2018-01-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det som är snett i Sverige är ju westerbergare som du själv. Hur kan du vara en sådan djävul? Hade Sverige sluppit er sort hade landet kanske kunna ha värjt sig mot massinvandringen. En av westerbergarna är så hatad och på goda skäl så att han gömmer sig som ambassadör i Jordanien. Det är Erik Ullehag jag tänker på, som är ett kräk md en nedlåtande röst ungefär som den Mona Sahlin har.

Varför är ni sådana marodörer? 30% av Sveriges befolkning har utländsk bakgrund. Om 20 år är det halva befolkningen. Undrar hur det svenska språket låter då. Undrar hur illa det är ställt i Sverige med fattigdomen, som en konsekvens av massinvandringen som hela tiden varit fullständigt onödig och värdelös. Lägg till etniska motsättningar som aldrig helt kommer att försvinna. Sådana som du importerade sådana problem till Sverige. Dessa problem lär finnas kvar här för all framtid. Fattar ni vad ni har gjort er skyldiga till???

Stämmer. Och dessutom är den svenska befolkningen generellt äldre än den invandrade. Så bland unga svenskar är siffran betydligt lägre. Enligt Almqvist utgjorde etniska svenskar 0-44 år endast 63 % och går man ännu längre ner i åldrarna ännu mindre. 0-30 närmar sig nog svensk minoritet. Man blir orolig över utvecklingen. Snart är vi väl det förenade arabemiratet Sverige.
Citera
2018-01-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Svensk välfärd ska gå till svenskar i första hand.
Inget konstigt alls.

Jag pekade bara på att trollet ts inte har förmåga att känna empati med svenskar, men när det är blattar som lider så blir han väldigt empatisk.
Citera
2018-01-13, 12:00
Medlem
Citat:
Det som är snett i Sverige är ju westerbergare som du själv. Hur kan du vara en sådan djävul? Hade Sverige sluppit er sort hade landet kanske kunna ha värjt sig mot massinvandringen. En av westerbergarna är så hatad och på goda skäl så att han gömmer sig som ambassadör i Jordanien. Det är Erik Ullehag jag tänker på, som är ett kräk md en nedlåtande röst ungefär som den Mona Sahlin har.

Varför är ni sådana marodörer? 30% av Sveriges befolkning har utländsk bakgrund. Om 20 år är det halva befolkningen. Undrar hur det svenska språket låter då. Undrar hur illa det är ställt i Sverige med fattigdomen, som en konsekvens av massinvandringen som hela tiden varit fullständigt onödig och värdelös. Lägg till etniska motsättningar som aldrig helt kommer att försvinna. Sådana som du importerade sådana problem till Sverige. Dessa problem lär finnas kvar här för all framtid. Fattar ni vad ni har gjort er skyldiga till???

Frihandel och kontakter med omvärlden har gjort Sverige rikt och välmående.

SD skulle inte alls få ordning på Sverige, vi skulle bli fattiga som Albanien.

Om du läste lite ekonomisk historia så tror jag du omgående skulle få den bilden klar för dig.

Men jag kan se problemet med en invandringstakt som är högre än integrationstakten. Då växer naturligtvis utanförskapsområdena. Och när vi som idag tar emot så stora volymer av människor med lågt socialt kapital så går integrationen långsamt.

Det är ett problem, och jag tycker inte vi skall fortsätta på den vägen.

Jag är moderat idag i huvudsak, och har varit ganska länge.
Citera
2018-01-13, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Om du läste lite ekonomisk historia så tror jag du omgående skulle få den bilden klar för dig.

Men jag kan se problemet med en invandringstakt som är högre än integrationstakten. Då växer naturligtvis utanförskapsområdena. Och när vi som idag tar emot så stora volymer av människor med lågt socialt kapital så går integrationen långsamt.

Självklart lär du dig ingenting av att få dig en utskällning som du förtjänar.

Sverige hade blivit världens bästa land innan ni era djävlar släpptes fria och förstörde allting. Det var före massinvandringen det.

Blir aldrig någon integration med östafrikanerna och araberna och hazarerna. Att ni inte fattar det är helt besynnerligt. Dessutom har dessa folk inte i Sverige att göra.

Du och dina likar försöker alltså sälja in massinvandringen med ekonomisk historia.
Senast redigerad av Mertillen 2018-01-13 kl. 12:51.
Citera
2018-01-13, 13:04
Medlem
Citat:

Albanien var länge en stängd kommunistisk diktatur med med muslimsk majoritet. Det jämför du med SD som är sekulära demokrater som vill ha ansvarsfull invandring och frihandel. Det säger mer om dig och din brist på verklighetsuppfattning. Dina förvrängda åsikter(halmgubbe) som ställs mot fakta

Från SD partiprogram
Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet.

Sverigedemokraterna är i grunden positiva till frihandel, men menar samtidigt att begränsade möjligheter att göra avsteg från denna princip måste finnas. Som ett exempel på vad som avses kan nämnas vår önskan om att införa restriktioner för import av varor som framställts genom att utsätta djur för stort och onödigt lidande.
Citera
2018-01-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Albanien var länge en stängd kommunistisk diktatur med med muslimsk majoritet. Det jämför du med SD som är sekulära demokrater som vill ha ansvarsfull invandring och frihandel. Det säger mer om dig och din brist på verklighetsuppfattning. Dina förvrängda åsikter(halmgubbe) som ställs mot fakta

Från SD partiprogram
Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet.

Sverigedemokraterna är i grunden positiva till frihandel, men menar samtidigt att begränsade möjligheter att göra avsteg från denna princip måste finnas. Som ett exempel på vad som avses kan nämnas vår önskan om att införa restriktioner för import av varor som framställts genom att utsätta djur för stort och onödigt lidande.

Jag är fullt medveten om att Albanien var stängt, diktatur och en planekonomi.

Men fattar du hur dyra grejerna skulle vara om vi producerade allt i Sverige? Jag snackar alltså om frihandel här. SD, Trump och det gänget är motståndare till frihandel.

Skulle Sverige ge sig in att sätta upp t ex tullar mot omvärlden så sätter de upp tullar mot oss. De kan då vara stål, bilar eller virke eller vad som helst egentligen.

Vi är så beroende av att andra vill handla av oss.

Jag tror inte vi tjänar ekonomiskt på asylflyktingar. Men vi har stora behov av annan arbetskraft, inte minst läkare, men även annan arbetskraft.

Asylflyktingar tar vi av humanitära skäl, men som jag skriver, vi får se på integrationen med större allvar än idag och vi måste lösa dessa problem innan vi tar stora flyktingströmmar. Inte skjuta det problemet på framtiden idag och hoppas att det löser sig.

Vi får nog sortera lite här vad vi menar så vi inte pratar förbi varandra

---

Tillägg: albanien var en stalinistisk diktatur och hade rimligen ateismen som "statsreligion" precis som Stalin. Att blanda in islam i det är inte riktigt rimligt.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2018-01-13 kl. 13:46.
Citera
2018-01-13, 13:25
Medlem
Citat:
Självklart lär du dig ingenting av att få dig en utskällning som du förtjänar.

Sverige hade blivit världens bästa land innan ni era djävlar släpptes fria och förstörde allting. Det var före massinvandringen det.

Blir aldrig någon integration med östafrikanerna och araberna och hazarerna. Att ni inte fattar det är helt besynnerligt. Dessutom har dessa folk inte i Sverige att göra.

Du och dina likar försöker alltså sälja in massinvandringen med ekonomisk historia.

Läsförståelse är inte din grej och då är det meningslöst att försöka.

Nej, jag säljer frihandel med ekonomisk historia.

Även arbetskraftsinvandring.
Citera
2018-01-13, 13:48
Medlem
Citat:
Jag är fullt medveten om att Albanien var stängt, diktatur och en planekonomi.

Men fattar du hur dyra grejerna skulle vara om vi producerade allt i Sverige? Jag snackar alltså om frihandel här. SD, Trump och det gänget är motståndare till frihandel.

Skulle Sverige ge sig in att sätta upp t ex tullar mot omvärlden så sätter de upp tullar mot oss. De kan då vara stål, bilar eller virke eller vad som helst egentligen.

Vi är så beroende av att andra vill handla av oss.

Jag tror inte vi tjänar ekonomiskt på asylflyktingar. Men vi har stora behov av annan arbetskraft, inte minst läkare, men även annan arbetskraft.

Asylflyktingar tar vi av humanitära skäl, men som jag skriver, vi får se på integrationen med större allvar än idag och vi måste lösa dessa problem innan vi tar stora flyktingströmmar. Inte skjuta det problemet på framtiden idag och hoppas att det löser sig.

Vi får nog sortera lite här vad vi menar så vi inte pratar förbi varandra

Nu är du där igen dina verklighetsfrämmande fantasier.

På Sverigedemokraternas hemsida går att läsa följande:

Frihandel – Vi är i grunden positivt inställda till frihandel. Sverige är ett exportberoende land som har mycket att vinna i att handel mellan människor förenklas.

Varför tror du SD vill sätta upp skyddstullar? har du någon källa eller kommer det direkt från din verklighetsuppfattning.

SD välkomnar arbetskraftsinvandring

https://www.di.se/nyheter/sd-valkomnar-arbetskraftsinvandring/

från partiprogrammet

När det gäller invandring måste man skilja på olika sorters invandring. Arbetskraftsinvandringen kan rätt utformad bedrivas i enlighet med svenska intressen. Vi är således öppna för en behovsprövad arbetskraftsinvandring som grundar sig på högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Vi vänder oss däremot kraftfullt emot den fria arbetskraftsinvandring av lågutbildade yrkesgrupper som bedrivs idag och som skapar ett överutbud på arbetskraft med lönedumpning som följd.

Hans Rosling vår främste fattigdomsbekämpare

Professor Hans Rosling: Jimmie Åkesson (SD) har haft rätt hela tiden

https://www.youtube.com/watch?v=DF_VxARR-5A.

Du gör det klassiska vänsterknepet att ljuga ihop åsikter om dina motståndare och sen angripa dessa lögner
Citera
2018-01-13, 14:12
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:

Om du hade ett uns förståelse för ekonomi, så skulle du inte ta din "kunskap" ifrån Aftonbladet och Expressen.

Du får gärna förklara hur den amerikanska börsen slår rekord, trots "rasistiska Trump" som president? Både han, och övriga kapitalister måste ju ha missat de ekonomiutbildningar du tycker dig ha i ryggen?
Citera
2018-01-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Om du hade ett uns förståelse för ekonomi, så skulle du inte ta din "kunskap" ifrån Aftonbladet och Expressen.

Du får gärna förklara hur den amerikanska börsen slår rekord, trots "rasistiska Trump" som president? Både han, och övriga kapitalister måste ju ha missat de ekonomiutbildningar du tycker dig ha i ryggen?

På vilket sätt kopplar du ekonomisk historia till Aftonbladet?

Börsen i USA slår rekord för att trump för en ekonomiskt expansiv politik, och vad jag vet har han inte fått till "make in amerika" ännu.

Men du som redan vet och kan allt är såklart medveten om att den order på skolflygplan som US Airforce skall lägga och som SAAB och Boeing samarbetar kring kommer inte att ge ett enda jobb för produktionen i Linköping. SAAB har redan tvingats lova att allt skall byggas i USA.

På vilket sätt tror du en sådan värld gynnar Sverige?

Det finns ju mer än invandringspolitik och jag gillar inte SDs ekonomiska politik av flera skäl. Men frihandeln är väl huvudorsaken.

Jag kommer aldrig rösta på ett parti som inte är positiva till globalisering och frihandel. Det får du nog acceptera bara.
Citera
2018-01-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Nu är du där igen dina verklighetsfrämmande fantasier.

På Sverigedemokraternas hemsida går att läsa följande:

Frihandel – Vi är i grunden positivt inställda till frihandel. Sverige är ett exportberoende land som har mycket att vinna i att handel mellan människor förenklas.

Varför tror du SD vill sätta upp skyddstullar? har du någon källa eller kommer det direkt från din verklighetsuppfattning.

SD välkomnar arbetskraftsinvandring

https://www.di.se/nyheter/sd-valkomnar-arbetskraftsinvandring/

från partiprogrammet

När det gäller invandring måste man skilja på olika sorters invandring. Arbetskraftsinvandringen kan rätt utformad bedrivas i enlighet med svenska intressen. Vi är således öppna för en behovsprövad arbetskraftsinvandring som grundar sig på högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Vi vänder oss däremot kraftfullt emot den fria arbetskraftsinvandring av lågutbildade yrkesgrupper som bedrivs idag och som skapar ett överutbud på arbetskraft med lönedumpning som följd.

Hans Rosling vår främste fattigdomsbekämpare

Professor Hans Rosling: Jimmie Åkesson (SD) har haft rätt hela tiden

https://www.youtube.com/watch?v=DF_VxARR-5A.

Du gör det klassiska vänsterknepet att ljuga ihop åsikter om dina motståndare och sen angripa dessa lögner

Vänster?? Jag är för fan högerliberal.... Westerberg var ju för 30 år sedan liksom... jag röstade på Leijonborg en gång men sedan har jag röstat (m).

Du skrev ju själv om regleringar i livsmedelsimport.

Vad hindrar motparten att i sin tur köra regleringar mot oss som reaktion? Det får du förklara för mig.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2018-01-13 kl. 14:44.
Citera
2018-01-13, 14:57
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
På vilket sätt kopplar du ekonomisk historia till Aftonbladet?

Börsen i USA slår rekord för att trump för en ekonomiskt expansiv politik, och vad jag vet har han inte fått till "make in amerika" ännu.

Men du som redan vet och kan allt är såklart medveten om att den order på skolflygplan som US Airforce skall lägga och som SAAB och Boeing samarbetar kring kommer inte att ge ett enda jobb för produktionen i Linköping. SAAB har redan tvingats lova att allt skall byggas i USA.
Ser du inte hur du talar emot dig själv rakt av här? Trump gynnar inte USA, men lyckas blåsa Sverige på en massa jobb. Förklara dig!
Citat:
På vilket sätt tror du en sådan värld gynnar Sverige?
Varför skulle Trump vilja gynna oss i Sverige? Han kan ju inte vara tydligare än han varit med att han hellre gynnar sitt land än resten av världen. Att vi har politiker som arbetar tvärtom, råder det heller ingen tvekan om. Att vi har företag som hellre tjänar pengar än att sätta bortskämda svenskar i arbete, är inte heller det en nyhet.
Citat:
Det finns ju mer än invandringspolitik och jag gillar inte SDs ekonomiska politik av flera skäl. Men frihandeln är väl huvudorsaken.
Vad är SDs ekonomiska politik? Kan du förklara den för mig som inte är så insatt? Tack på förhand!
Citat:
Jag kommer aldrig rösta på ett parti som inte är positiva till globalisering och frihandel. Det får du nog acceptera bara.
Självklart så både accepterar jag, och respekterar din åsikt. Jag har inte hävdat någonting annat.

Anser du att SDs politik inte gynnar globalisering och fri handel, så får du gärna förklara för mig på vilket sätt SDs politik inte gynnar detta. Som jag redan nämnt, så är jag inte så insatt i dessa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in