2018-01-12, 22:25
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, de knackade på dörren på tisdagen. Ett par timmar innan chefen på pappans jobb ringde polisen. Men visst kan de ha legat längre än nån dag. Det har ju inte framkommit.
Läs nedan:
En lärare skulle hållit lektion med en av flickorna på eftermiddagen på tisdagen men när hen ringde på öppnade ingen.

– Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.
Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen.
Insåg min miss och tog bort mitt inlägg.
Citera
2018-01-12, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
En otroligt tragisk händelse för alla inblandade. Det jag inte kan förstå är hur en förälder kan döda sina barn, oavsett hur dåligt man mår 😔

Men när utredningen är klar kommer vi nog få veta mer detaljer om vad som ledde till denna hemska tragedi. Just nu verkar det vara mycket spekulationer.

Till alla er som tror att det är pappan som
mördade barnen.....
- Tänk om det var mamman !!!
Det vet ni inte, för denna lilla utredning står fortfarande på ruta ett.
Inget är bekräftat...
Många tror att det var mamman.
Citera
Medlem
QueenKoralls avatar
Lite märkligt att köpa ny bil i Okt 2017 om man inte tänker finnas med så länge till... Den Mitsubishi som står på uppfarten ( utan reg plåt just nu ) är inköpt i bolaget Okt 2017... Då tänker man väl finnas med ett tag... Inte med tanke på bilen... men om man mår så dåligt att man tar bort hela familjen, så tänker jag att man inte tänker på att köpa ny bil...
Senast redigerad av QueenKorall 2018-01-12 kl. 22:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vad vet du om det ?
Vet du hur dom hade det ?
Ja, men nu är det ju faktiskt såhär att ingen har [u]någonsin[u] rätt att bestämma vems liv som är värt och leva och vems som inte är det.

Om man ska börja glänta på den dörren blir det ju då en hel massa människor som lider, lever (för dig eller någon annan) meningslösa liv. Om man applicerar den logiken så kan man ju gå in och börja plöja på vilket ålderdomshem eller palliativ avdelning som helst.

Därför är det inte tillåtet att ta någons liv, hur barmhärtigt det än kan verka och hur mycket denne själv skulle önska det. Detta gäller naturligtvis i synnerhet inte omyndiga barn som inte anses kapabla till att fatta egna beslut som för med sig någon reell konsekvens.
Citera
2018-01-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Som jag sa så överensstämmer uppgifterna med det på förhand klart mest troliga scenariot. Dvs att pappan mördade fru och barn och sedan tog sitt liv. Om uppgifterna däremot hade pekat i annan riktning hade man kunnat diskutera men nu gör de inte det.

Varför tro det osannolika när det finns en trolig förklaring.
Var det du som staplat upp fyra punkter som beskrev varför det var pappan? Jag svarade på det inlägget.

Vad är det som pekar på att det inte var mamman?
Citera
2018-01-12, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
nej en sjuk jävel på sin höjd, finns ingen ursäkt, om så hela familjen var döende, kliniskt sett.
annars är vi alla döende inom en viss tidsrymd.

Du vet inget om pappan.
Han kanske var världens schysstaste !
Det kanske var mamman.
Vad vet du ?
Citera
2018-01-12, 22:29
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Till alla er som tror att det är pappan som
mördade barnen.....
- Tänk om det var mamman !!!
Det vet ni inte, för denna lilla utredning står fortfarande på ruta ett.
Inget är bekräftat...
Många tror att det var mamman.

Helt sant, vi vet inte än vad som hänt. Kan mycket väl vara så att mamman blandade sömnmedel och gav till barnen, tog sedan själv det och att pappan valde att hänga sig istället för att ta en drink. Massor med alternativ finns, ska bli intressant att höra vad poliserna går ut med sen när utredningen inklusive obduktionen är klar.
Citera
2018-01-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Var det du som staplat upp fyra punkter som beskrev varför det var pappan? Jag svarade på det inlägget.

Vad är det som pekar på att det inte var mamman?

De fyra punkterna jag skrev samt statistiken.

Vad menar du talar för att det skulle vara mamman?
Citera
2018-01-12, 22:30
Medlem
lakritcs avatar
Har familjen setts ute vid ett senare tillfälle än mellandagarna? Någon info om det?
Citera
2018-01-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Lite märkligt att köpa ny bil i Okt 2017 om man inte tänker finnas med så länge till... Den Mitsubishi som står på uppfarten ( utan reg plåt just nu ) är inköpt i bolaget Okt 2017... Då tänker man väl finnas med ett tag...
Om det är så, så var det här inte planerat redan i oktober. Jag kan tänka att pappan blev sämre och sämre i sitt mående för att kulminera vid jul/nyår. Om vi nu tar för sant att det är pappan som är gärningsmannen här.
Citera
2018-01-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
De fyra punkterna jag skrev samt statistiken.

Vad menar du talar för att det skulle vara mamman?

Jag menar att det inte finns något som pekar ut pappan framför mamman.

Förutom statistiken då... som du inte förstår...
Citera
2018-01-12, 22:32
Medlem
Familjen flyttar till Bjärred 2011, för att O ska ha närmare Lundsuniversitet och kunna vara hemma mer. H lämnar jobbet på E&Y i Göteborg och börja jobba deltid på Skatteverket (var?)
Dotter A är nu runt 11 år och spelar fotboll. Hon spelar med dom som är ett år yngre än henne, för att hon var liten i växten, mindre utvecklad, började få fysiska problem. Pappa O som inte är någon sportig typ egentligen engagerar sig och stöttar i fotbollen. A drabbas av Borelia och kommer inte tillbaka till laget. Hon har en mängd symtom, infktionerna och diagnoserna avlöser varandra, en period talas det om Narkolepsi.
Vid denna tid insjuknar även H. Kanske upptäcks hennes cancer i någon gen-undersökning som görs pga av A:s tillstånd?
H:s och O:s gener undersöks

A får hemundervisning. A får diagnos A-T med dyster prognos

2018 H är sängliggande, döende. A blir sämre. Även M insjuknar och får hemundervisning. Alla tre väldigt ingektionskänsliga.
H vill inte leva längre. Kommunicerar detta med O, som kan förstå det. H har inget värdigt liv. De inser att döttrarna aldrig kommer bli friska och försörja sig själv. Det finns inget hopp ens för M längre. Kanske överväger dom ett nytt barn, som ska gen-kontrolleras så att inte den också får AT.
O är allt mer hemma, främst för H:s skull som är helt isolerad. Döttrarna har ju undervisningen.
H ber O hjälpa henne att avsluta livet. Det sker med morfin eller dylikt.
O dödar döttrarna i sömnen. Eftersom de är sjuka blöder dom lätt så det ser blodogt ut även om han försökt göra det så skonsamt som möjligt, där dom sover. Kanske läkemedel i kombo med strypning eller kvävning. Kanske är H med på detta kanske inte. H vill att O ska leva vidare. Kanske lovar han henne det, kanske inte. Innan han hänger sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in