2018-01-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
NeuroPsykiatriska Funktionshinder, som Asperger och ADHD.

Angående att M har åldrats som du skrev, så stämmer det - han har åldrats väldigt fort. Men han ser absolut inte gammal ut för sin ålder. Det är snarare så att han såg ut som en gänglig yngling upp till 40 ungefär. Och han har otroligt fina, vita, oslitna tänder för att vara så pass gammal, de flesta börjar få lite gulnade och fläckiga tänder vid 46:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/vi...aketcentrifuge
Men nu för tiden finns det bra blekmedel. En del jag känner har självlysande vita tänder. Ser inte riktigt naturligt ut när man överdriver det där. Jag tycker att han åldrats väldigt mkt. de senaste åren.
Men hans Pappa kanske var lika dan? Men det som slog mig också var att PM såg så glad ut på alla foton. Något sådant foto har jag inte sett de senaste åren,där PM ser riktigt glad ut.
Citera
2018-01-10, 20:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men nu för tiden finns det bra blekmedel. En del jag känner har självlysande vita tänder. Ser inte riktigt naturligt ut när man överdriver det där. Jag tycker att han åldrats väldigt mkt. de senaste åren.
Men hans Pappa kanske var lika dan? Men det som slog mig också var att PM såg så glad ut på alla foton. Något sådant foto har jag inte sett de senaste åren,där PM ser riktigt glad ut.

Fast skulle han ha haft tid att pyssla med sådant? Dessutom blir resultatet inte bra om man har lagningar, för då bleker det ojämnt och slutresultatet blir fläckigt i alla fall.

Jodå, när han åker raketcentrifugen! :-)
Citera
2018-01-10, 20:32
Medlem
Citat:
Fast skulle han ha haft tid att pyssla med sådant? Dessutom blir resultatet inte bra om man har lagningar, för då bleker det ojämnt och slutresultatet blir fläckigt i alla fall.

Jodå, när han åker raketcentrifugen! :-)

Men om man jämför rent generellt så ser det tungt/ansträngt ut de sista fem åren men väldigt lekfullt och happy-happy före det.
Citera
2018-01-10, 20:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Det är svårt att tro. Och seriemördare kan fortsätta med sina brott så länge ingen upptäcker något. Tänk dig en serie brott x1 x2 x3 x4 x5 x6 x7 x8 x9 x10 etc. Det var vad Madsen hade kunnat åstadkomma. Hade danskarna "tur" tog de honom nu efter x1.

Någon här skrev att han verkade hjälpa polisen när han kom iland och att han verkade lugn. Om mördaren har en position som skyddar honom mot misstankar, och det hade Madsen, så är det säkert mycket användbart för honom både vid bortförandet av offret och vid ljugandet efteråt. Jämför t ex polismannen Popkov, som lugnt serimördade och lämnade DNA efter sig utan att bekymra sig om risken att bli arresterad.

"During his savage 16-year spree, Popkov sexually assaulted his young female victims before killing them either with an ax, knives or screwdrivers.

Wearing his police uniform, Popkov would lure his drunken victims into his police car by offering them late night rides back home from bars.

He would then drive them to deserted areas and brutally attack them, dumping their naked corpses in the woods. DNA evidence was left at the crime scenes.

The crimes went unsolved for so many years because the police failed to conduct DNA tests on their own officers. When they finally tested the entire department, Popkov was revealed to be the killer."

https://nypost.com/2017/01/10/serial...25-more-women/

Och så förstås John Wayne Gacy, respekterad lokal affärsman.

Vem kan tro att just
Polismannen
Affärsmannen
Uppfinnaren

är en mördare?

Och alla tre framträder i sin roll som yrket då de approachar offret. Typisk Modus operandi. Gynnsam MO även för andra mördare som ej är yrket: Breivik i polisuniform.

Det ger även status och mördaren får fördelar. Den Pålitlige. Som man kan åka polisbil med (Popkov). Som man kan åka bil hem med och ta jobb hos (Gacy). Som man kan ge skjuts i en båt till Utöya (Breivik). Som man kan åka ubåt tillsammans med (Madsen).

Man kan därför säga att dessa mördare är väl organiserade mördare och att de mördar under täckmantel av sitt yrke, och i synbar egenskap av sitt yrke, eller med hjälp av att framställa ett yrke.

Detta ger mördaren en överlägsen position mentalt. Offret ser på mördaren och ser Mr Niceguy. Mr Reliable. Under ansiktet tänker mördaren på vad han ska göra med offret. Han leker i sin förklädnad. Han är dold.

Madsen kan länge ha varit dold på många sätt under sin militärförklädnad och Uppfinnar-fasad. Han kan ha dolt mycket därinne, mycket länge. De andra såg på Madsen och hyllade honom. Inom sig tänkte han annat.

Så han är organiserad, väl strukturerad och väl planerad. Och fortsätter att utnyttja sin position mot polisen. "Madsen har något han gärna vill berätta"."Madsen är lättad". Bla. Och bla.

Polisen bländad. Journalisterna bländade. Och även här i forumet tycker någon att det var synd att Madsens fasad inte kunde upprätthållas.

Såna här mördare är mycket farliga. För de lurar folk. Kim Wall blev lurad.

Såna här farliga mördare som lurar folk ska låsas in. Amen.
Tack för ett intressant inlägg som verkligen ger en tankeställare.

Ja, det är ruskigt hur dessa dubbelnaturer lyckas blända omgivningen. Inte bara offren utan anhöriga, vänner och kollegor. Minns i början av det här fallet när PM:s bror, ganska irriterat, besvarade GW:s teorier om att Madsen dumpat Kims kropp. Det här var 15 aug och broderns "försvarstal" visar tydligt att han också är "bländad" av PM. Ter sig ganska sorgligt så här i efterhand, men stämmer väl in på hur förvånade, chockade och förnekande närstående brukar vara när den de tror att de känner visar sig vara ett bestialiskt monster.
Citat:
Leif GW Persson tror att Kim Wall dött på Peter Madsens ubåt och att uppfinnaren gömt kroppen.
- Det sannolika är att han har dumpat kroppen, säger Leif GW Persson.

Nu slår Peter Madsens bror Benny Langkjær Egesø tillbaka mot påståendet.
– Jag förstår varför han tror det, men han känner inte min brors personlighet, säger Benny Langkjær Egesø.
- Men en kille som kan hantera stora projekt som raketuppskjutningar och att bygga ubåtar, hur många gånger har han varit i svåra situationer. Jag minns när en raket exploderade under ett test en gång. Det var folk i närheten. Borde han inte ha fått panik då? Borde han inte ha tagit fel beslut då?
- Men en kille som kan hantera stora projekt som raketuppskjutningar och att bygga ubåtar, hur många gånger har han varit i svåra situationer
Benny Langkjær Egesø fortsätter ivrigt.
– Det andra är det känslomässiga. Han är en person som alltid hittar empati för andra människor så om något gick fel, varför skulle han förvandlas till en cynisk mördare som vill dölja sina spår? Det är inte ett rationellt sätt att agera, säger brodern bestämt.
Och varför är Peter i så fall så intresserad av att hjälpa utredningen.
– Det hade ju varit en sak om jag visste att han hade ett förflutet av att skada kvinnor, men det här en person som gråter när han ser en skadad fågel på marken som träffats av en bil. Han skulle inte kunna göra något sådant.
Om han är en normalt tänkande människa med känslor och empati så hade han brutit ihop nu efter flera dagar som anklagad. Han hade gråtit och sagt: ”Jag är så ledsen!”. Bara en cynisk mördare skulle kunna agera på ett annat sätt.
Det sorgliga för PM:s bror, det är att han är sanningen på spåren med dessa sista ord.
Svaret är ju att PM inte är någon normalt tänkande människa med känslor och empati, tvärtom - han är en cynisk, totalt självupptagen, sexualsadistisk styckmördare.
Och, mordet hade inget med "panik" att göra.
Det handlade om att tillfredsställa sina sjuka lustar.
Citera
2018-01-10, 21:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
ottoplommon

Men om man jämför rent generellt så ser det tungt/ansträngt ut de sista fem åren men väldigt lekfullt och happy-happy före det.

Nej, där håller jag inte med dig. Jag tycker tvärtom att M verkar lugnare, lyckligare, säkrare och "normalare" de allra senaste åren.

Citat:
Det enda jag tycks få in rutin på är ovanor. Mitt barn fick den diagnosen ADD och psykologen garvade åt mig och tyckte jag skulle be om en utredning jag också. Men likt PM har jag ingen klocka och missar telefontiden till sjukvården.

Du ser, du är inne på farliga vägar! Vad blir nästa likhet? Är nog bäst att du ringer det där telefonsamtalet snarast! Sätt en väckarklocka på ringning!
Citera
2018-01-10, 22:37
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Förstår din poäng. Men jag har tack och lov ingen farlig Parafili att oroa mig över.
Dessutom har jag en fysisk åkomma som är värre. Så det är skit samma för min del.
Nu ska vi inte gå in på egna krämpor här. Inte mer än att egna erfarenheter kan vara till hjälp för att förstå en del av PMs beteende.
Jo egna erfarenheter ger ju ge en djupare förståelse, men i just PM:s fall får man nog gräva väldigt djupt i sina allra mörkaste svåråtkomliga skrymslen för att kunna förstå hur man med vett och vilje kan orsaka oskyldiga varelser lidande. Onda, elaka människor behöver man däremot inte ens leta efter sin egen sadistiska mordlust, den kommer liksom direkt. Fast inte hos dig, det vet jag 🙂.
Citera
2018-01-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja, köp en klocka illa kvickt, och hoppas du inte har Hemska H:et också, då kanske du får roliga idéer som att t ex bygga ubåtar. Och då vet vi ju hur det kan sluta !
Klocka har jag men tiden tycks inte fastna i medvetandet hur många ggr jag än tittar på den. Jag blir bara nervös och stressad. Vad är hemska "H":et.
Ingen ubåt men en kajak i trä tillsammans med kollega.Nu är jag inte yrkesaktiv men jag känner igen mig i PMs jobbstil.
Jag känner igen passionen för yrket också. Så därför är det svårt för mig att tro att PM har gjort det här ohyggliga.
Även om jag vet att det är så PGA bevisen.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-10 kl. 23:18.
Citera
2018-01-10, 22:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Klocka har jag men tiden tycks inte fastna i medvetandet hur många ggr jag än tittar på den. Jag blir bara nervös och stressad. Vad är hemska "H":et.
Ingen ubåt men en kajak i trä tillsammans med kollega.Nu är jag inte yrkesaktiv men jag känner igen mig i PMs jobbstil.
Jag känner igen passionen för yrket också. Så därför är det svårt för mig att tro att PM har gjort det här ohyggliga. Även om jag vet att det är så PGA bevisen.

H:et står för Hyperaktivitet.

Visst är det helt omöjligt att förstå..?! Det kanske fortfarande finns någon lösning som vi inte kan se, för att våra hjärnor inte räcker till..?

Citat:
Förstår din poäng. Men jag har tack och lov ingen farlig Parafili att oroa mig över.
Dessutom har jag en fysisk åkomma som är värre. Så det är skit samma för min del.
Nu ska vi inte gå in på egna krämpor här. Inte mer än att egna erfarenheter kan vara till hjälp för att förstå en del av PMs beteende.

Tja, så länge som din fysiska åkomma hindrar dig från att locka naiva, överbeskyddade 30-åriga män till din håla, så...
Citera
2018-01-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo egna erfarenheter ger ju ge en djupare förståelse, men i just PM:s fall får man nog gräva väldigt djupt i sina allra mörkaste svåråtkomliga skrymslen för att kunna förstå hur man med vett och vilje kan orsaka oskyldiga varelser lidande. Onda, elaka människor behöver man däremot inte ens leta efter sin egen sadistiska mordlust, den kommer liksom direkt. Fast inte hos dig, det vet jag 🙂.
Tänk dig ett SM-par. Är sadisten ond,elak som piskar masochisten? Snarare snäll eftersom masochisten ju vill det. Och samtidigt är masochisten snäll mot sadisten som ju vill piska. Så länge det är med samtycke och hänsyn tycker vi att det är ok. Sexualsadisten är en värre variant av sadisten. I många fall kan de finna en partner som njuter av att skadas mer än masochisten. En person som njuter av att skadas rejält,tom med kniv.
Det är ju då med samtycke och inte kriminellt.

Nästa steg är Sexualsadisten som vill döda. Det förekommer att de finner en partner som vill plågas ihjäl för sin njutnings skull helt frivilligt. Detta är då kriminellt. Man får inte mörda även om det är offrets högsta sexuella dröm.
Tyvärr kan ju den här sexualsadisten mörda ett ofrivilligt offer.
Jag ser det som en sjukdom,som deras drog,medicin. En sexuell läggning med starka tvångstankar och tvångshandlingar. Så jag tror inte att det är elakhet,ondska så som vi menar det.Det är sexualdrift,en sexuell läggning.Med väldigt starka drifter de inte kan motstå. Tänk heorinmissbrukare.
I svenska källor beskrivs den farliga varianten Sexualsadism som sjukdom. Jag tror att det är det.
Detta är ingen ursäkt för brottet naturligtvis.
Det kan ha varit så att PM sysslade med att fantisera om mord och styckning mm. Men han kanske aldrig trodde att det var något han skulle göra i verkligheten. Vi vill väl inte realisera alla våra fantasier nödvändigtvis. Jag påstår inget men det kan ha varit så också.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-10 kl. 23:15.
Citera
2018-01-10, 23:32
Medlem
Citat:
H:et står för Hyperaktivitet.

Visst är det helt omöjligt att förstå..?! Det kanske fortfarande finns någon lösning som vi inte kan se, för att våra hjärnor inte räcker till..?
Det är kanske därför åtalet dröjer för att det är ett komplicerat fall. Men tyvärr måste PM vara sexualsadist. Han har ju erkänt styckningen (efter döden) samt om det rättsmedicinska stämmer så var en del av knivsticken medans hon levde (före döden,kan bara vara PM.) Det kan de se på blodflödet om jag förstod det rätt.
Citera
2018-01-11, 04:12
Medlem
Citat:
Jag tror att Trollet menar, att det var naturligt att M och hans advokat först försökte få honom dömd för enbart griftefridsbrottet, genom att anföra olika olyckshändelser. När och om de inser att det inte kommer att gå, så kör de kanske på sinnessjukdom för att de hoppas på mer förståelse och snabbare frigivning på det sättet. Ingen människa vill nog få sinnessjukstämpeln på sig, om det går att undvika. Det är en nödlösning, då ett långt fängelsestraff skulle vara ännu värre.
Hur tänker du nu. På rättspsyk kan de om nödvändigt behålla honom livet ut.
Och fortfarande var det Åklagarsidan som yrkade på RPU och PM som inte ville.
Citera
2018-01-11, 04:42
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu. På rättspsyk kan de om nödvändigt behålla honom livet ut.
Och fortfarande var det Åklagarsidan som yrkade på RPU och PM som inte ville.

Mest troligt tror jag Åklagaren kommer yrka på förvaringsdom. Med stöd av mentalerklaeringen.

Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in