Citat:
Ursprungligen postat av
MikkeMus
Det här är släkt i sorg och en familj som haft sorg länge på ett eller annat sätt. Topp om vi alla kan vara lite omtänksamma mot släktingar och vänner genom att inte spela stort på otrevliga anklagelser såsom incest eller liknande. Skall givetvis få nämnas men jag tycker det är bra om det inte blir en sak som de efterlevande behöver ha sorg för i framtiden.
Jag undrar dock en sak. Det finns nästan inte ett enda fall här på Flash där inte en någorlunda nära anhörig har skrivit till slut. Dom verkar följa men inte kommentera och till slut så kommer kommentaren för att få stopp på spekulationerna. Varför har inte detta hänt ännu? Det undrar jag!
Men hur kan du tro att man som nära anhöriga går in och l läser flashback ?
Som anhörig så diskuterar man rimligtvis dessa sorgliga omständigheter med sina egna närstående.
Sorg är ofta ingenting man torgför i ett anonymt forum. Ja ungdomar med distans problem gör så, visst.
Om jag vore anhörig så skulle jag inte alls intressera mig för flashback eller yttra mig på nätet.
Sorgen lamslår och håller en i "en bubbla".
Vet man dessutom om alla vilda spekulationer och horribla antaganden som sker i flashback-trådar
så håller man sig borta från flashback.
De närmaste anhöriga står så klart i regelbunden kontakt med polisen och behöver inte "fiska" efter
fantasifull information på flashback.