2018-01-10, 23:14
Medlem
shorty81s avatar
Varm choklad och så bryter man ner kanelbullar i och låter den bli mjuk
eller munk med vanilj kräm i
Citera
2018-01-11, 15:10
Medlem
Brukade äta chips ( salta ) med kolasås ( sån på tub) ca en påse per tub. Åt det innan jag gick och la mig så mamma inte skullle haffa mig...
Citera
2018-01-11, 15:45
Medlem
RuneRunkares avatar
20st rivna muskotnötter på filmjölk är oslagbart!
Citera
2018-01-11, 17:07
Medlem
Caths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressesmurfen
Jag älskar att äta kalaspuffar med mjölk. Till det ska det vara formfranska med smör och kaviar som är utsmetat jämt över smörgåsen. Sen doppar man smörgåsen i mjölken med kalaspuffarna, samt knuffar upp lite puffar på smörgåsen. Fantastisk kombo. Sött och syrligt.

Låter lite grann som min gamla favorit.
Man gör en dubbelmacka med veteknäcke, lägger herrgårdsost och kaviar mellan och så doppar man härligheten i varm choklad. Sött och syrligt tillsammans - mums!

Problemet är att veteknäcket inte längre finns, så till jul köper jag julknäcke som är ett hyfsat substitut och frossar lite. Tyvärr är det inte riktigt lika sött som det gamla veteknäcket så det smakar bara nästan rätt.

Hade förresten en kompis på universitetet som brukade äta pölsa och pommes frites. Testade aldrig, för jag tyckte inte det lät frestande.
Citera
2018-01-11, 19:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cath
Man gör en dubbelmacka med veteknäcke, lägger herrgårdsost och kaviar mellan och så doppar man härligheten i varm choklad. Sött och syrligt tillsammans - mums!
Fast det ska vara en ost med kraftigare smak, typ vällagrad Grevé. I övrigt så är det där hur jävla gott som helst.
Citera
2018-01-11, 20:03
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRunkare
20st rivna muskotnötter på filmjölk är oslagbart!

Går precis lika bra med bittermandel.
Citera
2018-01-12, 06:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Går precis lika bra med bittermandel.

20 bittermandlar..? Då är du förmodligen rejält död efteråt...
Citera
2018-01-12, 12:17
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
20 bittermandlar..? Då är du förmodligen rejält död efteråt...

Samma som med muskottnötterna, ja. :-)
Citera
2018-01-12, 12:24
Medlem
NorthSNKRs avatar
Käkade förr ibland chokladgodis typ center/plopp, samtidigt med chips så det blandades i munnen. Rätt så god kombo
Citera
2018-01-12, 19:14
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Käkade förr ibland chokladgodis typ center/plopp, samtidigt med chips så det blandades i munnen. Rätt så god kombo
Jag är inte mycket för chips, men kan mycket väl tänka mig att det är gott, på samma sätt som att salta mandlar är gott i chokladkakor, eller att snickers är gott.
Citera
2018-01-15, 04:08
Medlem
Intressesmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cath

Problemet är att veteknäcket inte längre finns, så till jul köper jag julknäcke som är ett hyfsat substitut och frossar lite. Tyvärr är det inte riktigt lika sött som det gamla veteknäcket så det smakar bara nästan rätt.

Hade förresten en kompis på universitetet som brukade äta pölsa och pommes frites. Testade aldrig, för jag tyckte inte det lät frestande.

Det översta låtersvingått.

Det andra förstod jag inte riktigt, menade du röd pölsa? Isf tumme upp
Citera
2018-01-15, 04:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressesmurfen
Det översta låtersvingått.

Det andra förstod jag inte riktigt, menade du röd pölsa? Isf tumme upp
Det är asgott.

Pölsa ser ut som en dålig spya men är förvånansvärt gott. Kan mycket väl tänka mig att det funkar med pommes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in