Citat:
Ursprungligen postat av
rusellpeters
Albanien var länge en stängd kommunistisk diktatur med med muslimsk majoritet. Det jämför du med SD som är sekulära demokrater som vill ha ansvarsfull invandring och frihandel. Det säger mer om dig och din brist på verklighetsuppfattning. Dina förvrängda åsikter(halmgubbe) som ställs mot fakta
Från SD partiprogram
Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet.
Sverigedemokraterna är i grunden positiva till frihandel, men menar samtidigt att begränsade möjligheter att göra avsteg från denna princip måste finnas. Som ett exempel på vad som avses kan nämnas vår önskan om att införa restriktioner för import av varor som framställts genom att utsätta djur för stort och onödigt lidande.
Jag är fullt medveten om att Albanien var stängt, diktatur och en planekonomi.
Men fattar du hur dyra grejerna skulle vara om vi producerade allt i Sverige? Jag snackar alltså om frihandel här. SD, Trump och det gänget är motståndare till frihandel.
Skulle Sverige ge sig in att sätta upp t ex tullar mot omvärlden så sätter de upp tullar mot oss. De kan då vara stål, bilar eller virke eller vad som helst egentligen.
Vi är så beroende av att andra vill handla av oss.
Jag tror inte vi tjänar ekonomiskt på asylflyktingar. Men vi har stora behov av annan arbetskraft, inte minst läkare, men även annan arbetskraft.
Asylflyktingar tar vi av humanitära skäl, men som jag skriver, vi får se på integrationen med större allvar än idag och vi måste lösa dessa problem innan vi tar stora flyktingströmmar. Inte skjuta det problemet på framtiden idag och hoppas att det löser sig.
Vi får nog sortera lite här vad vi menar så vi inte pratar förbi varandra
---
Tillägg: albanien var en stalinistisk diktatur och hade rimligen ateismen som "statsreligion" precis som Stalin. Att blanda in islam i det är inte riktigt rimligt.