2018-01-10, 23:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du fattar fortfarande inte. Du har tidigare i tråden dragit ditt mantra om WTC7’s brand som ”ej bekämpad” och till och med i jämförelse med byggnader som varit helt övertända och brunnit nästan ett helt dygn utan att för den skull totalkollapsa eller ens kollapsa partiellt. Som om det här ”ej bekämpad” på något sätt skulle övertrumfa respektive brands FAKTISKA omfattning och tidspann. Jag VET att just Plasco inte var övertänd och inte brann i nära ett dygn, men det var fortfarande inte poängen med min kommentar. Poängen var just att du återkommande drar det här nonsensmantrat ”ej bekämpad” som om det skulle vara relevant för brandens (WTC7’s) faktiska omfattning och tidsspann.

Det här VET du mycket väl själv, men det är underordnat din semantikmaskin som går på högvarv i dina försök att misskreditera det jag skriver på allt annat än saklig grund.

Va? Jag säger att ditt nonsensmantra ”ej bekämpad” är just helt nonsens helt oavsett vilken byggnad som för ögonblicket utgör referens. Att det är ett genomgående nonsensargument du svänger dig med.

Nej, det är bara ännu ett pinsamt exempel på när du istället för att ta en diskussion om sakfrågan försöker avleda diskussionen till något som du hittar på att jag säger.

Att du gör så här gång på gång på gång på gång på gång på gå...... för att du vet att du har fel och att en ärlig och rak diskussion i respektive frågeställning ofrånkomligt kommer att visa det. Att du återigen har fel i sak.

Förklara nu istället på vad sätt ”bekämpad” respektive ”ej bekämpad” har för faktiskt analytiskt värde vid en jämförelse av två olika brandförlopp i två olika byggnader, där både respektive brands omfattning samt tidsspann redan är känt.

Vill du det?

Du skulle nästan komma undan med dina bortförklaringar om det inte vore för att du så tydligt specificerade tiden till nästan ett dygn. Men nu ser ju alla att du helt enkelt blandat ihop saker igen, hade fel som vanligt och blåljuger istället för att krypa till korset, trist.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-01-10 kl. 23:42.
Citera
2018-01-11, 00:11
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du skrev:
Till vem riktade du det?
Till tråden såklart. Jag hoppades eventuellt att någon skulle kunna peka ut något som jag missat som gör det möjligt att få ihop det där utan att va helt knäpp. Alternativt att någon bekräftar att min tolkning inte är unik. Att diskutera det helt enkelt.

Du får gärna fylla i luckorna om du känner dig träffad men då förväntar jag mig faktiskt att du klarar att räkna ut vilka slutsatser baserade på vilka uppgifter och från vilken militär det handlar om. I annat fall framstår du i alla fall bara som knäpp när du känner dig träffad utan att veta varför.

Citat:
Jag ägnar endast förströdda blickar åt dina inlägg, kurrekotte. Du vet mycket väl varför.
Japp, det beror på att du är en väldigt ohederlig debattör som inte gillar att diskutera brister i dina argument, påståenden och fantasifulla "fakta".
Citera
2018-01-11, 00:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du skulle nästan komma undan med dina bortförklaringar om det inte vore för att du så tydligt specificerade tiden till nästan ett dygn. Men nu ser ju alla att du helt enkelt blandat ihop saker igen, hade fel som vanligt och blåljuger istället för att krypa till korset, trist.
Nej, det är som vanligt DU som läser in saker som inte finns i mitt inlägg och så får jag ägna lång tid och många många många många inlägg till att visa dig och de som till äventyrs orkar läsa i tråden att det är .... som vanligt DU som läser in saker som inte finns i mitt inlägg även den här gången ... och den här gången .... den här gången ... den här gången ....

Det här är en av en mängd metoder du använder dig av när du gör allt som står i din makt för att sabotera att en vettig diskussion växer fram och därmed hotar dig i ditt värv.

Åter till ämnet. Här är ett exempel i högen där du drar ditt nonsensmantra om ”ej bekämpade bränder” som om det hade något som helst analytiskt värde:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Windsorbyggnaden i Madrid?
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/windsor.html

eller någon av de andra? One Meridian Plaza, 18 timmar, Caracas Tower, 17 timmar...
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html
Allihop de bränderna bekämpades av brandkår - de flesta antagligen även av fungerande sprinklersystem.
Windsor rasade dessutom ändå - i alla fall samtliga delar med liknande konstruktion (stål)
.... att en övertänd byggnad som brinner nästan ett dygn är mycket mindre allvarlig/omfattande än WTC7’s dito eftersom den ju minsann var ”ej bekämpad”.

Eftersom detta ditt nonsensmantra nu återigen dök upp, nu i en diskussion om din älskade ”skyskrapa” (lol) Plasco Building i Teheran, 2014, så ville jag belysa just det. Att det är ett nonsensmantra du kör med i din iver att sprida största möjliga desinformation/förvirring om vad som verkligen utspelade sig 9/11 och vilka de verkliga förövarna var.

- Nej, Plasco Building var varken en ”skyskrapa” (svensk kontext) eller en ”skyscraper” (internationell kontext/EB) och nej, Plasco Building var i synnerhet ingen ”skyscraper” i relevant kontext som ju var södra Manhattan 9/11, 2001.

”An old tall steel building”, är en relevant benämning och då har vi fortfarande inte gått in på att den var belägen i ett utvecklingsland med allt vad det innebär avseende byggnation, material, koder, kontroller, underhåll, etc. Mitt tips är att samma byggnad belägen på Manhattan (eller var som helst i Västvärlden) omdelbart hade beordrats att rivas av säkhetsskäl. Omedelbart.

- Nej, Plasco Building kan INTE ha utgjort en referens till NIST’s beslut att INTE undersöka möjligheten till att WTC7 togs ner av en CD och att det därmed i så fall var första gången i världshistorien en ”steel skyscraper” totalkollapsade av brand, enbart, eftersom samma Plasco Building, även om den hade varit en ”steel skyscraper” kollapsade först 7 år EFTER det att samma NIST’s slutrapport publicerades.

- Nej, det är fortfarande ett nonsensargument att hävda att WTC7 brann ”okontrollerat” eller ”ej bekämpad” helt oavsett vilken byggnad som är aktuell vid en jämförelse. Det är fortfarande så att det är brandens omfattning och tidsspann som är det enda relevanta, helt oavsett i vilken mån den bekämpades eller inte bekämpades.

Vad av det här är det som du och dina PM-fans (lol) låtsas som att ni inte fattar, SnakePlisssken? Och, än viktigare, varför låtsas ni att ni inte fattar?
Senast redigerad av onopono 2018-01-11 kl. 01:14.
Citera
2018-01-11, 07:06
Moderator
Mer tjafsande och irrelevanta förolämpningar raderade.
Moderatormeddelandet som dyker upp när nya inlägg skrivs gäller fortfarande, läs det!

/Moderator
Citera
2018-01-11, 07:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, det är som vanligt DU som läser in saker som inte finns i mitt inlägg och så får jag ägna lång tid och många många många många inlägg till att visa dig och de som till äventyrs orkar läsa i tråden att det är .... som vanligt DU som läser in saker som inte finns i mitt inlägg även den här gången ... och den här gången .... den här gången ... den här gången ....

Det här är en av en mängd metoder du använder dig av när du gör allt som står i din makt för att sabotera att en vettig diskussion växer fram och därmed hotar dig i ditt värv.

Åter till ämnet. Här är ett exempel i högen där du drar ditt nonsensmantra om ”ej bekämpade bränder” som om det hade något som helst analytiskt värde:
.... att en övertänd byggnad som brinner nästan ett dygn är mycket mindre allvarlig/omfattande än WTC7’s dito eftersom den ju minsann var ”ej bekämpad”.

Eftersom detta ditt nonsensmantra nu återigen dök upp, nu i en diskussion om din älskade ”skyskrapa” (lol) Plasco Building i Teheran, 2014, så ville jag belysa just det. Att det är ett nonsensmantra du kör med i din iver att sprida största möjliga desinformation/förvirring om vad som verkligen utspelade sig 9/11 och vilka de verkliga förövarna var.

- Nej, Plasco Building var varken en ”skyskrapa” (svensk kontext) eller en ”skyscraper” (internationell kontext/EB) och nej, Plasco Building var i synnerhet ingen ”skyscraper” i relevant kontext som ju var södra Manhattan 9/11, 2001.

”An old tall steel building”, är en relevant benämning och då har vi fortfarande inte gått in på att den var belägen i ett utvecklingsland med allt vad det innebär avseende byggnation, material, koder, kontroller, underhåll, etc. Mitt tips är att samma byggnad belägen på Manhattan (eller var som helst i Västvärlden) omdelbart hade beordrats att rivas av säkhetsskäl. Omedelbart.

- Nej, Plasco Building kan INTE ha utgjort en referens till NIST’s beslut att INTE undersöka möjligheten till att WTC7 togs ner av en CD och att det därmed i så fall var första gången i världshistorien en ”steel skyscraper” totalkollapsade av brand, enbart, eftersom samma Plasco Building, även om den hade varit en ”steel skyscraper” kollapsade först 7 år EFTER det att samma NIST’s slutrapport publicerades.

- Nej, det är fortfarande ett nonsensargument att hävda att WTC7 brann ”okontrollerat” eller ”ej bekämpad” helt oavsett vilken byggnad som är aktuell vid en jämförelse. Det är fortfarande så att det är brandens omfattning och tidsspann som är det enda relevanta, helt oavsett i vilken mån den bekämpades eller inte bekämpades.

Vad av det här är det som du och dina PM-fans (lol) låtsas som att ni inte fattar, SnakePlisssken? Och, än viktigare, varför låtsas ni att ni inte fattar?

Menar du att sprinklers och brandkår alltså egentligen är fullständigt onödiga och totalt overksamma funktioner?
Att brandens omfattning ökar när den inte bekämpas är inte en möjlighet du reflekterat över när du drog dina slutsatser?
Citera
2018-01-11, 07:25
Avstängd
Citat:
Menar du att sprinklers och brandkår alltså egentligen är fullständigt onödiga och totalt overksamma funktioner?
Att brandens omfattning ökar när den inte bekämpas är inte en möjlighet du reflekterat över när du drog dina slutsatser?
Nej jag skriver tidigare att det givetvis gäller när brandens omfattning och tidsspann redan är känt. Varför låtsas du hela tiden att du inte förstår?

TROLLAR du nu igen?
Citera
2018-01-11, 07:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Till tråden såklart. Jag hoppades eventuellt att någon skulle kunna peka ut något som jag missat som gör det möjligt att få ihop det där utan att va helt knäpp. Alternativt att någon bekräftar att min tolkning inte är unik. Att diskutera det helt enkelt.

Du får gärna fylla i luckorna om du känner dig träffad men då förväntar jag mig faktiskt att du klarar att räkna ut vilka slutsatser baserade på vilka uppgifter och från vilken militär det handlar om. I annat fall framstår du i alla fall bara som knäpp när du känner dig träffad utan att veta varför.

Japp, det beror på att du är en väldigt ohederlig debattör som inte gillar att diskutera brister i dina argument, påståenden och fantasifulla "fakta".
Stackare. Du skrev:
Citat:
Något som fascinerar mig är att man kan kombinera övertygelsen om att det både var en "stand-down" och en kontrollerad rivning utav byggnaderna och att som kronan på verket förlita sig på uppgifter från militären för att komma fram till den slutsatsen.

Militären var alltså med på att inte ingripa för att försvara medborgare under attack på hemmaplan och att förfalska eller förtiga data om vart dom riktiga passagerarflygen tog vägen men dom kunde absolut inte tänka sig att ljuga om vilka motåtgärder man vidtog?
Vem är ”man”?
Citera
2018-01-11, 07:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej jag skriver tidigare att det givetvis gäller när brandens omfattning och tidsspann redan är känt.
Så du menar att nu när vi vet att WTC 7 rasade hade brandbekämpning inte hjälpt eftersom vi vet att byggnaden rasade? Är det på allvar vad du menar?

Citat:
Varför låtsas du hela tiden att du inte förstår?
TROLLAR du nu igen?

Jag låtsas inte - jag förstår verkligen inte vad du menar - min kvalificerade gissning är att det beror på att du får hålla på och improvisera ihop nya förklaringar allteftersom ditt skepp sjunker, och det blir konstant nya hål i skrovet när du sliter bort bitar för att laga de första hålen med..
Citera
2018-01-11, 08:12
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Stackare. Du skrev:
Vem är ”man”?
Vem som helst som stämmer in på beskrivningen. Jämför med att Herr Gårman inte är en personlig skylt.

Som sagt, du får gärna svara på frågan om du känner att du är rätt man för jobbet.
Citera
2018-01-11, 08:34
Avstängd
Citat:
Vem som helst som stämmer in på beskrivningen. Jämför med att Herr Gårman inte är en personlig skylt.

Som sagt, du får gärna svara på frågan om du känner att du är rätt man för jobbet.
Du hittar alltså bara på det här, gripet ur luften för att se om någon har ett svar på din fantasi.?
Citat:
Något som fascinerar mig är att man kan kombinera övertygelsen om att det både var en "stand-down" och en kontrollerad rivning utav byggnaderna och att som kronan på verket förlita sig på uppgifter från militären för att komma fram till den slutsatsen.
Du menar verkligen att du inte vet om någon har ”kombinerat övertygelsen” ifråga? Du hittar liksom bara på lite för att se vad som händer?
Citera
2018-01-11, 23:09
Medlem
Den här videon, på bara 3 minuter, tyckte jag va ganska bra på att förklara hur Building 7 kunde kollapsa.
https://www.youtube.com/watch?v=uFJa9WUy5QI&t=0m30s

Huvudargument:
1. Det är mycket snack om hur mycket värme stålbalkar egentligen tål. Här visar man ett experiment som visar hur en horisontell balk utan någon vikt på kollapsar efter bara 4 minuter av rejäl eldsvåda. Även om en byggnad har en starkare struktur än så kan det ju ge en bild av att det inte krävs fullt så mycket för att försvaga stålbalkar som man fått för sig
2. Teorin är att delar av de inre våningsplanen började kollapsa innan det yttre skalet föll. En video från 9/11, som jag inte hade sett förut, visar hur delar av taket faller ned in i byggnaden innan den kollapsar, vilket stödjer den teorin.

Ni som tror att det måste ha varit bomber får gärna kontra argumenten i videon.

/ber om ursäkt om just denna video är skåpmat som diskuterats 50 gånger tidigare.
Citera
2018-01-11, 23:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Den här videon, på bara 3 minuter, tyckte jag va ganska bra på att förklara hur Building 7 kunde kollapsa.
https://www.youtube.com/watch?v=uFJa9WUy5QI&t=0m30s

Huvudargument:
1. Det är mycket snack om hur mycket värme stålbalkar egentligen tål. Här visar man ett experiment som visar hur en horisontell balk utan någon vikt på kollapsar efter bara 4 minuter av rejäl eldsvåda. Även om en byggnad har en starkare struktur än så kan det ju ge en bild av att det inte krävs fullt så mycket för att försvaga stålbalkar som man fått för sig
2. Teorin är att delar av de inre våningsplanen började kollapsa innan det yttre skalet föll. En video från 9/11, som jag inte hade sett förut, visar hur delar av taket faller ned in i byggnaden innan den kollapsar, vilket stödjer den teorin.

Ni som tror att det måste ha varit bomber får gärna kontra argumenten i videon.

/ber om ursäkt om just denna video är skåpmat som diskuterats 50 gånger tidigare.
Det finns en nyare, längre och ännu mer pedagogisk version utav samma film här:
https://www.youtube.com/watch?v=4LUDXpMhkNk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in