat:
Din poäng är?

Källa på att det är 14 åringar som sitter och skriver?
Sen om du jämför 30 silvermynt med att önska (be) om fysisk skada på en annan person så ok. GG.

Du tycker att det är värre att skriva saker på nätet än att fysiskt konfrontera en människa? OK.

Du visste också att det var en så pass smutsig affär att den redan hade renderat fängelse-domar, långt före det att förundersökning inletts? OK.

Du menar också att det inte var själva klubbytet från MFF till IFK som gjorde folk upprörda, utan indignationen över upplägget kring de finansiella transaktionerna (som utreddes först senare), och att det gör reaktionerna helt legit? OK.

Jeez...
2018-01-13, 18:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Illa av mig. Jag ber om ursäkt och skyller på slarv.

Kommentaren i övrigt avsåg en del Hammarbyares sportsliga självbild av att de är ett "övre halvan lag". Något som de inte varit på ett decenium.

Klart de vill vara det, tillsammans med alla andra.

Den sportsliga framgången med dansken vid rodret i fjol, är trots allt det största många av deras nuvarande publik varit med om.
*onödigt tjuvnyp*

Förstår.

Svårt det där med Bajen. Underpresterande sett till pengar, men gjorde sin bästa säsong på länge just senast. Å andra sidan såg spelet skit ut. Det blir sällan helt rätt för Bajen. Och inte fan såg det bra ut idag mot HJK heller, vad nu det säger en vecka in på den verkliga försäsongen.
2018-01-13, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hade jag hållt på IFK hade jag också varit irriterad om en spelare går som bosman till en så stor antagonist som Malmö.
Rieks går ut och säger att det är ett internskämt, du tvivlar på att han talar sanning?

Förstår inte hur det här kan uppröra folk, har ni så lite i ert liv?

Fast det är ingen som sagt något om fansen som hetsade. Jag som satte igång den här "diskussionen" nämnde även att det var förståeligt att fansen tycker som de gör. Det är en del av supporterskapet, tro fan att jag hade blivit besviken ifall Berget gått till Göteborg. Hade jag önskat att han skulle bryta benen mest troligt nej men det är klart att jag varit sur och besviken.

Men just att spelarna var en del av "hetsen" denna gång var något man tyckte var konstigt. Det exploderade innan man gick ut att det var ett internskämt.

Citat:
Kul för övrigt att MFF-fansen framställer sig som moralens väktare när en av deras mest välkända supporterprofiler är den vänsterextrema våldsverkaren Showan Shattak.

Showan och hans lilla gäng skall hålla sig så långt som möjligt från läktarna. Som tur är så har Brigada visat att man inte vill ha deras propaganda på läktarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in