2018-01-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Hur svårt ska det vara att utgå från statistik.

Det är nästan alltid män som begår den här typen av brott. Mord på familj och sedan självmord. Inget av substans talar emot detta scenario.

Det blir som att fråga om varför man tror att en misstänkt våldtäktsman är just man och inte kvinna.

Vet du vad. Statistisk kan berätta hur det ser ut överlag men säger ingenting om varje enskilt fall.
Citera
2018-01-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det beror naturligtvis på var cancern sitter. Extremt ont gör det dock inte. Det kan knipa till lite, men det är inte stadigvarande smärtor i ett nytt stadium eller i mellanläget. Jag vet inte vad du jobbar med eller om du har haft cancer. Jag har erfarenhet av både strup-, lung- och bröstcancer. Både mig personligen och nära anhörig. Ingen av oss hade smärtstillande eftersom vi inte hade ont. Två avled av sviterna från cancern. Jag blev frisk. Ingen av oss behövde smärtstillande. Så det beror säkert på hur tumören växt. Men att allenarådande säga att "cancerpatienter har smärtstillande hemma" är faktiskt att fabulera.
Jag har haft och det gjorde djävulskt ont HELA TIDEN!
Lättade sakta under behandling
Så att påstå det bara smärtar i slutet är verkligen fel
Citera
2018-01-12, 22:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Jag ser det som ett friskhetstecken. En bra sida av vår karaktär. Om vi skulle rycka på axlarna och vända ryggen till, visa oss totalt avtrubbade, det är då det är dags att känna oro. Att ventilera här tyder på engagemang. Även om det kan verka så ibland så är inte syftet med diskussionen sensationlystnad eller någon morbid slaskhink. Givetvis finns det inget som ursäktar mord, det är nog alla här överens om. Men att vi söker och kan ha förståelse för varför, det är mänskligt.

Klokt.
Citera
2018-01-12, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Tyvärr tror jag att skolan blir syndabocken. Lagen är mycket sträng på att det skall upprättas en anmälan till socialnämden i kommunen och gäller redan vid minsta misstanke på att barnen far illa.

http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/19456/2014-6-5.pdf

Varför skulle skolan torska ??
Skolan har ju ställt upp på både hemundervisning och massor av möten.. rektor, lärare, skolsköterska .....
Skolan har inte sett något som tyder på att detta skulle ske, eller att någon skulle fara illa.
Varför skulle vi tro nått annat.
Citera
2018-01-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skall jag vara bara petig på detaljerna krävs det TVÅ "genbärare" för att sjukdomen skall uppstå hos barnen.

Fast mamman känner kanske mer för sina barn än pappan.
Jag och min fru upplever situationer olika med våra barn. Vilket jag tror alla gör?
Citera
2018-01-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det beror naturligtvis på var cancern sitter. Extremt ont gör det dock inte. Det kan knipa till lite, men det är inte stadigvarande smärtor i ett nytt stadium eller i mellanläget. Jag vet inte vad du jobbar med eller om du har haft cancer. Jag har erfarenhet av både strup-, lung- och bröstcancer. Både mig personligen och nära anhörig. Ingen av oss hade smärtstillande eftersom vi inte hade ont. Två avled av sviterna från cancern. Jag blev frisk. Ingen av oss behövde smärtstillande. Så det beror säkert på hur tumören växt. Men att allenarådande säga att "cancerpatienter har smärtstillande hemma" är faktiskt att fabulera.

Min erfarenhet är att viss typ av cancer gör fruktansvärt ont, hela tiden. Det är som sagt olika typer av cancer och var de sitter. Men vissa som sitter med sina cancersjuka anhöriga blir aldrig sig lika efter månader av fruktansvärd smärta och dödsångest från sina nära.

Vet inte om du hängde med i dödshjälp-debatten som pågick för ca 1 år sedan då just detta avhandlades där berättelser om anhöriga som var sjuka som pendlade upp och ner ur medvetande hela tiden och varje gång de vaknade upp i fruktansvärda smärtor så skulle de svara ja eller nej på ifall de ville leva eller inte.

Nekar inte till dina erfarenheter såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Jag har haft och det gjorde djävulskt ont HELA TIDEN!
Lättade sakta under behandling
Så att påstå det bara smärtar i slutet är verkligen fel
Ok, då har väl jag och mina närstående hög smärttröskel. Trist för dig dock. Men ändå, du kan inte generalisera. Att säga att alla cancerpatienter har smärtstillande medicin hemma är de facto fel. För det har du ingen aning om.
Citera
Medlem
Ataxia telangiectasia tror jag är gåtans lösning. En fruktansvärd sjukdom som jag säkert tror kan knäcka en familj fullständigt. Kanske har de inte vetat om diagnosen så länge, men de har märkt att flickorna har blivit sjuka ofta. Mamman drabbades av cancer och kanske även flickorna hade fått cancer. Alla utom pappan var döende, men pappan som verkar ha varit mycket barnkär drabbades säkert av en svår depression när han insåg hur hopplös situationen var. Endast cirka 20 personer i Sverige har diagnosen.

http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/ataxiatelangiectasia
Citera
2018-01-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Poliser är av ett helt annat slag än jurister. Den gubben gav mig rysningar innan det uppdagades.
Jasså och kapten klänning var inte jurist,
snittet på jurister är absolut högre än polisens, åt fel håll.
det är ju för fan välkänt hur jurister fungerar,,
alla skenheliga ger mig rysningar, det värsta jag vet.
så du kickade snett på honom innan de uppdagades vem han var,,, mm
Citera
2018-01-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Nu fungerade det med sökningen.
Precis som jag skrev så sa chefen följande:
– Folk är upprivna. Det är en nära vän till oss. Det är en liten arbetsplats och han har varit här sedan 2002.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka3MbX/dode-pappans-chef-det-var-jag-som-slog-larm

Ekonomihögskolan är ett samlingsbegrepp som innehåller flera ämnesinstitutioner varav juridik är ett sådant=arbetsplats. Arbetar själv på en Handelshögskola, vid en ämnesinstitution=min arbetsplats.
Så ser det oftast ut, oavsett "samlingsbegrepp".
Citera
2018-01-12, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Nä men om man är frisk och normal mördar man inte sina barn.
Om man däremot är sjuk i huvudet kan det ju kännas fullt rimligt att mörda barnen när de blir sjuka, för att ”skona dem”.

Vad vet du om det ?
Vet du hur dom hade det ?
Citera
2018-01-12, 22:13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Alltså, eftersom grannen vet vilka som bor där är det ju inte helt egendomligt att man utgår från att det är en av döttrarna som badar snarare än att man faktiskt konstaterar vilket barn det är. I tillägg då till att det verkar som att den här familjen inte var särskilt väl integrerade i sitt kvarter.

Nu var jag ju dock främst ute efter att belysa hur lite med säkerhet belagda uppgifter vi har i den här tråden. Det skulle ju till och med kunna vara äldsta dottern som tagit livet av sin lillasyster och sig själv varpå föräldrarna avslutat resten själva. Högst osannolikt? Självklart! Men vi har ju inga säkra uppgifter om nåt.

Naturligtvis kan det var som du skriver. Men det stora problemet i tråden är förutom brist på fakta alla trådsanningar. Om jag räknat rätt så led döttrarna av minst fyra extremt ovanliga sjukdomar, baserat på pm i tråden enligt olika skribenter. Mamman var döende i cancer, naturligtvis enligt obekräftade fantasier.

Min uppfattning är att fallet är djupt tragiskt och att skribenter som "hittar på" sjukdomar och krystae förklaringar är enbart värda förakt.

Jag har efterlyst någon form av information om att mamman var döende i cancer. Naturligtvis utan framgång. Det finna skribenter som av någon outgrundlig anledning driver sina teser utan fakta eller argument. Dom använder morden på två barn för att göra sig intressanta. Dom är enbart värda förakt och dom är patetiska slödder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in