2018-01-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Vet du vad. Statistisk kan berätta hur det ser ut överlag men säger ingenting om varje enskilt fall.

Nu överensstämmer som sagt uppgifterna med det enligt statistiken absolut vanligaste scenariot. Dvs att mannen mördade frun och barnen och sedan begick självmord.

Sedan kan man alltid välja att blunda för det uppenbara.
Citera
2018-01-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Menar du allvar?'
Att mörda andra är ett sjukt beteende och i synnerhet att mörda sina egna barn som är helt övertygade om att man vill beskydda dem ifrån allt ont. Mord är det vi kallar ondska, men som bottnar i mentalsjukdom eller psykiska störningar.

Den här tråden gör mig fan mörkrädd.

Att beskydda sitt barn från allt ont kan väl inkludera att skydda det från en utdragen och olidlig dödskamp?

Det ÄR ett sjukt beteende hos gärningsmannen om sjukdomen och därpå följande oundviklig dödskamp är inbillad. Om däremot död och dödsvånda däremot är något faktiskt, och beslutet om aktiv dödshjälp är rationellt, är det då ett sjukt beteende?

Ett av de mest kända fallen i Sverige rör Berit Hedeby. Tror faktist inte att rättspraxis har ändrats särskilt mycket sedan 1977, så väljer man att "begå" aktiv dödshjälp och utöver outsäglig sorg drabbas av flera års fängelse, då vet tusan om man inte väljer att följa sin familj i döden.
Citera
2018-01-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, då har väl jag och mina närstående hög smärttröskel. Trist för dig dock. Men ändå, du kan inte generalisera. Att säga att alla cancerpatienter har smärtstillande medicin hemma är de facto fel. För det har du ingen aning om.
Nej självklart inte och det har jag inte påstått heller, svarade enbart för att jag varit med om sjukdomen.
Nu satt ju min på muskel och mot nerver,,
Så skönt att ni slapp smärta och att ven du är överlevare. Tragiskt dock att de andra gick bort, beklagar
Citera
2018-01-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Nu överensstämmer som sagt uppgifterna med det enligt statistiken absolut vanligaste scenariot. Dvs att mannen mördade frun och barnen och sedan begick självmord.

Sedan kan man alltid välja att blunda för det uppenbara.

Eller så kan man vara öppen för att det finns flera alternativ och inte stirra sig blind på statistik.

Edit: många här som inte förstår sig på statistik.
Senast redigerad av tagmaster 2018-01-12 kl. 22:23.
Citera
2018-01-12, 22:19
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vad vet du om det ?
Vet du hur dom hade det ?

Öh jag vet inte, alla är ju döda nu och det var väl kanske inte det bästa. Jag tycker inte det låter rimligt att mörda barnen pga att de ”lider” av nåt diffust trötthetssyndrom, men vi är ju alla olika.
För dig, som kanske är galen, så kanske det låter som det enda alternativet.
Citera
2018-01-12, 22:20
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Jasså och kapten klänning var inte jurist,
snittet på jurister är absolut högre än polisens, åt fel håll.
det är ju för fan välkänt hur jurister fungerar,,
alla skenheliga ger mig rysningar, det värsta jag vet.
så du kickade snett på honom innan de uppdagades vem han var,,, mm

Skenhelig? Utveckla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Kan ju förklara uttalandet (om det nu är sant) om att kropparna hade blånader.
Nej, de knackade på dörren på tisdagen. Ett par timmar innan chefen på pappans jobb ringde polisen. Men visst kan de ha legat längre än nån dag. Det har ju inte framkommit.
Läs nedan:
En lärare skulle hållit lektion med en av flickorna på eftermiddagen på tisdagen men när hen ringde på öppnade ingen.

– Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.
Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Tack! Då fick man sina misstankar bekräftade.

En sjuk man som mördar sin familj för att han inte orkar leva. Ett svin helt enkelt!

Och det vet du ?
Ännu en meningslös spekulation.
Citera
2018-01-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Med en lång framförhållning är det väl inte troligt att OH skulle ha planlagt en konferens heller.

På kortare varsel kan man väl mycket väl tänka sig att han inte lämnade återbud för att han ville att de skulle bli hittade så snart som möjligt. Av ungefärligen lämpliga personer, snarare än grannar, barn, oroliga anhöriga som fått åka dit etc.

Jag har också tänkt på det, En förklaring till att det inte blev avbokat, men usch vad svårt detta är
Citera
2018-01-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Eller så kan man vara öppen för att det finns flera alternativ och inte stirra sig blind på statistik.

Som jag sa så överensstämmer uppgifterna med det på förhand klart mest troliga scenariot. Dvs att pappan mördade fru och barn och sedan tog sitt liv. Om uppgifterna däremot hade pekat i annan riktning hade man kunnat diskutera men nu gör de inte det.

Varför tro det osannolika när det finns en trolig förklaring.
Citera
2018-01-12, 22:24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Sammanfattning? Pappan var bekant till en jag känner och den jag känner tyckte mycket bra om honom.

Men har knappt läst något alls om detta förrän jag fick veta det.

Men var barnen dödsjuka och så tog hela familjen livet av sig? Eller dödade föräldrarna barnen?

Hemskt vad som än hänt.
Citera
2018-01-12, 22:24
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:

Mannen var en erkänd expert, och skulle snart bli professor vilket rimligen är ett livsmål, han hade nyligen bytt (köpt) bil.

Vilket motiv skulle han ha för att göra slut på sin familj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in