Citat:
1/Inte i vatten då kroppen flöt,ena sidan av kroppen har befunnit sig i vatten,den andra ovanför på ytan,(tänk båt eller flotte.) Den del av torson som flutit ovanför vattnet har befunnit sig i kylig utomhustemperatur och troligtvis blivit brunfärgad.Min tolkning är att p1 &2 avser inom-/utomhusmiljö och p3 är exklusivt för "Lik som ligger i vatten".
Del av Metroartikeln som du länkade:
Förruttnelsens färger (1)
Kroppens förruttnelse har förenklat tre färger. Vit, grön och brun. En person som nyligen avlidit eller en kropp som läggs i vatten ser vit ut, en kropp som ligger i rumstemperatur blir grön och en kropp som ligger i svalare temperatur blir brun.
Kroppen mumifieras i svalare temperatur (2)
Inom någon vecka då vävnaderna är i upplösning bildas blåsor i huden.
– En kropp som ligger svalt och ventilerat torkar och blir brun. Det är vad man kallar för mumifiering, huden blir väldigt hård och läderaktig och smälter inte bort, säger Martina Olsson Frisk.
Kroppen blir skör i vatten (3)
Lik som ligger i vatten blir vita, får skrynklig hud och ser ut att vara gjorda av vax då fettvävnaderna stelnar. En kropp som ligger i vatten bevaras men blir skör och så ömtålig att kroppsdelarna går av vid hantering berättar Martina Olsson Frisk. När kroppen tas upp ur vattnet ruttnar den väldigt snabbt.
Länk: https://www.metro.se/artikel/rättsläkaren-det-här-händer-i-kroppen-när-du-dött-xr
Ang båtresan så vill jag minnas att PM spenderade en del av tiden i enskildhet som "egen tid". På däck eller i ruffen vet jag dock inte, utgick bara ifrån att han då satt i ruffen.
Jo, han har erkänt styckningen. Om han erkänner för att skydda någon eller ej får framtiden utvisa.
Del av Metroartikeln som du länkade:
Förruttnelsens färger (1)
Kroppens förruttnelse har förenklat tre färger. Vit, grön och brun. En person som nyligen avlidit eller en kropp som läggs i vatten ser vit ut, en kropp som ligger i rumstemperatur blir grön och en kropp som ligger i svalare temperatur blir brun.
Kroppen mumifieras i svalare temperatur (2)
Inom någon vecka då vävnaderna är i upplösning bildas blåsor i huden.
– En kropp som ligger svalt och ventilerat torkar och blir brun. Det är vad man kallar för mumifiering, huden blir väldigt hård och läderaktig och smälter inte bort, säger Martina Olsson Frisk.
Kroppen blir skör i vatten (3)
Lik som ligger i vatten blir vita, får skrynklig hud och ser ut att vara gjorda av vax då fettvävnaderna stelnar. En kropp som ligger i vatten bevaras men blir skör och så ömtålig att kroppsdelarna går av vid hantering berättar Martina Olsson Frisk. När kroppen tas upp ur vattnet ruttnar den väldigt snabbt.
Länk: https://www.metro.se/artikel/rättsläkaren-det-här-händer-i-kroppen-när-du-dött-xr
Ang båtresan så vill jag minnas att PM spenderade en del av tiden i enskildhet som "egen tid". På däck eller i ruffen vet jag dock inte, utgick bara ifrån att han då satt i ruffen.
Jo, han har erkänt styckningen. Om han erkänner för att skydda någon eller ej får framtiden utvisa.
2/ Men vem skulle han skydda utom sin egen heder? Hela ubåtsfärden är kartlagd med hjälp av radar. Pm har inte varit vid land på hela tiden enligt polisen.Polisen har ju dessutom förberett ett mordåtal. Har du ingen tilltro till Polisens utredare? Trots att de lyckades med den otroliga bedriften att finna KiMs samtliga kvarlevor,kläder,kniven samt en såg.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-11 kl. 22:29.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-11 kl. 22:29.

Vem skulle PM så ädelt skydda när han riskerar förvaring i fängelse eller på rättspsyk kanske livet ut.