Citat:
Varför stänga tråden när ni tillåts rapa samma gamla trams hela tiden. Fått många svar men inte ett enda svar som korrekt svarar på min fråga.
Jag är inte intresserad av några få citat, okontrollerbar "fakta" påhopp, eller egna "slutsatser"
som förmodligen är färgade av någon annan. Vänligen läs frågan igen och ge mig ett svar!
Jag är inte intresserad av några få citat, okontrollerbar "fakta" påhopp, eller egna "slutsatser"
som förmodligen är färgade av någon annan. Vänligen läs frågan igen och ge mig ett svar!
Samtidigt så tror du att 80% av befolkningen är av samma åsikt som dig själv; Är det inte att dra egna slutsatser eller använda sig av okontrollerbar "fakta"?
Personligen så läser jag allt jag har tillgång och tid till. Vill man få en helhetsbild så får man granska all information innan man bildar sig en uppfattning. Mainstream media i Sverige är över lag väldigt vänstervriden och källor som du nämner så som Fria Tider och dylikt är så klart också politiskt motiverade men sanningen brukar finnas någonstans i mitten av dom 2.
Det kommer krävas mycket för att Sverige skulle sjunka ner till samma nivå som andra eller tredje världsländerna men det går knappast att förneka att det statliga som Vård, Skola, Polis, Brandkår och dylikt (nu vet jag att vi har sålt ut mycket av dessa till privata profitörer och det är också en del av problemet) har försämrats avsevärt samtidigt som brott har skjutit i höjden enligt svenska standarder och att mycket av detta kan helt riktigt skyllas på Invandrare som vägrar anpassa sig till det svenska samhället. Detta i kombination med de svenska politikernas tandlöshet gentemot problemen vi möter i samhället är nog en av dom stora anledningarna till att folk tappat tilltron till andra partier än SD, För det finns ju knappast någon som läste igenom deras budget och tyckte det såg bra ut.
TLDR; Det är inte så illa som folk försöker måla upp det. Sverige är fortfarande ett extremt säkert land för både män och kvinnor i ett Internationellt perspektiv - Men samtidigt så har saker försämrats avsevärt under väldigt kort tid vilket gör folk oroliga för utvecklingen när dom ser att politikerna sitter och rullar tummarna och vägrar medge att det finns problem.
Senast redigerad av Teu 2018-01-13 kl. 15:06.
Senast redigerad av Teu 2018-01-13 kl. 15:06.