2018-01-11, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Det första du ska göra är att ta bort ’droger’ som intressen. Jag vet inte hur du tänkte där, men i normala kretsar är det helt jävla efterblivet.

När det gäller bild. Helst ska du vara så avslappnad som möjligt utan minsta antydan till jag-står-framför-spegeln-och-tar-kort-på-själv-vibbar. Helst tagen av någon annan i ett socialt sammanghang. Det sista tjejer vill se är posörfoton där man står inomhus med brillor och ser skitnödig ut. Det ska se ut som om du inte bekymrar dig över vad andra tycker och tänker. Och desto mindre du verkligen gör det, desto lättare blir det att haffa någon.
för i helvete jag är inte så socialt inkompetent att jag listar DROGER som intresse.
jag skrev det här enbart för att ge en uppfattning om vad jag är för en och vad jag sysslat med bla utöver ett 10tal hobbys istället för att springa på krogen varje vecka och jaga brudar.
Citera
2018-01-11, 11:34
Medlem
Tror det är viktigt att poängtera att Tinder som fenomen är lite över nu. Och de flesta har problem att matchas med vad de finner attraktivt, speciellt män.

Så gråt inte allt för mycket blod över resultatet på de du är intresserade av. Du är inte ensam i den båten. Ganska knökfull båt skulle jag säga.
Citera
2018-01-11, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Om du är "standard" eller inte är en annan sak. Men det du skrev i slutet av trådstarten skulle ge den bilden om det stod ungefär likartat i din Tinder profil.

Kulturellt menar jag allt från musik/konst till att du går ut och gör saker. Jaga i skogen, gymma och visa bilder på pumpade muskler är raka motsatsen till kulturellt.

Gör saker, menar jag sånt som har betydelse i storstäder. Bilder där du är ute i vimlet, kanske kändisbilder, evenemang du är på, resor till intressanta mål osv osv
jag spelar både keyboard (pianoskola) och elgitarr (självlärd) och sitter ibland och övar på några rocklåtar och sjunger när ingen hör. de få polare jag har, har hört mig sjunga och spela och de har bara suttit tysta och smilat, tyckt det låtit bra. har även målat tecknat och skissat mycket i yngre år så pass att min mor skickade in mig på konstskola. men jag har lagt det på hyllan eftersom det är jobbigt för när jag väl börjar skissa rita eller måla så sitter jag i timtal tills jag får kramp i fingrarna.

känner inte för att knäppa selfies ute på stan som en fåfäng fjant.

jag frågade vad tjejer vill se för bilder är det muskler så har jag det är det "kulturella" grejer så antar jag att jag har väl det också.

det är bara det att jag vill inte lägga upp 100 bilder på allt möjligt. ska det verkligen behövas?
Citera
2018-01-11, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Tror det är viktigt att poängtera att Tinder som fenomen är lite över nu. Och de flesta har problem att matchas med vad de finner attraktivt, speciellt män.

Så gråt inte allt för mycket blod över resultatet på de du är intresserade av. Du är inte ensam i den båten. Ganska knökfull båt skulle jag säga.

är du ens en kvinna? jag vill ha tips inte sympatier
Citera
2018-01-11, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
De går igång på spegelbilder från gymmet där mannen har bar överkropp och gymhandskar har jag märkt.

Sen går många igång på bilder med fina bilar också. Bilder som ger intryck av hög status, pengar och kontakter.

Resterande går igång på håriga turkbringor, svart långt skägg och guldhalsband.
jag tror få i Sverige haft de bilar jag ägt så det finns sådana bilder också. men jag vill inte hålla på och flasha.

kan man inte ens få ett vettigt ärligt svar från någon tjej istället? vad är det de vill se?
Citera
2018-01-11, 12:10
Bannlyst
Hade ni tagit det som en komplimang att få ragg ute i nattklubbar och i kurser men inget på tinder? Går lottlös omgång efter omgång, och då trycker jag ändå ja på allt. Så även fula dissar alltså. Jag har alltså så pass mycket utstrålning i verkligheten?. För vad det skulle det annars vara? Om det vara var utseende borde tinder reflektera det
Senast redigerad av Optimisering 2018-01-11 kl. 12:12.
Citera
2018-01-11, 12:36
Medlem
Tjo Biffen,
Bilder du ska ha. 1. Ansiktsbild ev övredelen av kroppen, axlar ner till mage, max. Bruden ska kunna se klart huir du ser ut.
bild 2. Kan vara hela du, eller som i mitt fall visar överkroppen då jag har ganska breda axlar som jag brukar få beröm utav av tjejer. (Ej naket)
Bild 3. Du ihop med en brud, ideala är nog att bruden tagit en selfie där du är med = signalerar att bruden gillar dig, du är en solid dude helt enkelt.
Bild 4. När du gör något intresse/myser med en bögig hund/katt.

Ja det är väl typ det, med såna bilder har jag 3-4matchningar varje dag när jag är i en större stad. Jag är kräsen också, kanske varit fler annars, who knows.
Citera
2018-01-11, 14:30
Medlem
Okej, tänk att detta bara är en persons(tjejs) åsikt så ta allt med en nypa salt. Men:
1. Inga avklädda bilder.
2. Inte för många bilder(fler ån 3-4 ger ett självgott intryck).
3. Gör ej den manliga versionen av ’duckface’, dvs rynkad panna + svårmodig blick.
4. Var hel, ren och ha anständiga kläder.
5. Le gärna.
6. Inga bilder på dig med ditt ex.
7. Inga selfies tagna mot spegeln på gymmet/i badrummet/hissen.
8. Gärna bilder utomhus/när du sportar(dock inte iklädd löpartajts, faller under punkten ’Inga avklädda bilder’ samt ’...ha anständiga bilder’).
Citera
2018-01-11, 18:58
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimisering
Hade ni tagit det som en komplimang att få ragg ute i nattklubbar och i kurser men inget på tinder? Går lottlös omgång efter omgång, och då trycker jag ändå ja på allt. Så även fula dissar alltså. Jag har alltså så pass mycket utstrålning i verkligheten?. För vad det skulle det annars vara? Om det vara var utseende borde tinder reflektera det

Jag är av den uppfattningen att tinder inte är för alla. Vissa har en bra personlighet som inte kan visas i någon all, andra ser bättre ut i verkligheten än på bilder. Slå inte ner dig själv pga det 😉 personligen är jag inget fan av nätdejting, jag gillar fysisk kontakt och vill gärna titta människor i ögonen när jag pratar med dem.
Citera
2018-01-11, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Okej, tänk att detta bara är en persons(tjejs) åsikt så ta allt med en nypa salt. Men:
1. Inga avklädda bilder.
2. Inte för många bilder(fler ån 3-4 ger ett självgott intryck).
3. Gör ej den manliga versionen av ’duckface’, dvs rynkad panna + svårmodig blick.
4. Var hel, ren och ha anständiga kläder.
5. Le gärna.
6. Inga bilder på dig med ditt ex.
7. Inga selfies tagna mot spegeln på gymmet/i badrummet/hissen.
8. Gärna bilder utomhus/när du sportar(dock inte iklädd löpartajts, faller under punkten ’Inga avklädda bilder’ samt ’...ha anständiga bilder’).
Kan du länka något exempel?
Citera
2018-01-11, 20:13
Medlem
NirvanAs avatar
Är det oförskämt/ytligt att fråga om helkroppsbild på en tjej som bara har ansikts/överkroppsbilder? Jag menar, oftast så döljer ju dom nånting (fetma/chubby) men inte ALLTID, så om man gillar nån/ser potential vill man ju se helheten för att inte råka ut för falsk marknadsföring när man ses.

Vad tycker ni tjejer om nån kille frågar om det? Alltid OK? finns det bättre och sämre sätt?

Hur brukar ni killar göra? Gissar att de flesta ignorerar sådana brudar men, visar det sig att hon är normal kanske man går miste om nåt...
Citera
2018-01-11, 23:30
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det oförskämt/ytligt att fråga om helkroppsbild på en tjej som bara har ansikts/överkroppsbilder? Jag menar, oftast så döljer ju dom nånting (fetma/chubby) men inte ALLTID, så om man gillar nån/ser potential vill man ju se helheten för att inte råka ut för falsk marknadsföring när man ses.

Vad tycker ni tjejer om nån kille frågar om det? Alltid OK? finns det bättre och sämre sätt?

Hur brukar ni killar göra? Gissar att de flesta ignorerar sådana brudar men, visar det sig att hon är normal kanske man går miste om nåt...
Kan reageras negativt, absolut. Du kan i ”värsta fall” träffa henne och sedan avgöra ifall hon är tillräckligt smal för dig eller inte. Men att fråga kvinnor om helkroppsbilder sänder inga superb signaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in