2018-01-10, 20:59
Medlem
inte lyssnat på bm sen jag var 15 riktigt men hittade detta album och det är det bästa jag hört! Det och dissection, men jag antar att jag inte tillför något nytt.

https://www.youtube.com/watch?v=cQXEoGoiQfs&t=1239s
Citera
2018-01-12, 15:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schalack
inte lyssnat på bm sen jag var 15 riktigt men hittade detta album och det är det bästa jag hört! Det och dissection, men jag antar att jag inte tillför något nytt.

https://www.youtube.com/watch?v=cQXEoGoiQfs&t=1239s

Jag måste missat nåt ordentligt för alla snackar om det där bandet som vore det nån helig gral. Personligen tycker jag de låtarna jag hört låter väldigt slätstrukna och rentav som vilket melodiskt dussinblackmetalband som helst. Men får väl allt se till att ändra attityden helt enkelt.

Np: Tool - Aenima
Citera
2018-01-12, 16:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ja, fy satan va bra Schnee IV är. Drudkh-spliten alltså. En av PDH’s bästa låtar tycker jag. Sjuk jävla vintertrans. Vågar vi hoppas på en fullängdare i år också!?
Den andra spliten vid namn Schnee III hittar jag fan inte. Kanske kommer på hans Bandcamp snart.

Urfaust är till 90 % apkasst. Ren fakta där. Även space meditation är fan värdelös tror jag, har inte hört just den.

Nu liras senaste Taake som även den är kass. Stor besvikelse där. Eller kanske inte förresten, allt efter tredje plattan har ju fan varit lamt!

Ja herregud.. Satan ska veta att jag försökt med Urfaust, men det låter så jävla illa för det mesta. Hans sång är ju fan helt vidrigt kass.
Citera
2018-01-12, 16:29
Medlem
Flouvonnes avatar
Nya Watain var klart bättre än senaste två skivorna! Väldigt intensivt och mer likt gamla Watain. Gillart.

Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Urfaust är till 90 % apkasst. Ren fakta där. Även space meditation är fan värdelös tror jag, har inte hört just den.

Urfausts första tre skivor tycker jag är nice, om man är på det humöret. Väldigt annorlunda. Dom var bra live också, såg dom på Stockholm Slaughter förra året och det var i princip bara gamla låtar som kördes. Sångaren + en trummis som höll låda. Space Meditation var dock värdelöst precis som du misstänkte.
Citera
2018-01-13, 11:00
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag måste missat nåt ordentligt för alla snackar om det där bandet som vore det nån helig gral. Personligen tycker jag de låtarna jag hört låter väldigt slätstrukna och rentav som vilket melodiskt dussinblackmetalband som helst. Men får väl allt se till att ändra attityden helt enkelt.

Np: Tool - Aenima
Det är ju lite av en helig graal, helt klart i topskiktet av den stilen, men de som yrar om att Far Away From the Sun skulle slå Dissection på fingrarna har ju ganska fel dock.

Förövrigt har ju 2018s bästa platta redan släppts. Summoning - With Dome We Come. Som vanligt visar de varför det är världens bästa band någonsin. Når kanske upp till Old Mornings Dawn-nivå ('10-talets bästa album) men årets bästa lär det ju utan tvekan bli.
Citera
2018-01-13, 15:51
Medlem
Ulcerate
https://www.youtube.com/watch?v=kO5mMLJR3fU
monotont men mysigt
Citera
2018-01-15, 16:49
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Winterfylleth - Ensigns Of Victory

https://www.youtube.com/watch?v=pNry9GRddVs

Hörde bandet första gången igår, den här låten fastnade. Väldigt skön atmosfär i soundet.
Citera
2018-01-16, 14:27
Medlem
gato12s avatar
Inte många spår som sticker ut på Watains nya. Förutom Ultra (Pandemoniac) då.

Men det är nog tanken att verket ska bedömas i sin helhet, just som ett album, i våra strömningstider där folk alltmer gått över till att lyssna på enskilda låtar.
Fast lite jämntjockt blir det.
Citera
2018-01-16, 14:32
Medlem
Lyssnar på Temple Nightside - The Hecatomb för kanske tredje gången. Blev uppmärksam på dem då jag läste de bekräftade bokningarna till Never Surrender Fest i höst. Riktigt härligt tung doomig dödsmetall med obskyra viskande vox som mest påminner om plågade andar i stil med Morbosidads demoversion av Castracion Bestial från Santissima Muerte!! Har längtat efter ett band med sådana vocals raktigenom och Temple Nightside levererarrrrrrrrrrgggghhh!
Citera
2018-01-17, 06:55
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Det är ju lite av en helig graal, helt klart i topskiktet av den stilen, men de som yrar om att Far Away From the Sun skulle slå Dissection på fingrarna har ju ganska fel dock.

Förövrigt har ju 2018s bästa platta redan släppts. Summoning - With Dome We Come. Som vanligt visar de varför det är världens bästa band någonsin. Når kanske upp till Old Mornings Dawn-nivå ('10-talets bästa album) men årets bästa lär det ju utan tvekan bli.

Har inte hunnit höra den men det blir spännande. Helt otroligt att Summoning alltid lyckas med att inte vara fjantigt!

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Lyssnar på Temple Nightside - The Hecatomb för kanske tredje gången. Blev uppmärksam på dem då jag läste de bekräftade bokningarna till Never Surrender Fest i höst. Riktigt härligt tung doomig dödsmetall med obskyra viskande vox som mest påminner om plågade andar i stil med Morbosidads demoversion av Castracion Bestial från Santissima Muerte!! Har längtat efter ett band med sådana vocals raktigenom och Temple Nightside levererarrrrrrrrrrgggghhh!

Kolla upp sångarens soloband Ill Omen så ska du få se på helvete. Främst Enthroning the Bonds of Abhorrence. Herre Satan!
Citera
2018-01-17, 18:36
Medlem
trewqs avatar
Dödsrit - s/t (2017) https://www.youtube.com/watch?v=OLrKFmIl9Oc

Riktigt skön blandning av crust och black metal som undgått mig fram till nu. Rekommenderas!
Citera
2018-01-18, 01:30
Bannlyst
Kom nyligen över en demo av ett svenskt band. Släppt år 2017.

Khem - Hatehammer
Senast redigerad av Skuggning 2018-01-18 kl. 01:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in