En del tycker det låter äckligt men är ok...om ni åker till Bryssel (de äter denna typ av brunchmackor i Nederländerna med).. besök en brödbutik och köp ett sånt stort foamy loaf och be att de skivar den (luktar underbart om de gör det med de där glödande trådarna), vidare till en ostbutik och köp lagrad ost av typ emmentaler eller kanske Old Dutch, på med körsbärs-eller hallonsylt, chokladpudding och därefter tuttifrutti dtrössel på för lite crisp. Och så viker du eller gör en roll av brödskivan (det ska vara de där ardennerröv sizen med den där skumgummisega konsistensen så de inte går sönder, det finns både vit frallaaktig och brun med fullkornssmak).
Inte direkt en kombination men folk brukar höja på ögonbrynen när jag nämner att jag inte tycker om pannkakor men älskar pannkakssoppa.
Följdfrågan är alltid "Vad fan är pannkakssoppa?"
Annars brukar jag käka knäckebröd med grekisk yoghurt, citronpeppar, curry eller kanel. Funkar lika bra med grekisk yoghurt, marmelad och gurka.
Inte direkt en kombination men folk brukar höja på ögonbrynen när jag nämner att jag inte tycker om pannkakor men älskar pannkakssoppa.
Följdfrågan är alltid "Vad fan är pannkakssoppa?"
Annars brukar jag käka knäckebröd med grekisk yoghurt, citronpeppar, curry eller kanel. Funkar lika bra med grekisk yoghurt, marmelad och gurka.
Jag gör ibland pepparrotskräm med mycket salt och har i kaffet. Det tycker andra är märkligt! (Pepparrotskräm: riv pepparrot fint och blanda i vispgrädde tillsammans med salt, vispa till tjock grädde.)