Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du skulle nästan komma undan med dina bortförklaringar om det inte vore för att du så tydligt specificerade tiden till nästan ett dygn. Men nu ser ju alla att du helt enkelt blandat ihop saker igen, hade fel som vanligt och blåljuger istället för att krypa till korset, trist.
Nej, det är som vanligt DU som läser in saker som inte finns i mitt inlägg och så får jag ägna lång tid och många många många många inlägg till att visa dig och de som till äventyrs orkar läsa i tråden att det är .... som vanligt DU som läser in saker som inte finns i mitt inlägg även den här gången ... och den här gången .... den här gången ... den här gången ....
Det här är en av en mängd metoder du använder dig av när du gör allt som står i din makt för att sabotera att en vettig diskussion växer fram och därmed hotar dig i ditt värv.
Åter till ämnet. Här är ett exempel i högen där du drar ditt nonsensmantra om ”ej bekämpade bränder” som om det hade något som helst analytiskt värde:
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Citat:
Ursprungligen postat av
studentroland
Allihop de bränderna bekämpades av brandkår - de flesta antagligen även av fungerande sprinklersystem.
Windsor rasade dessutom ändå - i alla fall samtliga delar med liknande konstruktion (stål)
.... att en övertänd byggnad som brinner nästan ett dygn är mycket mindre allvarlig/omfattande än WTC7’s dito eftersom den ju minsann var ”ej bekämpad”.
Eftersom detta ditt nonsensmantra nu återigen dök upp, nu i en diskussion om din älskade ”skyskrapa” (lol) Plasco Building i Teheran, 2014, så ville jag belysa just det. Att det är ett nonsensmantra du kör med i din iver att sprida största möjliga desinformation/förvirring om vad som verkligen utspelade sig 9/11 och vilka de verkliga förövarna var.
- Nej, Plasco Building var varken en ”skyskrapa” (svensk kontext) eller en ”skyscraper” (internationell kontext/EB) och nej, Plasco Building var i synnerhet ingen ”skyscraper” i relevant kontext som ju var södra Manhattan 9/11, 2001.
”An old tall steel building”, är en relevant benämning och då har vi fortfarande inte gått in på att den var belägen i ett utvecklingsland med allt vad det innebär avseende byggnation, material, koder, kontroller, underhåll, etc. Mitt tips är att samma byggnad belägen på Manhattan (eller var som helst i Västvärlden) omdelbart hade beordrats att rivas av säkhetsskäl. Omedelbart.
- Nej, Plasco Building kan INTE ha utgjort en referens till NIST’s beslut att INTE undersöka möjligheten till att WTC7 togs ner av en CD och att det därmed i så fall var första gången i världshistorien en ”steel skyscraper” totalkollapsade av brand, enbart, eftersom samma Plasco Building, även om den hade varit en ”steel skyscraper” kollapsade först 7 år EFTER det att samma NIST’s slutrapport publicerades.
- Nej, det är fortfarande ett nonsensargument att hävda att WTC7 brann ”okontrollerat” eller ”ej bekämpad” helt oavsett vilken byggnad som är aktuell vid en jämförelse. Det är fortfarande så att det är brandens omfattning och tidsspann som är det enda relevanta, helt oavsett i vilken mån den bekämpades eller inte bekämpades.
Vad av det här är det som du och dina PM-fans (lol) låtsas som att ni inte fattar, SnakePlisssken? Och, än viktigare, varför låtsas ni att ni inte fattar?