Citat:
Sexualsadisten söker i princip alltid ett ofrivilligt offer. Det ingår i fantasin, att överfalla och ta kontroll över ett "intet ont anande" offer, att se hur paniken och rädslan växer fram. Det ingår i "kittet" och ökar den sexuella tillfredsställelsen, hans känsla av makt och kontroll över ett högst ofrivilligt offer.Tänk dig ett SM-par. Är sadisten ond,elak som piskar masochisten? Snarare snäll eftersom masochisten ju vill det. Och samtidigt är masochisten snäll mot sadisten som ju vill piska. Så länge det är med samtycke och hänsyn tycker vi att det är ok. Sexualsadisten är en värre variant av sadisten. I många fall kan de finna en partner som njuter av att skadas mer än masochisten. En person som njuter av att skadas rejält,tom med kniv.
Det är ju då med samtycke och inte kriminellt.
Nästa steg är Sexualsadisten som vill döda. Det förekommer att de finner en partner som vill plågas ihjäl för sin njutnings skull helt frivilligt. Detta är då kriminellt. Man får inte mörda även om det är offrets högsta sexuella dröm.
Tyvärr kan ju den här sexualsadisten mörda ett ofrivilligt offer.
Jag ser det som en sjukdom,som deras drog,medicin. En sexuell läggning med starka tvångstankar och tvångshandlingar. Så jag tror inte att det är elakhet,ondska så som vi menar det.Det är sexualdrift,en sexuell läggning.Med väldigt starka drifter de inte kan motstå. Tänk heorinmissbrukare.
I svenska källor beskrivs den farliga varianten Sexualsadism som sjukdom. Jag tror att det är det.
Detta är ingen ursäkt för brottet naturligtvis.
Det kan ha varit så att PM sysslade med att fantisera om mord och styckning mm. Men han kanske aldrig trodde att det var något han skulle göra i verkligheten. Vi vill väl inte realisera alla våra fantasier nödvändigtvis. Jag påstår inget men det kan ha varit så också.
Det är ju då med samtycke och inte kriminellt.
Nästa steg är Sexualsadisten som vill döda. Det förekommer att de finner en partner som vill plågas ihjäl för sin njutnings skull helt frivilligt. Detta är då kriminellt. Man får inte mörda även om det är offrets högsta sexuella dröm.
Tyvärr kan ju den här sexualsadisten mörda ett ofrivilligt offer.
Jag ser det som en sjukdom,som deras drog,medicin. En sexuell läggning med starka tvångstankar och tvångshandlingar. Så jag tror inte att det är elakhet,ondska så som vi menar det.Det är sexualdrift,en sexuell läggning.Med väldigt starka drifter de inte kan motstå. Tänk heorinmissbrukare.
I svenska källor beskrivs den farliga varianten Sexualsadism som sjukdom. Jag tror att det är det.
Detta är ingen ursäkt för brottet naturligtvis.
Det kan ha varit så att PM sysslade med att fantisera om mord och styckning mm. Men han kanske aldrig trodde att det var något han skulle göra i verkligheten. Vi vill väl inte realisera alla våra fantasier nödvändigtvis. Jag påstår inget men det kan ha varit så också.
Sexualsadistiskt våld och mord - för egen njutnings skull, helt utan empati för offret skall aldrig blandas ihop med BDSM.
Jay Wiseman, författare av SM 101 ger sin syn på saken om skillnaderna mellan BDSM och övergrepp/misshandel på följande sätt:
BDSM sker alltid med samtliga inblandades samtycke. Det gör inte misshandel.
1. BDSM-utövare planerar sina aktiviteter i syfte att minimera riskerna för varandras fysiska och emotionella välmående. Det gör inte någon som misshandlar.
2. BDSM-aktiviteter förhandlas fram, och man kommer i god tid i förväg överens om vad som ska hända. Det händer aldrig när det gäller misshandel.
3. BDSM-aktiviteter kan förbättra förhållandet mellan de involverade. Det kan inte misshandel.
4. BDSM-aktiviteter kan utföras i närvaron av andra stödjande människor, och det anordnas till och med speciella fester för detta ändamål. Misshandel kräver isolering och hemlighållande.
5. BDSM-aktiviteter har vederhäftiga och överenskomna regler. Misshandel sker helt utan sådana överenskommelser.
6. BDSM-aktiviteter kan vara önskat, och till med starkt efterlängtat, av den undergivna. Ingen önskar sig av uppenbara skäl att bli misshandlad och utsatt för övergrepp.
7. BDSM görs för en erotisk tillfredsställelse och/eller personlig utveckling för alla inblandade. Detsamma gäller knappast vid misshandel.
8. BDSM-aktiviteter kan avbrytas ögonblickligen, när som helst, och av vilken anledning som helst om den undergivna använder sig av ett så kallat säkerhetsord. Ett misshandelsoffer kan inte stoppa en förövare på detta sätt.
9. I BDSM-aktiviteter behåller den dominante alltid kontrollen över sina känslor. En misshandlares känsloutbrott är okontrollerade.
10. Efter en BDSM-aktivitet känner sig den undergivna ofta tacksam gentemot den dominanta. Ett misshandelsoffer känner sig aldrig tacksam gentemot sin gärningsman,
11. BDSM-utövare känner inte att de har någon inneboende rätt att på grund av sitt kön, inkomst eller andra faktorer kontrollera sina partners beteende. Det gör däremot ofta de som begår övergrepp
Med reservation för översättningsmissar, då: det är inget nytt utom en sak som jag inte hört förr. M berättar att det är 99 procent män i alla rymdprojekt. Han säger att han inte förstår varför kvinnor inte är intresserade av att ge sig ut i världsrymden och promenera på främmande planeter, och att han önskar att det lika gärna kunde vara en mörkhyad kvinna han sköt upp i sin egenkonstruerade raket. Vilket jag inte tror ett ögonblick på: han har nog velat göra den resan själv över allt annat i hela sitt liv. Men han kanske ville ha in kvinnor i rymdprojekten av "andra" anledningar..?