Citat:
Ursprungligen postat av
Klota
1. Jag har inte sagt att NI är dumma utan att era åsikter är det. Tillhör ni den skarpa delen av befolkningen får ni mer än gärna bevisa det. Och nej, inte med partiska länkar som enbart brer på mitt resonemang att detta inte är fakta. Eller är all form av seriös forskning och statistik också en del av PK-etablissemanget? Nej, det funkar inte heller att slänga fram en siffra på vad invandring kostar eftersom den inte visar vad det ger tillbaka i samhället(förresten ser alla statliga summor gigantiska ut).
Ändå lyckas du inte bemöta åsikterna. Du ställer bara ord mot ord. Du kallar andra dumma, som tycker du är dum. Du klarar bevisligen inte att gå längre, utan "lämnar tråden" och andra fjanterier.
När det gäller den här punkten så har det redan postats bevis på att det är en bråkdel av invandrarna som kommer i arbete inom 10 år. Dessutom frågar vi dig - behövs invandrarna om arbetena måste skapas åt dem från politisk ort? Vi har inte fått svar än.
Citat:
2. Vad hjälper det mig att läsa vad era fränder i Norden tycker? Länder med liknande välfärd och välstånd? Som att Sverige skulle sticka ut från dessa?Har du det dåligt där bakom skärmen? Lever du i ett U-land? (Sverige tar ändå inte inte emot många flyktingar i en global jämförelse.) och vad hände med britterna som köpte den bild av förorter ni gav som sedan gav sig dit, beredda på ett scoop, och sedan stod och gapade åt skillnaden?
Tycker du det är hög standard för 15 000 åldringar som inte får mat mellan klockan 17 och klockan 09?
Hemlösheten stiger varje år - är det tecken på väldstånd?
Nej, Sverige är inte ett U-land, men svara på hur du tror Sverige kommer se ut om 10 år. Du ska ge en utförlig beskrivning. Svar som "du är ju dum i huvudet" och andra undvikande ska tas som bevis på att du inte ens har någon vision, utan endast rabblar sånt du blivit hjärntvättad att säga helt utan bakomliggande substans.
Citat:
3. Tycker ni själva att det visar på intelligens att enbart hänge sig åt en fråga och sen skylla allt på den? Ta kvinnofrågan som ni så ofta vurmar om. Vita män våldtar och misshandlar kvinnor också, detta verkligen inte sagt att gemene man gör det. Det gäller samma sak för icke-svenskfödda. Hur ska vi då kunna lösa ett sådant problem om vi skulle tro något annat? Och SD som vill jävlas med sossarna i riksdagen(som är demokratiskt valda btw) och röstar ner till exempel sänkt pensionsskatt trots att det också är något ni sig er vurma om. Är detta rätt? Men nej då, ni står lojala till er Gud, er Ledare, för allt som händer. Det är abnormalt, fatta det!
Det abnormala i den här frågan är din verbala och skriftliga förmåga. Gör om, gör rätt.
Det är ju du som omvärderar själva frågan, som i grunden är - med vilken självklarhet måste vi ta emot invandringen?
Dessutom erkänner du indirekt att det handlar om ett problem. Du säger att vi skyller allt på invandringen. Därmed är det sagt, att om vi inte hade haft invandringen så hade vi haft råd att ägna resurserna åt vår egen befolkning. Det är en stående principfråga, inte ett missförstånd - försök att ta till dig det.
Citat:
5. Tänk dig om du skulle behöva fly på grund av krig i Sverige och du skulle bli satt på boende(om du ens kommer in) utan att få arbete eller kunna komma in samhället(ja, jag tycker också det finns fel i integrationspolitiken). Sedan begår
några av svenskarna våldsbrott, för procentuellt skulle detta ske, och du får bära ansvaret för detta för att du är du. Får det ännu svårare och komma in i samhället(på extrajobbet inom hemtjänsten har jag märkt att mina kollegor som är nysvenskar alltid måste förklara att de inte tillhör dem som kastar sten på polisen, hur sorgligt är inte det?)
Om jag tänker mig in i det scenariot så hade jag samlat en grupp andra svenskar och satt de problematiska elementen som förstör vårt anseende ordentligt på sin plats.
Kollegor som måste förklara att det inte är de som kastar sten? Jobbar du på McDonalds?
Och vad menar du men "nysvenskar"? Kom in i matchen. Reinfeldt och alla såna smutsbegrepp är över.
Citat:
4. I princip ingen ger mig ett bra svar på den enda fråga jag ställde. VARFÖR skulle någon VILJA mörklägga något som vore sååå förödande? Att politikerna enbart är
rädda om sina plånböcker och att majoriteten av befolkningen bara är dumma får köper jag inte. (Förresten köptes SD av storföretagen och tvärvände i frågan gällande om det ska gå och tjäna på välfärd eller ej)Vi är ingen diktatur där man inte får yttra sig, något sådant hade fler än lågutbildade, småortsbor satt sig emot. Och att ni i minoritet tillhör någon slags intelligent överhet, tjaaaa, är tyvärr mycket som pekar på det motsatta.
Tror inte det är så lätt att förstå dina frågor. Du har en synnerligen usel språkbehärskning. Som sagt, du demonstrerar motsatsen till det du försöker uttrycka (allmän invandrarvänlighet).
Varför är det ingen som vill uppdaga politikernas korruption? Därför att man inte vill bli förföljd och mördad kanske.