Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
Ok hur många coins finns det? Vilka fördelar har denna mot alla andra liknande coins? Vad är fördelen med en hybrid mellan Btc och Eth?
Hur kan du veta att det är ett lågt pris om du inte ens vet "Circulating Supply". Om max "supply" är 90 miljarder så ger detta ett potentiellt marknadsvärde om 90 000 000 000 * 0,004473$=402 570 000$ vilket hade placerat den på plats 92 av alla valutor. Jag tycker inte det är speciellt lågt för en valuta som av det lilla jag kunnat läsa inte får det att kittla direkt.
Hur många av coinsen håller devs?
Ursäkta mina frågor men får känslan av att det är lite av en "pump and dump coin" och därför frågar jag er som är inne och handlar i den då ni antagligen är mer insatta än mig som precis börjat läsa om den.
Edit: Kan man byta en HTML5 coin mot en HTML coin? Om ja hur kommer det sig att tot supply för HTML är 79 miljarder med max supply 90 miljarder när de finns ett tot supply av HTML5 coins på 40,6 miljarder. Max supply bör i så fall vara 119,6 miljarder. Eller är det något jag missar?
Edit2: Varför forkade man den gamla coinen som vart utsatt för en 51% attack och kraschade? Varför inte bara skapa en ny coin istället med fair launch (eller låg premine)? Antagligen för att de som forkade den nu håller en jävla massa av de gamla coinsen som de nu lyckas byta till de nya och således kan dumpa dessa coins på marknaden.
Jag säger inte att jag har rätt men var försiktiga.
Fast om man snackat med teamet, läst whitepaper osv så har man ju trots allt god insikt på bl.a supply. Är mer att vi är flera som nämnt allt detta antagligen fem gånger vardera vid det här laget, så hänvisar till whitepaper eller htmls sociala medier (Mest då jag sitter och jobbar så hinner tyvärr inte med en wall of text just nu).
HTML5 är den gamla, dvs, den har föga lite med det nuvarande att göra. Teamet har förändrats sedan dess och till stor del bytts ut mot mer seriösa aktörer som insåg bristerna i html5. Mycket kommer att försvinna post-swap.
Hype är det inte direkt, skulle gissa på att den ligger runt 20 sat som stabilt värde. Visst har den gått upp rejält nu idag mest pga hype (Nyheter brukar göra det). Men många tror på den då det inte finns någon konkurrent samt att det finns mycket utvecklingspotential i den då den inte är begränsad till endast en torrvaluta som hypas utan anledning (trx t.ex). Sen huruvida varenda team involverad i den kommer lyckas är en annan fråga.
Sen att jag sa lågt pris, ja alltså den går upp 100% per sat för min del, så syftade på det. Tror knappast html hamnar på några $10 med sin enorma mängd, men sen har det trots allt framkommit att supply inte heller spelar någon roll med kryptomarknadens volatilitet. Finns ett par goda exempel på valutor som är enormt övervärderade. Långsiktigt kommer den absolut hamna på en lägre siffra om man nu jämför med ETH, BTC eller liknande, men sen finns det ingen anledning att jämföra med dem.
Men blir att se vad som händer efter POMA samt swap. Jag har iaf tjänat riktigt gott redan och ser bra positivt framöver, med undantag för eventuella risker såklart.
Värt att nämna att många känner sig säkra gällande teamet. Men alla får ha sin uppfattning (och göra sin research såklart).