2018-01-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det låter rimligt att många har det ungefär så. Det är bra man får sig en bild hur de kanske har det. Jag trodde faktiskt på riktigt kineser brukade ha rislyktor hemma.

Man kan tänka sig de har en tjock tv som fungerar ibland också ja. Du sa att Sydkorea släppte ner the interview.
Betyder det att de har en marknad för piratkopierade utländska filmer eller ser de bara på filmer som Sydkorea släpper ner ?

De dricker vodka alltså. Är det bara männen som får en sup eller får kvinnorna också ta en sup om de vill ?

Det är kul att få reda på mer om hur vanligt folk har det även om man bara får reda på ett ungefär. De ska tydligen ha ganska rolig humor om jag förstått rätt. Buskis-humor , vet du om det stämmer ?

De gillar att berätta skämt med varandra ofta med att vsa hur dum man var. Dock idag sitter de flesta mer smart phone men under det kommande nyåret blir det troligen mer prat när vi samlas i fruns hemby.visst tycker de äldre att det är bättre ny men de kan ibland sakna tiden när det det kom en kille på en moppe och via en projektor visade film utomhus, Jag tror Jan Myrdal skrev någon bok om det härliga livet i Hunan under 50 eller 60 talet, ironi.

Kina var verkligt fattigt1949 hemsk barnadödlighet och en mycket låg livslängd
Citera
2018-01-11, 16:21
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Det finns en gräsrotsmarknad sen 15 år tillbaka, tack vare språket gillar de mest SK pop och TV.

Det finns många bra mokrobryggeri i NK, rent vatten.

De dricker ris brännvin. Väldigt få kvinner röker dock kan de yngre ta sig lite rödvin vid fest.

Ett år bodde jag i Tianjin och där rökte många gamla kvinnor. Först tyckte jag att det var konstigt, sen kom jag ihåg den hemska jordbävningen i Tianjin i sluter av 70 talet. På den tiden var detvsom Thåström sjöng...men från Peking hörs det inget..., Väldigt få nyheter från Kina nådde Sverige på den tiden.

Det är bra att de röker . Gamlingar vet bäst.
Du menar alltså att du tror de känner till PSY ?
Vet du om PSY är omtyckt i Nordkorea ?

edit: Kom på att du är i Kina så PSY kanske inte är så känd där. Kina har infört importförbud på en del sydkoreansk pop efter att Sydkorea satte upp en amerikansk radar men det är en sydkoreansk låt som heter gangnam style som alla här känner till.
Senast redigerad av Eurypterida 2018-01-11 kl. 16:51.
Citera
2018-01-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
DFR Korea kommer inte att inleda några kärnvapendiskussioner med Seoul, då Seoul - som du själv framhåller - inte har något att säga till om på den fronten då Seoul inte är herre i sitt eget hus (att vi är överens om att Seoul är en puppetregim är en fantastisk framgång i detta forum!) och då DFRKs vapnen är riktade mot USA och inte mot det egna folket i södra Korea. Seoul är inte heller en erkänd part då det kommer till det icke avslutade kriget och den part som finns på andra sidan är USA.

Kärnvapendiskussion kan således inledas blott med USA som motpart, men inte om USA dikterar villkoren - för då kommer inga diskussioner att inledas. Dessa diskussioner kan i så fall handla om t ex det ryskt-kinesiska förslaget om freeze 4 freeze, vilket verkar vara ett produktivt förslag.

Ju längre USA väntar med att inleda diskussioner om denna typ av förslag, desto större och starkare kärnvapenkapacitet får DFRK - och vänta dig inget amerikansk militärt anfall mot DFRK då svaret innebär kärnvapen mot USAs befolkningscenter.

Kamrat Kim Jong Un sitter som förut med alla Äss i leken. DFRK har all tid i världen att vänta ut USA. Ju längre USA väntar, desto mindre möjlighet har USA att kunna fortsätta ockupationen av S.Korea, helt enkelt därför att USA inte kommer att vara berett att betala priset för att fortsätta ockupationen av Kim Jong Uns land.

Kritiskt blir det då Kim Jong Un har nog mycket kärnvapenkapacitet för att ställa ett offensivt ultimatum till USA: lämna vårt land eller ni kommer att tvingas iväg. Ska vi säga 5 år från nu, då DFRK förfogar över hundratals kärnvapen?

USA är således dömt att lämna Korea. Frågan är bara om det sker snart eller om typ 5 år. USA har ingen som helst chans att stanna kvar med trupper i Korea, vilket dikteras av den logik och styrka som kärnvapen innefattar. I det sammanhanget har det ingen som helst betydelse om USA hade haft miljoner kärnvapen. Det räcker med en handfull för att förstöra USA.

Du gör, om och om igen, graverande och exempellöst kompetensbefriade, FELANALYSER!

Jag har sagt det tidigare, och säger det igen, LÅNGSAMT..........

Eftersom, USA är den, som, tillsammans med Sydkorea och Japan, vilka, I TOTALT SAMFÖRSTÅND OCH
I FULLSTÄNDIG ENIGHET, OCH, SOM MAN UPPNÅTT KONSENSUS OM, GENOM DEMOKRATISKT SAMARBETE,
har "Vetorätten", och sista ordet, när det gäller bland annat förhandlingstaktiken med Nordkorea, så kan Du glömma följande:

1. Freeze 4 Freeze, inte aktuellt. Dessutom är Du okunnig om upphovet och ursprunget till förslaget.

2. Villkoren ÄR REDAN DIKTERADE av de allierade och Kina, Nordkorea skall och får inte inneha kärnvapen, punkt!

3. Villkoren ÄR REDAN DIKTERADE även från Nordkorea, vi skall ha kärnvapen, punkt!

4. Självklart kan man hålla ett möte med en fortsatt förhandling, trots insikten om diktaten ovan. Men till vad nytta, Nordkoreas skäl till varför man skall ha kärnvapen, håller ju inte, "Man vill uppnå paritet med USA i försvars och avsräckningssyfte", otroligt korkat och tro att detta är den egentliga orsaken.
Inte för ett ögonblick, kommer internationella samfundet att acceptera denna förklaring. Inte förrän Nordkorea förklarar, "Vad man egentligen vill", i slutändan, dvs, fred - eventuell återförening med syd, och hur detta över huvudtaget skulle kunna vara möjligt, realistiskt. Då och först då, kan meningsfullt förhandlingsarbete påbörjas.

5. Läs den korrekta analysen Alexander Vorontsov gör i bifogad artikellänk, efter möte men Nordkoreanska diplomater i Pyongyang. Och fäst särskilt uppmärksamheten på deras kommentar, "Vi är endast diplomater, inga militärer, endast vår ledare känner till helheten i denna fråga".

Kim sitter i skåpet, och där ser det djävligt mörkt ut för honom, dags för Dig att börja inse fakta!

https://thediplomat.com/2018/01/is-the-us-preparing-for-preventive-war-views-from-north-korea/
Citera
2018-01-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Du gör, om och om igen, graverande och exempellöst kompetensbefriade, FELANALYSER!

Jag har sagt det tidigare, och säger det igen, LÅNGSAMT..........

Eftersom, USA är den, som, tillsammans med Sydkorea och Japan, vilka, I TOTALT SAMFÖRSTÅND OCH
I FULLSTÄNDIG ENIGHET, OCH, SOM MAN UPPNÅTT KONSENSUS OM, GENOM DEMOKRATISKT SAMARBETE,
har "Vetorätten", och sista ordet, när det gäller bland annat förhandlingstaktiken med Nordkorea, så kan Du glömma följande:

1. Freeze 4 Freeze, inte aktuellt. Dessutom är Du okunnig om upphovet och ursprunget till förslaget.

2. Villkoren ÄR REDAN DIKTERADE av de allierade och Kina, Nordkorea skall och får inte inneha kärnvapen, punkt!

3. Villkoren ÄR REDAN DIKTERADE även från Nordkorea, vi skall ha kärnvapen, punkt!

4. Självklart kan man hålla ett möte med en fortsatt förhandling, trots insikten om diktaten ovan. Men till vad nytta, Nordkoreas skäl till varför man skall ha kärnvapen, håller ju inte, "Man vill uppnå paritet med USA i försvars och avsräckningssyfte", otroligt korkat och tro att detta är den egentliga orsaken.
Inte för ett ögonblick, kommer internationella samfundet att acceptera denna förklaring. Inte förrän Nordkorea förklarar, "Vad man egentligen vill", i slutändan, dvs, fred - eventuell återförening med syd, och hur detta över huvudtaget skulle kunna vara möjligt, realistiskt. Då och först då, kan meningsfullt förhandlingsarbete påbörjas.

5. Läs den korrekta analysen Alexander Vorontsov gör i bifogad artikellänk, efter möte men Nordkoreanska diplomater i Pyongyang. Och fäst särskilt uppmärksamheten på deras kommentar, "Vi är endast diplomater, inga militärer, endast vår ledare känner till helheten i denna fråga".

Kim sitter i skåpet, och där ser det djävligt mörkt ut för honom, dags för Dig att börja inse fakta!

https://thediplomat.com/2018/01/is-the-us-preparing-for-preventive-war-views-from-north-korea/

Tack för länken. Intressant.
Just nu pågår rykte i Kinas sociala appar. Det började fösiktigt men ökar i styrka. Det stämmer med av scenary som NK soldater pratar om. Dock väntar jag med att skriva, jag har för lite belägg
Citera
2018-01-11, 17:36
Medlem
Ytterligare en "Signal", om hur enigheten i det internationella samfundets hållning MOT, Kim, som han borde ta till sig! Pressen ökar ytterligare på Kim, och kommer så att göra för var dag som går!

HMS Sutherland, typ 23 Fregatt,
(ett fartyg som borde få Kim att sova ännu sämre om nätterna, än vad han redan gör)
sänds nu av brittiska flottan till regionen, för att stärka banden och samarbetet med US - Sydkorea och Japan i första hand.

Kim´s enfaldiga försök, med "Rök och dimridåer i retoriken", kommer inte att leda någon vart!

Han försöker bara vinna tid, men den tiden är bara en "Tjuv som stjäl det man istället borde fokusera på, nämligen, avvecklingen av nuvarande regim i Nordkorea". Det kommer bara att svida ännu värre för Kim, ju längre han försöker dra ut på att "Riva av plåstret" och kliva ner och av "Tronen".

Han står mot en internationell övermakt, och han kan inte ändra på detta faktum, spelet är i praktiken redan över för Kim, och han står ensam kvar på scenen, tyvärr kommer ridån gå ner snart!

https://ukdefencejournal.org.uk/hms-sutherland-sets-sail-pacific-strengthen-relations-allies-amid-north-korea-concerns/
Citera
2018-01-11, 17:40
Medlem
Citat:
Det är bra att de röker . Gamlingar vet bäst.
Du menar alltså att du tror de känner till PSY ?
Vet du om PSY är omtyckt i Nordkorea ?

edit: Kom på att du är i Kina så PSY kanske inte är så känd där. Kina har infört importförbud på en del sydkoreansk pop efter att Sydkorea satte upp en amerikansk radar men det är en sydkoreansk låt som heter gangnam style som alla här känner till.

Jepp jag kommer döttrarna var tokiga i honom, men det var för 7 eller 8 år sedan.

Själv är jag plus 50 gubbe, uppväxt med post punk och tidig Amerikansk hardcore. Jag tröttnade på nyare musik när några MTV punk kids blev stora under 90 talet. Blöjpunkare hade vi sagt. Hette dom GreenDay?
På den tiden var det mer techno och rap.
Men det var en kool känsla i Kinas danshak under 90 de kundd blanda ABBA med Ramones om du fattar. Det var helt vilt.
Citera
2018-01-11, 18:29
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Jepp jag kommer döttrarna var tokiga i honom, men det var för 7 eller 8 år sedan.

Själv är jag plus 50 gubbe, uppväxt med post punk och tidig Amerikansk hardcore. Jag tröttnade på nyare musik när några MTV punk kids blev stora under 90 talet. Blöjpunkare hade vi sagt. Hette dom GreenDay?
På den tiden var det mer techno och rap.
Men det var en kool känsla i Kinas danshak under 90 de kundd blanda ABBA med Ramones om du fattar. Det var helt vilt.

Det är helt otroligt bra att nordkoreanerna kopierar PSY.
Då finns det hopp.

Då förstår jag. Ja det stämmer bra det. Det låter som Kineserna har förstått hur ett disco ska vara. Nu är allt här som Green Day. Alltså jag menar allt. Till och med maten är som Green Day.
Citera
2018-01-11, 18:43
Medlem
Citat:
Det är helt otroligt bra att nordkoreanerna kopierar PSY.
Då finns det hopp.

Då förstår jag. Ja det stämmer bra det. Det låter som Kineserna har förstått hur ett disco ska vara. Nu är allt här som Green Day. Alltså jag menar allt. Till och med maten är som Green Day.

Skrattar. Att komma till Kina imitten av 90talet var en befrielse. I Sverige kunde man inte gilla Prince och ABB samtidigt. I Kina hade man inte mina fördomar, skönt .
Sorry moderator Off topic.

Men mitt budskap är enkel. NK är som oss och snart kommer det att hända saker. På ett bra sätt. Inom ett halvår är tjockisen den tredje borta. Och inte genom kärnvapen.
Citera
2018-01-11, 18:58
Medlem
SecundusSilents avatar
Vladimir Putin förklarar Kim Jong Un som Vinnare

Som vanligt vet Putin vad han pratar om - men så är han ju inte en lakej för USA.
Kamrat Kim Jong Un är absolut smart och mogen är den ryska presidentens omdöme och en vinnare av denna rond - och det är bara att hålla med.

RT rapporterar:
"“I believe, Mr Kim Jong-un has certainly won this round,” Putin told journalists at a meeting with the Russian media. He said North Korea has achieved its strategic goal. “He has a nuclear [charge] and a … missile with a range of up to 13,000 kilometers that can reach almost any place on Earth or at least any territory of his potential adversary,” Putin told journalists on Thursday. The Russian president said the North Korean leader is likely to be seeking an easing of tensions in the region. “He is already an absolutely shrewd and mature politician,” Putin added."
https://www.rt.com/news/415628-putin-says-shrewd-korean-leader-won/
Citera
2018-01-11, 19:30
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Du sager att freeze 4 freeze at ett kinesiskt ryskt forslag, men som vanligt inga kallor. Jag har sokt om freeze 4 freeze, och den senaste artikeln jag fann: USA och Kina stodjer inte freeze 4 freeze, artikeln fran 16 Nov. Har du nyare uppgifter.

Du är bara för korkad för att diskutera med. Vad vill du ha källor till? Prova Google nästa gång, t ex "site:.cn" + vad du vill ha reda på som du inte får veta på den lokala bykrogen.

Statlig kinesisk TV. Kina - genom sin utrikesminister - avvisar här Trumps lögn (som du förstås köper) att Kina skulle ha övergivit freeze-for-freeze:

China backs DPRK 'Freeze for Freeze'
https://www.youtube.com/watch?v=9uFZOevKJEs
Senast redigerad av SecundusSilent 2018-01-11 kl. 19:35.
Citera
2018-01-11, 19:49
Medlem
Citat:
Som vanligt vet Putin vad han pratar om

Men vilka utöver den kriminella Kim tror du bryr sig?
Knappast Sydkorea, Japan, Storbritannien eller USA.
Så länge ledarna för dessa länder samt de flesta länder i FN är överens om hur man skall hantera den kriminelle Kim, spelar Putins tyckanden ingen som helst roll.

Genom de allierades konsekventa hållning mot diktaturen Nordkorea har man visat att man tänker löpa hela linan ut, d.v.s avväpna Nordkorea.
Många tecken tyder just nu på att Nordkorea håller på att vittra sönder, vad hjälper då ett tyckande från en handfallen Putin? Hade han vetat vad han pratar om hade situationen sett annorlunda ut
Citera
2018-01-11, 19:54
Medlem
Citat:
Vladimir Putin förklarar Kim Jong Un som Vinnare

Som vanligt vet Putin vad han pratar om - men så är han ju inte en lakej för USA.
Kamrat Kim Jong Un är absolut smart och mogen är den ryska presidentens omdöme och en vinnare av denna rond - och det är bara att hålla med.

RT rapporterar:
"“I believe, Mr Kim Jong-un has certainly won this round,” Putin told journalists at a meeting with the Russian media. He said North Korea has achieved its strategic goal. “He has a nuclear [charge] and a … missile with a range of up to 13,000 kilometers that can reach almost any place on Earth or at least any territory of his potential adversary,” Putin told journalists on Thursday. The Russian president said the North Korean leader is likely to be seeking an easing of tensions in the region. “He is already an absolutely shrewd and mature politician,” Putin added."
https://www.rt.com/news/415628-putin-says-shrewd-korean-leader-won/

HELAN & HALVAN!

(Kim & Putin)

Ha ha ha hahaaa - Hi hihi - Haaahahaha.......

Jag måste resa mig från golvet, jag har skrattat så jag fick ONT i magen, oj oj oj,
sedan jag läste detta om Putins uttalande!!!

Man behöver inte vara professor i Internationell ekonomi eller "Studera Internationell politik vid Princeton", som The WEEK skriver i bifogad artikel, för att förstå varför Putin gör ett sånt här uttalande, just nu!

Tänker på den gamla klassikern, "Res med mig Stina, i en roddbåt till Kina", i det här fallet,
"Res med mig Kim, i en roddbåt till Krim".

"Partners in Crime" - Båda har samma fiender och är utsatta för sanktioner - Putin satsar som vanligt på det ICKE vinnande laget, typ Venezuela och andra vinnare! Ser nog en framtid ihop tillsammans!

www.theweek.com/articles/714278/how-vladimir-putin-kim-jong-un-could.become-partners-crime

Jag garvar fortfarande läppen av mig, fan vad ont i magen jag får!
Senast redigerad av LEMMOR 2018-01-11 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in