2016-08-01, 16:37
Medlem
Afgrundens avatar
25 år sedan idag som Grave släppte Into The Grave vet att folk redan rekomenderat sönder skivan men ska nog ta några öl och dra igenom den nu. Mycket bättre Döds än så här blir det inte.

Så skål för det
Citera
2016-08-02, 15:21
Medlem
Trillade över Sapaudia häromdagen, med ingen mindre än Ravenlord från Woods of Infinity på sång. Låter väldigt likt WoI stundtals.

https://www.facebook.com/Sapaudiaofficial/?fref=ts
http://www.metal-archives.com/bands/Sapaudia/3540372459

np: Sapaudia - Sværjɛ

Grym!
Citera
2016-08-02, 19:45
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Trevligt att höra! Finns många fina partier på They Became the Falling Ash och i synnerhet mellanlåten kan jag spela på repeat hur många gånger som helst.

Det vore trevligt att höra ett riktigt jävla monster på 2 timmar av bandet framöver och jag hoppas det blir av.

Ja jävlar så bra den är.
They became the falling ash knockar ta mig fan flera av förra årets bästa plattor. Inte en dålig sekund!
Med tanke på att det är debuten så vågar jag knappt tänka på hur bra det kan bli. Exakt, det får gärna släppas en två-timmars best likt Elysian blazes Blood geometry.
Citera
2016-08-04, 14:21
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Man kan köpa They Became the Falling Ash på deras Bandcamp-sida som nedladdningsbart exemplar (Mp3/FLAC/Wav etc), man får själv välja hur mycket man vill betala för den.

Jag passade på att köpa den, Hope Drones Cloak of Ash, Uadas Devoid of Light samt Mgla:s samtliga skivor jag inte hade. Pengarna går oavkortat till banden, så det är kul att faktiskt kunna stödja bra artister.

E: Vid närmare eftertanke så var det Relapse som fick pengarna för Hope Drone och Eisenwald för Uada, men övriga går oavkortat till banden i alla fall...

Angående Devoid of Light, även om det så skulle vara stölder rakt igenom så frångår det inte att musiken är jävligt bra. Det är lite som svenska thrashbandet Hypnosia, deras skiva Extreme Hatred har blivit anklagad för att vara en "Best of Kreator" ihopkok. Det må så vara men Hypnosia spelar med mycket högre intensitet och ös och även om det inte är nyskapande för fem öre så är det hästlängder (nåja) bättre än Kreators samtliga utgåvor.
Senast redigerad av Zizierzrogba 2016-08-04 kl. 14:25.
Citera
2016-08-04, 21:43
Medlem
Afgrundens avatar
Satt och lyssnade på Volahn som var riktigt bra och såg att han var medlem i vad de kallar Black Twillight Circle så lyssnade den senaste splitten från "cirkeln" Desert Dances and Serpent Sermons

Någon annan som är bekant med dom och vad tycker ni om grupperna som utgör detta kollektiv? Själv tyckte jag de gör bra musik men själva hemliga cirkeln de vill sälja in sig som känns tramsigt.
Citera
2016-08-04, 22:09
Medlem
BrainDisorders avatar
Har försökt ge mig in på Inquisition-banan men det blir inte mycket mer än ett tekniskt Immortal för mig, inklusive Abbath på sång.

Vilka låtar rekommenderas med ovanstående band?
Citera
2016-08-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Har försökt ge mig in på Inquisition-banan men det blir inte mycket mer än ett tekniskt Immortal för mig, inklusive Abbath på sång.

Vilka låtar rekommenderas med ovanstående band?
Jag var i exakt samma sits innan och det är där man hamnar om man bara lyssnar på enstaka låtar.

Mitt tips är att du sätter dig i soffan, knäpper en bärs och kör igenom hela Obscure Verses for the Multiverse-plattan rätt av och inte tänker så mycket. Funkade för mig i alla fall. Gillar du det ändå inte så är det inte svårare än att du inte gillar bandet.
Citera
2016-08-06, 16:10
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Man kan köpa They Became the Falling Ash på deras Bandcamp-sida som nedladdningsbart exemplar (Mp3/FLAC/Wav etc), man får själv välja hur mycket man vill betala för den.

Jag passade på att köpa den, Hope Drones Cloak of Ash, Uadas Devoid of Light samt Mgla:s samtliga skivor jag inte hade. Pengarna går oavkortat till banden, så det är kul att faktiskt kunna stödja bra artister.

E: Vid närmare eftertanke så var det Relapse som fick pengarna för Hope Drone och Eisenwald för Uada, men övriga går oavkortat till banden i alla fall...

Angående Devoid of Light, även om det så skulle vara stölder rakt igenom så frångår det inte att musiken är jävligt bra. Det är lite som svenska thrashbandet Hypnosia, deras skiva Extreme Hatred har blivit anklagad för att vara en "Best of Kreator" ihopkok. Det må så vara men Hypnosia spelar med mycket högre intensitet och ös och även om det inte är nyskapande för fem öre så är det hästlängder (nåja) bättre än Kreators samtliga utgåvor.

Sant där om Uada. Dom kan rippa skiten ur scenens giganter om dom vill. Är det bra så är det. Punkt!
Kloka inköp i övrigt. Jag har dock aldrig hört Hope drone. Är det någon slags aussie-version av Ash Borer/Vanum?
Citera
2016-08-06, 19:14
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Sant där om Uada. Dom kan rippa skiten ur scenens giganter om dom vill. Är det bra så är det. Punkt!
Kloka inköp i övrigt. Jag har dock aldrig hört Hope drone. Är det någon slags aussie-version av Ash Borer/Vanum?

Jag vet inte riktigt, Hope Drone är väl lite åt Deafhaven-hållet, fast mycket skitigare, istället för postrock, mer av doom på sina ställen. Kanske en blandning mellan USBM och tidigaste Pelican?

Svårt som fan att beskriva.

Här är ett liveklipp med ganska risigt ljud:
https://www.youtube.com/watch?v=IwtxgX676Pw
Citera
2016-08-06, 20:43
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Jag vet inte riktigt, Hope Drone är väl lite åt Deafhaven-hållet, fast mycket skitigare, istället för postrock, mer av doom på sina ställen. Kanske en blandning mellan USBM och tidigaste Pelican?

Svårt som fan att beskriva.

Här är ett liveklipp med ganska risigt ljud:
https://www.youtube.com/watch?v=IwtxgX676Pw

Jaha här länkas och tipsas det friskt om rent jävla skräp helt i vanlig ordning. Det är väl att man ska behöva hålla reda på er snorungar hela tiden!
Hope Drone hör verkligen inte hit eftersom det är ett gäng gråtrunkarbögar som helt säkert är vänsterpack dessutom. Fyfan!

Uada då.. så jävla uppenbar skitkopia på Mgla att man bör bojkotta dom helt och jävla hållet. NU SKÄRPER NI ER!!

Omnizide- Nekromantik EPn.
Sorgligt bra som vanligt med dessa herrar. Tycker ni annat är ni bögar.
Citera
2016-08-06, 20:58
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jaha här länkas och tipsas det friskt om rent jävla skräp helt i vanlig ordning. Det är väl att man ska behöva hålla reda på er snorungar hela tiden!
Hope Drone hör verkligen inte hit eftersom det är ett gäng gråtrunkarbögar som helt säkert är vänsterpack dessutom. Fyfan!

Uada då.. så jävla uppenbar skitkopia på Mgla att man bör bojkotta dom helt och jävla hållet. NU SKÄRPER NI ER!!

Omnizide- Nekromantik EPn.
Sorgligt bra som vanligt med dessa herrar. Tycker ni annat är ni bögar.

Jag tycker vi använder våra inomhusröster när vi är i denna tråd.

Angående Omnizide så var detta inte sorgligt bra, men väl ganska bra. Bög eller ej på mig då?
Citera
2016-08-06, 21:41
Medlem
roligt att se att fler gillar ethereal shroud. oerhört duktig artist som påminner lite om coldworld, fast ändå inte. lite råare, men minst lika bra

np: Coldworld - Nightfall
https://www.youtube.com/watch?v=CzKYQh7kHcU

kan slå ett slag för artisten bakom ES och dennes projekt Of Solitude and Solemn, som även det är fantastiskt
Senast redigerad av Lill-Steffen 2016-08-06 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in