2018-01-13, 04:46
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Ni som köpt HTMLcoin, var försiktiga med att flytta till egen wallet.

Installerade wallet:en. Nästa gång jag startade datorn klarar den inte att öppna sig.
"Cannot obtain a lock on data directory E:/blabla/HTML. HTMLCOIN
CORE is probably already running. Åtkomst nekad"

Har som tur väl inte flyttat mina coins dit än.
Citera
2018-01-13, 05:06
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning

Installerade wallet:en. Nästa gång jag startade datorn klarar den inte att öppna sig.

Låter som att den har autostartat bara. Kolla aktivitetsfältet! Precis sådär står det när en Wallet redan är igång.
Citera
2018-01-13, 05:10
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Låter som att den har autostartat bara. Kolla aktivitetsfältet! Precis sådär står det när en Wallet redan är igång.
Nej den är inte igång.
Citera
2018-01-13, 05:12
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Nej den är inte igång.
Låter ju förjävla märkligt isf.. har aldrig haft några problem att starta någon krypto-Wallet..
Citera
2018-01-13, 09:26
Medlem
Sados avatar
Citat:

Någon fil som är låst? Är E en helt vanlig hårddiskpartition?
Citera
2018-01-13, 11:29
Medlem
Inanimateds avatar
Verkar som EOS plumsat 20% senaste timmen, kanske dags att gå in med en summa i det.

Edit: Visade sig att morgonens stora utannonsering kanske inte var vad folk väntat sig (precis som vanligt med andra ord). Slänger in 10u så får vi se vart det leder.
Senast redigerad av Inanimated 2018-01-13 kl. 11:48.
Citera
2018-01-13, 11:30
Medlem
https://medium.com/@thelatemercutio/waltonchain-and-the-china-mobile-iot-alliance-connecting-the-dots-with-cryptos-biggest-4a986cccc00b
Citera
2018-01-13, 11:45
Medlem
Är det ingen annan i tråden som investerat i XBY? Om inte krypto var högrisk nog skulle jag säga att det här ännu högre risk. Projektet som började i Feb 2017 är för en utomstående i en fas då den står och väger. Ny tech sägs ska lämnas in för patentansökan inom snar framtid (dagar/veckor) varför den också inte visats eller prövats än. OM tech är bra, och om den patenteras, ja.. då kommer priset sticka iväg. Bygger på Proof-of-Signature (PoSign) som innebär att man låser upp XBY för att agera nod i nätverket (krävs 500k XBY för Level 1-nod). Den konsensusmetoden sägs lösa 51%-problemet med PoS. Incitament till att sätta upp en nod är att du får betalt i vad man kallar XFUEL. När alla noder är uppsatta (och all den XBY som krävs för det är låst) kommer cirkulerande tillgång ligga runt 100 miljoner vilket också kommer lyfta priset. Just nu körs testnet 3, med delar av ny tech men inte med den senaste koden på grund av - vad som sägs vara - en stundande ansökan om patentering. Annat: 10k TPS. SHA-512 kryptering. Om XRB är Bitcoin, då är XBY Ethereum. En plattform för dApps.

Red flags: Låg profil bland dem bakom projektet. Lead developer/grundare finns ute med namn, men teamet är relativt anonyma. Status på patentering och registrering om företaget? Är tech så pass bra som lead developer hävdar?

Jag föreslår att man läser mer på deras sida, hänger på deras discord och spanar in reddit för att göra en egen bedömning.
Senast redigerad av Helvetica 2018-01-13 kl. 11:55.
Citera
2018-01-13, 12:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanimated
Verkar som EOS plumsat 20% senaste timmen, kanske dags att gå in med en summa i det.

Edit: Visade sig att morgonens stora utannonsering kanske inte var vad folk väntat sig (precis som vanligt med andra ord). Slänger in 10u så får vi se vart det leder.
EOS är en gigant och helt klart ett stablecoin. Har svårt att se hur man kan förlora på att investera i dom. Ser absolut 100$ / coin framför mig detta året.
Citera
2018-01-13, 12:52
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Någon fil som är låst? Är E en helt vanlig hårddiskpartition?
Helt vanlig partition på en helt egen hdd.
Citera
2018-01-13, 13:40
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Det beror på.
På sistone har jag sålt ett par av mina större coins.

NEO valde jag att dumpa för att jag fick en känsla att COSS kommer att vara värt det. Såle NEO för $75/st och nu är den värd $125/st. Men jag köpte COSS för $0.3/st och nu är den värd ca $1.5st, så helt klart en bra affär.
Jag tyckte även att NEO har gått rejält upp i värde på sistone, samt att det tar mycket mer för en dyr coin att gå 5x i värde.

Dumpade nyss all Nexus jag hade. 270st. Tyvärr så gjorde jag det när den var värd $9/st istället för $13 för några dagar sen. Anledningen till att jag gjorde det är att den hade ganska hög market cap ($600mil) och deras största roadmap progress är någon gång under 2019. Köpte SpectreCoin istället. Både har gått +10% så än så länge ingen vinst där.

Så min taktik är lite av en blandning av magkänsla och logik, samt att jag inte dumpar coins jag precis skaffat. NEO och Nexus har jag haft i ett halvår och jag har följt deras progress.

Resten av mina coins (SHIFT, Waves och SunContract) tänker jag släppa först om ett halvår.

Nu har jag nästan fått 10x gain på COSS på mindre än en vecka
Jag förväntar mig dock minst 5x från COSS inom några månader. Om de inte fuckar upp något.
COSS är Singapore baserad och Singapore har än så länge inga skatter på crypto. Därför har Ethereum skapare flyttat dit.
Så jag ser ljus framtid för decentralized exchanges som COSS.
Citera
2018-01-13, 14:53
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Nu har jag nästan fått 10x gain på COSS på mindre än en vecka
Jag förväntar mig dock minst 5x från COSS inom några månader. Om de inte fuckar upp något.
COSS är Singapore baserad och Singapore har än så länge inga skatter på crypto. Därför har Ethereum skapare flyttat dit.
Så jag ser ljus framtid för decentralized exchanges som COSS.
Intressant! Lågt supply och inte överdrivet stort marketcap. Har utrymme att växa ytterligare x10. Kommer det en dipp så slår jag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in