2018-01-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Har skrivit det tidigare men hela elevvardsteamet mar jäkligt daligt för närvarande. Helt klart. Liksom de lârare som varit hemma och undervisat barnen och som inte märkt att ngt varit "fel". Hemska tanke dom kanske har märkt det och pratat med sin chef om detta mellan fyra väggar.
Det kan ju faktiskt vara så att det har varit något fel under särskilt lång tid. Tidningarna skriver ju att familjen sakta har gått mot ensamhet.
Citera
2018-01-12, 17:40
Medlem
”Jag kände mannen i familjen. I juridisk mening är det mord att uppsåtligen ta någons liv. När man beskriver vad som hänt rent övergripande är bakgrunden en stor tragedi och en enorm sorg. Tramsigt inlägg på KIT.

- Hittade detta på Facebook, Inlägget på KIT ansåg att man ska rubricera händelsen som ”mord” istället för ”familjetragedi”, därav ovanstående svar från kvinnan som kände pappan.
Senast redigerad av llrosell 2018-01-12 kl. 17:43.
Citera
2018-01-12, 17:42
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapiridae
Kan vi snälla släppa alla teorier om obskyra diagnoser? Inte dödar man sina barn för att de lider av kronisk trötthet. Det är ju en hund begraven här, dessutom när skolan sagt att föräldrarna "misstänkte" att den yngre flickan drabbats av samma sjukdom. Lektorn i psykologi menar ju att skolan borde agerat annorlunda, det säger man ju inte om flickorna exempelvis skulle varit konstant sängliggande eller hade ett år kvar att leva.

Ett utmärkt förslag.Vi har haft förslag på diverse obskyra sjukdomar vissa dödliga andra inte. Dessutom är det såvitt jag vet en "trådsanning" att mamman led av cancer men det tas för givet att hon var mer eller mindre döende. Jag kan ha missat något men jag har inte sett något som styrker det.

Det är det som gör det hela mystiskt en till det yttre social väl fungerande familj som lever i ett välordnat samhälle utplånas pga av brottslighet från en eller flera familjemedlemmar. Det enda som framkommit som är extremt avvikande är att båda döttrarna hemskolades. Det är dock väldigt oklart varför detta skedde. Någonstans där tror jag att vi kan hitta förklaringen till det som skedde.
Citera
2018-01-12, 17:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Sen när är det mer kostnadseffektivt att låta en lärare undervisa en enda elev istället för en klass flera dagar i veckan.

Det beror helt på. Om flickorna inte fungerar i sina klasser så måste de ha speciallärare stora delar av tiden, och en relativt stor klass kan behöva delas upp i två med var sin klassföreståndare ("mentor") etc.
Citera
2018-01-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Läser man om LB-sjukdom och vad det innebär samt vad som kommit fram så tycker jag det låter tveksamt. Många blir rullstolsbundna vid 9-10 års ålder och i princip alla i tonåren.
Dottern hade ju plaskat i poolen och synts i mellandagarna (om det nu är bekräftat).

Äe det Lyme-borrelios som menas utifrån LB-sjukdomen?
Citera
2018-01-12, 17:45
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Sen när är det mer kostnadseffektivt att låta en lärare undervisa en enda elev istället för en klass flera dagar i veckan.

Jag fattade det som att någon av föräldrarna tog över denna rollen, men är det fråga om en lärare som undervisat i hemmet så blir det såklart dyrare, ja.
Citera
2018-01-12, 17:46
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Citat:
Att flickorna hade medicinska åkommor var inget som omgivningen märkte av.

– I somras tjoade de och hoppade i poolen. Jag såg pappan och den yngsta dottern i affären i mellandagarna. Då verkade allt som vanligt, säger grannen.
Expressen

"Ofattbart sjuka" var de i alla fall inte den sista tiden i sina liv, under den tid som familjen också isolerade sig alltmer.

Jag tror att detta med sjukdom var ett hittepå från pappan. Han ville ha kontroll dygnet runt på sin familj. Jag tycker det är uppenbart. Såpass tillvida att han jobbade hemifrån själv också till slut. Det trappades upp mer och mer. DÄRFÖR säger skolan att dom mår dåligt över att "dom inget märkte". Pappan var nog en mästare i att manipulera om det behövdes. Tänk på att många psykopater har en hög befattning i samhället. En psykopat slavar inte på en fabrik t.ex. Psykopater är att finna i typiska yrken som det pappan hade. Med det inte sagt att alla i den ställningen är psykopater.
Citera
2018-01-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Det är nog många som älskar sin partner och sina barn som inte skulle vilja leva vidare. Om det dessutom är hans som "hjälpt" dem att slippa sitt lidande, så är det ännu mera förståeligt att han inte ville leva vidare.

Ge ett tidigare fall.

Det är inte normalt att ta livet av sig själv för att ens anhöriga lider. I synnerhet inte normalt att ta död på sina barn och fru. Hur kan alla tre vara dödssjuka samtidigt? Extremt osannolikt.

Jag tror fortfarande på pedofil-spåret eller någon form av familjehemlighet. Det enda spår som håller ihop logiskt.
Senast redigerad av Mafia 2018-01-12 kl. 17:51.
Citera
2018-01-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Förundras över hur pappan gått från Fritz-pedofil till en stackars skyddande ängel på mindre än en timme.

Samma intryck här, trenderna i tråden kommer och går över dygnets timmar och i avsaknad av relevant och bekräftad information.

Men bekräftat är att lärare har sprungit i huset stup i kvarten och haft lektioner med barnen, den älste skulle försöka återanpassas och uppnå gymnasie behörigthet.
Allt enligt dokument inom skolan från möten med föråldrarna som media tagit del av och publicerat artiklar om. Nu ska skolan "rannsaka" sig själva, hmmmm.

Släpp allt om allvarligt sjuka och barmhärtighets mördade barn, verkligheten är tyvärr grym.
Citera
2018-01-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men hur kan du tro att man som nära anhöriga går in och l läser flashback ?
Som anhörig så diskuterar man rimligtvis dessa sorgliga omständigheter med sina egna närstående.
Sorg är ofta ingenting man torgför i ett anonymt forum. Ja ungdomar med distans problem gör så, visst.
Om jag vore anhörig så skulle jag inte alls intressera mig för flashback eller yttra mig på nätet.
Sorgen lamslår och håller en i "en bubbla".
Vet man dessutom om alla vilda spekulationer och horribla antaganden som sker i flashback-trådar
så håller man sig borta från flashback.
De närmaste anhöriga står så klart i regelbunden kontakt med polisen och behöver inte "fiska" efter
fantasifull information på flashback.
Människan är en nyfiken varelse - precis som du och jag som hänger här. Då de läser i pressen att det skrivs här så är det inte ett långt steg att gå in och kolla. Du kan säkert finna flera sådana inlägg från folk som är nära om du letar, ett som kommer upp är hon som vart mördad i Väsby och ingjuten.
Citera
2018-01-12, 17:50
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faxer
Sjukdomsförloppet varierar kraftigt mellan olika drabbade personer. Kan också vara svårt att upptäcka, förväxlas för andra sjukdomar och krävs mer än blodprov för att sätta diagnosen.

Varför försöker du göra diagnosen svårare än den är:" Diagnosen ställs på de karaktäristiska symtomen koordinationsstörning i rörelsemönstret (ataxi), som börjar i 1 till 2-årsåldern, och vidgade blodkärl i hud och ögonvitor (telangiektasier) som kommer samtidigt eller senare. Särskilt i ögonvitorna kan telangiektasier vara svåra att uppmärksamma. Laboratorieprover som visar höga halter av vissa proteiner, vilket normalt bara finns under fostertiden (alfa-fetoprotein), ger ytterligare stöd för diagnosen. Oftast, men inte alltid, visar laboratorieprover också låga halter av vissa immunglobuliner (IgA- och IgG2-brist).

Diagnosen bekräftas med DNA-analys."

Det innebär att om man att att båda föräldrarna är bärare av anlag för sjukdomen och att den äldsta
dottern har sjukdomen så vet man också att eventuella kommande barn kommer att med stor sannolikhet att drabbas. Något som man enkelt kan testa med ett DNA test. Man behöver inte sväva i ovisshet om det.
Citera
2018-01-12, 17:52
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men hur kan du tro att man som nära anhöriga går in och l läser flashback ?
Som anhörig så diskuterar man rimligtvis dessa sorgliga omständigheter med sina egna närstående.
Sorg är ofta ingenting man torgför i ett anonymt forum. Ja ungdomar med distans problem gör så, visst.
Om jag vore anhörig så skulle jag inte alls intressera mig för flashback eller yttra mig på nätet.
Sorgen lamslår och håller en i "en bubbla".
Vet man dessutom om alla vilda spekulationer och horribla antaganden som sker i flashback-trådar
så håller man sig borta från flashback.
De närmaste anhöriga står så klart i regelbunden kontakt med polisen och behöver inte "fiska" efter
fantasifull information på flashback.
Vänner till nâra anhöriga gar sakert in och läser har pa flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in