2018-01-13, 15:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fast ert fjolår, när ni kom nia är väl ert bästa resultat på tio år? Hade de varit bättre hade de väl spelat i de bättre lagen?

Illa att bli misstagen som bajare.

Dessutom är ditt svar irrelevant. Jag nöjer mig med att konstatera att nämnda spelare inte bör ha för mycket speltid om Bajen vill ta ytterligare steg.
2018-01-13, 15:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tror inte det. Emil, till skillnad från Rieks, är äkta, och det märks att han är äkta. Det är klart att han önskar en f d lagkamrat lycka till.

/feldgrau

Han hade ju kunnat sköta det via SMS dock.
2018-01-13, 15:32
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kul för övrigt att MFF-fansen framställer sig som moralens väktare när en av deras mest välkända supporterprofiler är den vänsterextrema våldsverkaren Showan Shattak.
Han är ingen. Han är en stor jävla fjant som försökt kidnappa min förening med sina politiska ideologer. Vad är de typ 40 personer i Malmö som gillar honom? Försök inte göra den pajasen större han vad han är tack.

Gren kommer väl gräva längst ner i den lilla skattkistan för att lägga alla $ på Eikrem för att ''ge igen''.
2018-01-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Tycker sedan det är rätt pinsamt tt skriva allt ifrån hora till att önska benbrott på Rieks till snack om grishuvuden.
Var knappast lika stora rabalder när IFK värvade Ijeh genom smutsiga metoder.

30 silvermynt levererade personligen, ringer det en klocka?
2018-01-13, 15:38
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
30 silvermynt levererade personligen, ringer det en klocka?
Är man judas så.
2018-01-13, 15:45
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Rieks skämmer ut sig som ännu en spelare som pratar så varmt och gott om sin förening som "något speciellt", för att sen gå direkt till en av de största rivalerna. Att spelare är på det sättet är knappast ovanligt i dag, men det innebär inte att jag inte kommer fortsätta tycka det är riktigt pinsamt och falskt.

Era fans skämmer ut sig genom att tycka att det är fruktansvärt att vi spottar på Rieks. Som om ni inte hade gjort exakt samma sak (lex Ijeh). Står man för någon sorts fotbollskultur och inte bara är en hjärndöd individ som går på matcher för underhållning så bör man förstå vår reaktion. Men det kanske är det som är grejen, att ni nuförtiden mestadels fyller läktarna med de där hjärndöda individerna som börjat gå i och med eran framgång de senaste åren.

Det var inte lika stora rabalder när Ijeh värvades? Haha, var du med då? Det var lika mycket skit då, med skillnaden att varken Twitter eller Instagram fanns.

Tinnerholm ska vara jävligt försiktig med att uttala sig om internskämt eller försök att hetsa supportrar över huvud taget, sedan denna tweet: https://twitter.com/antontinnerholm/status/735044583525130242. I och med den har han liksom tappat rätten att spela indignerad över sånt.

Se ovan.

/feldgrau

Citat:
Så jävla mycket skitsnack. Han fick definitvt skit för att han sålde ut sig till er största rival.

/feldgrau

Ungefär som AC då? Seriens bästa spelare som skriver på för 5 hela år, och drar ett halvår senare efter en kärleksförklaring till klubben.
Skedde reaktioner, men inte i nivån med att folk önskade honom fysisk skada.
Ni får gärna vara bittra, men bete er åtminstone.

Sen om man är en hjärndöd individ för att man inte gillar våld inom fotbollen är man väl det.
Ni gillar som sagt att attackera fd spelare inklusive domare.
Var det lika starka reaktioner ifrån ÖFK när vi köpte Bach? Knappast. Dom kunde bete sig.
IFK Göteborg är bara en rival rent historisk sett, i dagsläget är ni ett botten/mittenlag (största deltagardelen av serien). ÖFK kunde utmana i toppen åtminstone, och spelar i Europa.
Att därför släppa en så tongivande spelare till oss (inte som Bosman) borde ge lite större reaktioner än att vi plockar in en spelare utan kontrakt som råkat representera IFK.

Sen hur är faktumet att Ijeh-affären var otroligt smutsig skitsnack? Ledde till minst ett fängelsestraff senast jag kollade.
Fullt förståeligt med starkare reaktioner för brottsligt beteende.
2018-01-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Är man judas så.

Ja, jo, det förstår ju jag också.
Ganska tydlig symbolik.

Men den quotade skribenten hävdade att det inte var lika stort rabalder då som nu, vilket ju inte stämmer.
Känns lite mer "rabalder" att aktivt söka upp personen i en stad 30 mil bort och leverera ett slappt hot, kontra att en random 14-åring sitter och skriver "hora" på ett internetforum som ingen (allra minst spelaren själv) läser.
2018-01-13, 15:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ungefär som AC då? Seriens bästa spelare som skriver på för 5 hela år, och drar ett halvår senare efter en kärleksförklaring till klubben.

Sen om man är en hjärndöd individ för att man inte gillar våld inom fotbollen är man väl det.
Var det lika starka reaktioner ifrån ÖFK när vi köpte Bach? Knappast. Dom kunde bete sig.
IFK Göteborg är bara en rival rent historisk sett, i dagsläget är ni ett botten/mittenlag (största deltagardelen av serien). ÖFK kunde utmana i toppen åtminstone, och spelar i Europa.
Att därför släppa en så tongivande spelare till oss (inte som Bosman) borde ge lite större reaktioner än att vi plockar in en spelare utan kontrakt som råkat representera IFK.

Sen hur är faktumet att Ijeh-affären var otroligt smutsig skitsnack? Ledde till minst ett fängelsestraff senast jag kollade.

ÖFK har ju knappt några fans
2018-01-13, 15:54
Medlem
Citat:

Så de 30 mynten överlämnades alltså till Ijeh efter rättegången och domen mot Janne och Mats?
Jag vill minnas annorlunda.
2018-01-13, 16:02
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Är du på riktigt? Menar du att Gent är en av era största rivaler? Ingen hade lyft ett finger om Rieks gått till Gent, eller ens FCK.

Citat:

Är du på riktigt igen, var har någon här inne sagt något om att våld är ok mot f d spelare?

Citat:

Är du på riktigt en tredje gång, sen när har ÖFK och MFF någon sorts djup rivalitet?

Citat:

Och en fjärde gång är du på riktigt? Rivaler behöver inte grunda sig i sporten. Eller tror du att ett Göteborgsderby mellan IFK och GAIS skulle sakna känslor, för att GAIS legat i Superettan den senaste tiden? Att den rivaliteten skulle vara död och bara "historisk". Ni lägger 50 % av er vakna tid på att måla banderoller inför mötena med oss ... Klart det finns en rivalitet.

Citat:

Det är skitsnack att era reaktionen på övergången berodde på att affären var "smutsig". Det hade ni ingen aning om förrän långt senare.

Snälla, kan det komma in någon vettig MFF:are i tråden så att man slipper den här?

/feldgrau
2018-01-13, 16:04
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ja, jo, det förstår ju jag också.
Ganska tydlig symbolik.

Men den quotade skribenten hävdade att det inte var lika stort rabalder då som nu, vilket ju inte stämmer.
Känns lite mer "rabalder" att aktivt söka upp personen i en stad 30 mil bort och leverera ett slappt hot, kontra att en random 14-åring sitter och skriver "hora" på ett internetforum som ingen (allra minst spelaren själv) läser.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
ÖFK har ju knappt några fans

Din poäng är?

Citat:
Så de 30 mynten överlämnades alltså till Ijeh efter rättegången och domen mot Janne och Mats?
Jag vill minnas annorlunda.

Källa på att det är 14 åringar som sitter och skriver?
Sen om du jämför 30 silvermynt med att önska (be) om fysisk skada på en annan person så ok. GG.
2018-01-13, 16:05
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hade jag hållt på IFK hade jag också varit irriterad om en spelare går som bosman till en så stor antagonist som Malmö.
Rieks går ut och säger att det är ett internskämt, du tvivlar på att han talar sanning?

Förstår inte hur det här kan uppröra folk, har ni så lite i ert liv?
Det är precis det jag skriver, detta gör mig absolut inte upprör utan är ett ganska standard resultat av övergångar som denna. Det ovanliga är dock att hans gamla medspelare deltar i hetsen. Att detta är ovanligt får även du erkänna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in